Manjalara!

Tuesday, August 4, 2009


Ihsan Google

Pada yang tak tahu...Manjalara adalah satu drama bersiri yang disiarkan pada setiap petang dari630 hingga 730 di TV3! Ala2 promote gitukan...Kalau tak silapnya ini adalah siaran ulangan yang mana pernah ditayangkan sebelum ni kan?tapi aku tak pernah hairan pun nak tengok tau! So kiranya tak pernah tengok sebelum ni..Kenapa yer? taktaula.....

Tapi since berkecimpung dengan jadual baru nih sejak sebulan nan lalu (genap sebulan harini!) Hari2 dok layan drama ni sambil memasak!hihi....memang my hubs akan hantar aku ke rumah dulu baru ambil anak2 sebab rumah kami lebih dekat dari tempat kerja berbanding rumah neneknya, so oleh kerana aku keseorangan di rumah itu, daripada tak tentu pasal nampak apa2 atau dengar apa2 yang tidak diingini, biasanya aku akan bukak TV kuat2 (READ: Kuat gila!)....Penakut jugak mak ni nyahh!!...

drama ni not bad la kan...di samping watak Abby yang gedik2 manja tuh lama2 tengok kelakar pon ada..kekeke..and watak Sheila Rusly yang kalau jadik jahat tuh jahat giler!ampun....at least OK la dari drama Matahari harituh....habis drama nih siapla masakan sekali...

Sekarang aku sudah tahu apakah kelebihan dapur yang straight dengan ruang tamu...sebab aku dapat tengok TV sambil memasak!hehehe...best kan?

Dari celah ni buleh nampak TV kat depan...juga siaran ulangan buat yang dah tertinggal n3 ini dolu2...

14 comments:

Mummy Dasy said...

sama >> tapi tv ku ada di dapur jd x bergaduh ngan anak2 hehehe

Unknown said...

roza aku sangat sukak sama ko punya divider. boleh tak aku nak tiru untuk umah aku? ngee...

Crazee Choc's said...

wow!! cantiknya rumah u.... lantai berkilat2 U...

mama salmi said...

wah2 best gtu hehe..syok je tgk da ada umah sdiri..hukhuk...

Ealyie said...

aku pon jeles ngan divider vogue n seksi mu ittew nyahhh... ;p

Mommy Harith Hannah said...

Aku setuju sgt dgn ayat ko nih :
"sebab aku dapat tengok TV sambil memasak!"
Ekeke. Tapi, kene menten dapur selalu cun laa. Sebab, org masuk2 umah jerr dah nampak dapur. :P

p/s : Aku tak dpt nengok manjalara nie. hakim tak abis2 dgn Otomen. hmmphh!

Ana said...

wahhh best laa dapat buat 2 kerja dalam 1 masa..nanti2 blh letak tv kt dapur pulak..xyah nk terjengah2 dari jauh..hehehe..

faisyura said...

wahhh roza cekap ko... kalo aku mmg taleh la... kalo mate dah melekat ke tv tu, hahah kompom hangusss.. hehehe...

IntanSham said...

aku kalo kat umah, stakat bukak high volume jer, sbb tak leh nak jeling2 tv dari dapo nyahhh.. dpt dengar sore pun jadik ler...;p

Fara said...

DIVIDER YG CANTIK..SURE DAPUR PN CANTIK. BILA LG NK TAYANG GMBAR DAPUR PLAK? (LARI TAJUK PLAK)

Unknown said...

mi,
ni bukan siaran ulangan... manjalara ni adalah macam membongkar balik ape2 yg saspen time siaran terdahulu... sbb ape akak tau? kami (READ:geng2 minum2 kat ofis) majoriti ikot drama ni dulu. pastu sape2 yg tertinggal sure ada org tolong update kan. hehehe.. sekrg akak dh tak ikot dh...

Nanak said...

nanti ku suruh Hubby pecahkan dinding dapur la..hehee...kejap i lari masuk tgk tv..iklan, lari balik ke dapur..hehee

~Umi.Sufira~ said...

Mummy Dasy--> Lagi syok! siap ada TV kat dapur lagi!;P

Zety--> Lor bukan aku punya design pun...ko tiru jer..silap2 ko jumpa design lagi best nanti kat supplier:)

Marisa--> Lantai berkilat2 sebab mak mop pakai magiclean..ngeh ngeh ngeh..:P

Salmi--> Alhamdulillah seronok juga...apa lagi tangkaplah satu rumah sendiri!:)

Aru--> Kita serupa!!:)
Kirim salam sikit kat abg hakim..kasikla can ibu sesekali tgk dramaaa....hehehe..:P

~Umi.Sufira~ said...

Ealyie--> Nyah tak perlulah ko jeles..mak jeles tgk KC ko!ekekeke..

Ana--> Dapur sempit takde ruang nak letak TV..hihi...

Baid--> hehehe...nyambil2..kadang jenguk sambil menyauk kuali;P

Intan--> Hihi..itulah tu...dapat dengar sore pun jadikla kan;P

Fara--> Nak tengok dapur kena datang rumah okeh!:P

K.Laila--> oooo...yelah kak yang dulu tak tengok..ala2 macam tengok drama barulah ni..:)

Nanak--> Ala buat apa sampai nak pecah2 dinding, beli je TV sebijik letak dapur!:P