Tiada Lagi Air Mata~~

Tuesday, November 18, 2008

*Dari kiri Auntie Enni, Ummi, Syaura, Abi n Auntie Arnie (photo ihsan by Auntie Arnie)*

Ingat tak kisah sedih aku YANG INI, yang mana aku aku meninggalkan Syaura 3 bulan setelah melahirkannya semasa umurnya sebulan..hehehe...sorrilah kerana telah menyebabkan beberapa orang mommies mengalirkan air mata..tapi memang sedih pon....umi Syaura ni pon bengkak mata sampai beberapa hari gakla selepas perpisahan tu kan baru boleh nak redha aka menerima takdir perpisahan tu....
So berakhirnya tempoh 3 bulan tuh bila aku dah berjaya menggenggam segulung ijazah and balik secara beramai2 satu trip yang sama2 pegi ke Japan belajar di KLIA pada bulan April 2004. As per photo di atas, Ihsan dari Aunti Arnie @ Mummy Hnh seronok sungguh kan setelah tak jumpa pengarang jiwa selama 3 bulan n TIADA LAGI AIR MATA waktu tuh...sebab seronok sesangat nak jumpa Syaura...balik2 dia dah besar ler kan..4 bulan nak masuk 5 bulan..
tapi yang sedihnya bila Syaura seakan2 merajuk tau...aku n hubby buat lawak bagai nak rak agah2 dia, dia boleh turn sama turn sini taknak pandang pon muka kitaorang...tapi lepas seminggu barulah dia OK..budak kecik pon boleh rasa OK yang dia kena tinggal ngan umminya..hehehe...Alhamdulillah aku berjaya menghadapinya..aku pon tak sangka aku segagah ittew....Bila Syaura dah besar nanti aku nak crita kat dia and said this."Kakak, nilah pengorbanan kakak pada ummi dulu, kakak redha je kena tinggal ngan ummi sampai ummi berjaya genggam ijazah..Ummi sayang kakak!".....
P/S: Thanx to auntie Arnie atas ihsan gambar ni..sayang ko..!:)

4 comments:

Mommy Harith Hannah said...

citer ko ari tue mmg sedey laa mi, "tak sanggup" aku nak baca 2x... kalau hantar cerpen pon boleh menang tue...

ingat dulu, ko (dgn yot) penah cakap kat kami, "berpisah dgn baby nie lg sedih/rindu berbanding berpisah dgn pasangan"...
tp, memandangkan kami lom ader HnH time tue, tak berapa memahami laa perasaan korang... gomenne kalau tak berapa supportive waktu itu...

anyway, nmpk tak aku pegang tangan Syaura tue? hihihi...
(waktu tue aku mmg tak reti & amat takut utk pegang baby - setakat pegang hujung jari boleh laa.. :p)

~Umi.Sufira~ said...

Aru-->kekeke..takdelah level sampai nak hantar cerpen..bab penyusunan ayat tuh hancuss!

Mmm..aku taktauler org lain tapi aku rasa gitu ler..lagi sedih pisah ngan anak dr pisah ngan hubby..tapi of course sedih dia tuh (hubby n anak) in different ways la kan..takpe aru masa tuh batch kita ke aku sorang yang advance ada anak dulu tu org lain tak brapa paham perasaannya..hehe..

dulu ko takut sekarang ko dah advance ler aru...siap HnH beza setahun tuh yang expert dah tu nak handle dua2 kekeke..gambatte aru!

Zuraimah Ismail said...

mesti bila syaura dah besar nanti n tau cite ni die bangga gila...sbb seusia 3 bulan lagi dah dpt dugaan yg besar..:) she's a strong girl...u too dear.....

~Umi.Sufira~ said...

CT, lama tak dengar 'suara'..ala2 rindu gitu ngan CT..kekeke...:P Mmmm betul jugak kan....both mummy n baby sama2 tabah! Hopefully dia tabah la sampai ke besar sebab dunia sekarang nih macam2 cabaran n dugaan..amin..