Sesempatnya Semalam...

Thursday, August 27, 2009

Semalam pukul 6 last minute boss suruh submit report..hubby dah tunggu depan pagar nasib baik tak muncung..:P..Pukul 615petang baru sampai rumah...bersilat sekejap yang sempat di masak adalah sepeti berikut...memang sesempatnyalah sampai sayur pun tak sempat masak..;P


Sambal Tumis Sotong



Udang Goreng Tepung (blur pulak gambarnya)



Telur Dadar Berkicap (tu yang hitam semacam tuh;P)

Dan dalam ketaksempatan tuh, sempat jugak masak nih...


Bubur kacang hijau, 2 mangkuk dimakan waktu malam, masa sahur semangkuk lagi...camne tak buncit? sesi malam tuh makan letak ais lagi..slurrpp...kalau ada doghian lagi sedap kan?

Malam nih dah pening dah apa pulak nak masak aiseh!pstt masih pecah rekod semua masak sendiri untuk menu berbuka yer...:)Tapi kuih muih belilah..tak dan nak buat!:P

Nota Kaki: Jangan ada yang tersalah anggap yer, 1) tungku dapur rumah saya ada 3, 2) Bubur kacang itu hanya siap selepas waktu berbuka..lama nyah nak tanak kacang tuh!:P

18 comments:

♥Hernee Nazir♥ said...

mimi ni xckup mase pn msih smpt msk best2 ek..hehehe

Me_Bee N Kids said...

Makk aiii laju mimi masak , sempat bagai buat bubur kacang ...
Rasa cam nak buat pengat pisang plak ..heheheh ( angan jer lebih , puding tak buat2 lagi kah kah )

Fid said...

huh!teruja ahkak! kamu ini silap masuk pejabatkah?bkn patut jd chef memey ka?hahahaa

Sayang.Ibu said...

hahhahaaa... cepat btol hang buat dlm pd x menyempat tu beb smpt gak ko bersilat kat dapo. Sama laaa ngan aku beb, setakat ini..masih lagik lom pecah rekod.. makan2 sume mak masak lagik nih.. mak pun kan x berahi nak ke PARAM pose kali nih..pesal ntah

Zuhaini said...

hebatnya! dalam kesuntukan masa tu boleh siap banyak juadah tu! ;)

izzahazfar said...

kak best jer..cepat jer masak..mcm2 ade
anak pun tak kaco..zah ni kalau mood anak baik mcm2 la tp selalunya finishing mesti abg yg buat..sebab anak zah akan berbunyi minta manja...hehehe

Fara said...

cepat n ekspress nya...mmg terror la akak ni. klu i sure pengsan dh kt dapur. tabik springgggg la kt akak.

hajarus said...

jam dah kul 6.15 sempat akak masak macam2... wah cekapnyer akak... cili untuk tumis tu dah siap2 mesin atau baru nak wat time tu... uissshhh3x... ekspressnyer..

Ina Hashim said...

hikhik akak br nk tny mimi camne leh sempat msk bubur kacang tu...rupanya lps berbuka ye...rajinn betul la

ARIFFDA said...

dahsyat tu
kalau tak kesuntukan masa
mau 10menu siap utk berbuka
hehehe

hari nak berkungfu lak ke?

Fiza's said...

sedapnyer...

suret said...

sempat lg buat menu menambahkan susu yer...heheh kagum2

CapT said...

buboq kacang?? huhuhu.. lazat dan menjilat mangkuk

Nanak said...

tetiba aku rasa nak masak bubur kacang..hehee..ahad la kot..

Siti @ nurie said...

wah..bestnyer....ct lak, minggu ni hubby keje siang..so, time buka tu, buka sesoranglah...sbb dia balik kul 9 mlm..dah mlm, tak de mud nak makn lbh2...

::Umi Sufira:: said...

Hernee--> tak best mana pun..

Mamaliena--> sila buat pengat pisang..:)

Kak Fid--> chef Memey!!!Sila tukar nama itu jadi Chef Rossa yer♥


Intan--> tak berahi nyah? ko tuh berahi tang benda lain jer..:P

Zuhaini--> Alhamdulillah sempat...

::Umi Sufira:: said...

Izzah--> Ada rahsianya tuh...hubby hantar akak ke rumah dulu baru ambil anak2 balik umah..so memang akak suruh hubby bawak keta lambat2...10minit jadi setengah jam tuh macam2 buleh siap..:P

Fara--> Menggigil gak kepala lutut nih bersilat kat dapur:P

Hajar--> Akak tang tuh nak masak tang tuhlah baru potong lada..haruslah blend awal2 banyak2 kot kan..

K.Ina--> Ye kak!lepas buka baru siap bubur kacang tuh..

Ariffda--> Saper nak makan kalau sampai 10 menu?:P

::Umi Sufira:: said...

Fiza--> gambar je tuh!:)

Suret--> Menu mana satu yer tambahkan susu?

Capt--> hahaha..idaklah sampai emnjilat mangkuk:P

Nanak--> sila masak bubur kacang..sodap!

Siti--> Bagus tuh!Buleh slim secara tak langsung;)