Apa Pulak Malam Ini?

Thursday, August 6, 2009

Malam ini pun masak simple ajer....sebab aku nak menghabiskan stok bahan basah yang ada dalam peti ais...esok kan Jumaat dah tak masak....dan weekend ini sepertinya ada acara cuti2 Malaysia secara beramai2 gitu...jadinya haruslah mak clearkan segala mala bahan basah yang tinggal itu yer....

So masakan simple buat kesekian kalinya ialah...


Ikan goreng selar kuning over garing


Sup sayur cendawan


Resipi turun temurun dari mak aku...taktau apa nama terdiri dari fried potato dan telur goreng dipotong2....tinggi kalori tapi sodapppp!!! :)


Juga..sambal belacan (lagi???)...hihi..nak wat camne laki mak suka...:P

Hai nampak gaya macam haku aje yang nak kena buat rempah BBQ ayam untuk sabtu malam ahad nanti...8ekor ayam pulak tuh...belasah ajelah yer....Air Papan, Mersing!!!Here we come!!!!:)

8 comments:

Zuhaini said...

sedapnya sup sayur cendawan tu! :)

Fiza's said...

nak sket boleh???

::Umi Sufira:: said...

Zuhaini--> sedap lagi kalau makan panas2:P

Fiza--> Jemput Datang Rumah!:)

Fara said...

rajin nyer masak...

hajarus said...

sedap ikan selar klu goreng garing2.. makan plak ngan nasi panas... ssslluuppp... ratah begitu sajer pon sodapppppp....

::Umi Sufira:: said...

Fara-> Yang simple2 je..:)

Hajar--> Betul3x!:)

lailasani said...

fried potato ngan telur goreng tu kena tumis ape2 tak sebelum buh kicap tu? hehehe.. nk tiru nih...
sila bg resepi ye...

::Umi Sufira:: said...

Kak Laila--> Owh senang banget....bawang besar sebiji potong bulat, goreng kentang dan telur secara berasingn...pastuh tumis bawang tadi sampai layu, masukkan fried potato and telur, curah kicap dan sos cili secukup rasa...siap!:)