Post Lepas Geram!

Friday, November 21, 2008

Okeh harini aku ada Stock Take or Inventory Day! Aku taktaulah orang lain paham ke tak pasal Inventory Day nih tapi sape yang pernah kerja manufacturing site mungkin tau lah benda nih... Di mana pada harini ini kita akan menge'check' stok barang untuk setahun sama ada ia tally or not dengan system..OK bila nama aku naik untuk acara tahunan ini in charge untuk suma barang di bawah section aku...so I will be responsible untuk semua barang termasuk barang yang bukan in charge by me Okie..!!Walhal ada 2 lagi engineer LELAKI!!!Sorang tu engineer Japanese so Oklah maybe dia taktau pasal system ke apa2 reason lain..habis yang satu orang lagi tuh??! Yang lagi best aku dapat tau yang sorang nih pi hasut responsible person yang appoint nama letak nama aku...ih ih..ingat aku taktau ker..

Patutnya lelaki jadi la ketua untuk acara2 sebegini..dah la dia lagi tua pengalaman kerja 10thn..gaji lagi besar berbanding ngan aku yang baru setahun jagung..Tapi OKlah aku suka cabaran and aku berfikiran positif aku amik tanggungjawab nih...

Yang membuatkan aku geram, bila pagi2 lagi dia kata harini dia masuk lambat! Means kalu ada problem ngan barang yang dia in charge aku kena carik sampai jumpa and setelkan barang tuh...reason geram yang pertama...pastuh bila dah siap scan suma barang kiranya suma complete pukul 1045 tadi tetiba dia muncul...masuk kerja pukul 11..."Pukul brapa siap?"dia tanya aku...aku jawablah "1045"..."Oh! Tahun lepas pukul 1030 dah siap, tahun ni lambat sikit la yek!"(tahun lepas aku cuti maternity)..."apsal boleh lewat?!"....dia tanya aku...Ewah2 berasap la pulak aku mendengarnya....sudahla awak taknak amik tanggungjawab siap memperlekehkan kerja aku (aku taula aku pompuan, nak kata aku lembab ke??!!)takyahla nak banding2 kan pulak ngan tahun lepas....tapi aku dengan tenang reply...Oh scanner ada dua jek..."masa section lain tadi lambat so kitaorang yang last nih effect skalila"...Wah hangin satu badan...

Adakah ini salah satu agenda nak mengenakan aku?!!Ih ih ih..sabar jelah...

Ya Allah, mintak2la bos aku nampak segala tungkus lumus aku harini..geram3!!

10 comments:

Mama Liena said...

iskk iskk ..tak patut betoi 'sempai' tuh ...Cam saje je nak 'kenakan' , siap menyindir2 lagi tuh ..
Takpe Mimi buat tatau jerk , die tuh rasa tercabar pun ade kot, kan Mimi 'pompuan ' ..gambare ..!!

Ealyie said...

Mimie,
den mmg brutal bab nie..ekekekeh..
apa kata g je tebas@cantas cam ko buat smlm kat email2 ko tu kat mamat bengss tu...;P bulih ka?

mamaDhea said...

ish.. klu aku laa kat tmpt ko mimi, dh lama dh mamat tuh kena penangan.. penangan mulut.. hahaha.. itu namanyer jalan-jalan carik pasal..

Unknown said...

eh eh.. sesuke ati jekk ngomen.. x de insurans ke mulut mat tuh? masuk lmbt tuh disengajakn hahh.. sudah laaa..

~Umi.Sufira~ said...

Mamaliena, ealyie, Isha, Capt--> Aku ala2 macam lega sikit la lepas buat post nih..tulah masalah aku ngan mamat nih!Macam tak mampu nak laserkan dia sebab kira dia rakan sekerja and lebih tua kan...dahla dok canang sana sini cakap bos tak adil kat dia..bos syg aku etc. perghh..sabar jelah..

Fara said...

Mimi faham sangat klu wat stock take. Orang tau nk cepat je...ingat kita ni ape? Sib baik la skg ni dh jd sahm tak la tensen.

Apepun sabo ye...

~Umi.Sufira~ said...

Fara--> Owh ada gak yang memahani...tulah ni dok sabar ni...syoknya SAHM..kita nih bilalah nak jadi gitu...

Anonymous said...

roza.. kesian ngko.. awat ngko tak melesar balik ngan org tuh...sesenang je nak kritik org... aku taktau pasal stock take tu... mmm kenapa kene cepat siap ye?

~Umi.Sufira~ said...

Wani--> Dia lagi tua tak sampai hati nak laserkan..stock take ni ada limit masa...tu yang lagi cepat siap lg bagus..tp beza 15min apalah sgt..lgpun brg thn lps ngan thn niof course la lain dr segi kuantiti..btol x?

Anonymous said...

mm.. kalu aku, depan2 memang tak smapai hati nak melesar.. tapi bile balik, kita lak rasa mcm sakit hati sbb pepandai je org tuh nak kritik.. so selalunye aku learn a lessson, MELESAR balik la.. baru dia tau jgn nak pandai2 kritik orang.. hauahau...