Penangan Pegaga~~

Monday, November 24, 2008

Tengahari tadi aku dok layan lunch kat luar....Actually tempat kerja aku nih hanya dibenarkan keluar sekiranya besertakan gate pass yang valid di sign oleh boss 'tersayang'... tapi aku alhamdulillah ngan buat muka tempe selalulah dapat keluar dengan pelbagai reason yang aku ciptakan...So lunch ngan hubby terchenta di Restoran Seri Selasih....perghh..memang sedap makan kat restoran ni sederet ngan Maybank Senai..kebiasaanya tengahari memang ramai orang and banyak pilihan lauk..

Tadi salah satu menu pilihan aku ialah KERABU PEGAGA! Aku pernah tau sebelum nih yang pegaga nih memang membanyakkan air susu tapi tak pernah la pulak try or saje2 pegi beli pegaga jadikan ulam untuk increase BM...tapi tadi macam sedap je rupa kerabu tu kan..tuh yang teringin nak cuba.. So this is the first time after bersalinkan Sufia makan pegaga...

So balik around pukul 1, solat zuhur and attend meeting (ke conduct meeting sebenarnya..hehe) pukul 230 was my second pumping session...wah sangat2 tidak sangka ye tuan2 dan puan2 kerana hasil pumping sangat menggalakkan di mana saya berjaya mendapat 5.5oz nearly 6oz sambil berfikir2 apa yang aku makan tadi yek....biasanya kalu dah petang cenggini 2nd session lak tuh hanya akan dapat 4 or 4.5oz le paling banyak pon..Oh Yes! Pegaga tengahari tadi mungkin! So ini membuktikan pegaga berkesan kat aku! Sesape yang belum try lagi boleh la cuba....Kalau lagi rajin buatlah Kerabu pegaga untuk menambahkan selera..=D

15 comments:

sayangibu said...

ermmm...macam sedap saja kerabu pegaga itu...tp kan mimi, kalo dapat pegaga kampung yg daun kecik2 sket tu lebih sedap kan..

~Umi.Sufira~ said...

Sayangibu--> Sebenarnya kita nih jenis tak minat sangat makan pegaga..hihi..tapi tadi makan sedap pulak n tak prasan lak daunnya kecik ke besar sebab dah potong2..cubalah kerabu pegaga..boleh tahan rasa dia!

sayangibu said...

nanti leh try gak nih. slalunya intan mkn lobak putih,jantung pisang sj..nanti nak carik gak pegaga nih. ada resepi x? hehe...

NM said...

ummie..saya makan pegaga masa 4th day besalin..and u know what?that night,my breast swallen..gile la..nak nangis je rasanye time tuh..huhu..esoknye mak bidan urut memancut2 susu...huhu..pegaga best!!

~Umi.Sufira~ said...

sayangibu--> Tang resepi tuh yang fail tuh!kikiki..dahla tak minat sgt pegaga lak tuh tak pernah try masak pape pakai pegaga pon...Tryla google out the recipe..=D

Lovelymummy--> Iyeke!! Itulah saya nih tertinggal kapal..dah setahun bersalin baru nak try pegaga..itupon sebab terjumpa Kerabu Pegaga tadi..kalu tak tak makan la jawabnya..hihihi...

mamaDhea said...

ooo.. aku penah mkn kat restoran tu suatu ketika dlu.. masatu aku dok kt site sane, kt tmn teknologi tu hah.. ko mesti tau kan.. ala, kilang seagate tuh.. ekekeke

mmg ramai ek kt restoran tu.. lauk pon sodap sodap..

err, tp aku tak mkn pegaga laa.. ulam-ulam ni mak kurenggg sket.. klu aku mkn kari (esp yg berhalba) kompem meriah hasil tuaian.. hahahaha

~Umi.Sufira~ said...

Sha--> Seagate taman teknologi yang besar tu ke? Tapi memang sedap lah makan situ..lauk pon banyak orang pon ramai..aku kalu ada urusan2 kat Maybank Senai tuh mesti amik kesempatan makan kat situ..Sha, aku pon kureng gak bak ulam2 nih..tapi tadi dia buat kerabu tuh baunya jek dah menggoda..apalagi tangkap la makan..sodap pulak! dan 'meriah' hihihi..

Anonymous said...

bestnye roza.. dapat makan masakan kampung.. makan kat luar... bestnye... kat sini if nak makan luar, asyik2 pekena kebab, briyani kari ..sumenye selera pakistan.. :( dah rindu nak makan luar masakan melayu... lagi 4 tahun la jawabnye nak menunggu

~Umi.Sufira~ said...

Wani--> Mmm restoran nih memang sedap..thumbs up! Pulak tuh pekena ngan sambal belacan..(saje buat wani meleleh hihihi..)takpe wani aku dah lalui semua tuh dulu..ko mesti balik bercuti bila2 nanti kan...balik bercuti kang ko makan lah puas2 buat pengubat rindu..=D

mamaDhea said...

Mimi,
Seagate tu laa.. mana lagi.. kat Johor tu satu ja kilang seagate kan.. hehehe..

time aku preggykan Hadif, aku kena dok kt site ctu.. keje mcm nak mamposs.. kilang jepun, ko paham je laa kecerewetannyer kan.. tp bos department aku baik sket laa.. sib baik anak aku tak terkenan bos-bos jepun yg mata sepet tuh.. hahahaha...

~Umi.Sufira~ said...

Sha--> Kat Senai nih ada satu lagi Seagate...kecik punya tak macam yang besar tuh! Oooo kilang jepun yek..nasib baik ko dah berhenti Sya..aku dah rasa seksa keja kilang jepun..hihihi..

salzahari said...

nak tanya, kalau pump tapi susu berkumpul instead of masuk botol dia masuk tubing..tu kenapa ye? terbantut nak pump nih,panik tgk susu dah mula mengalir ke tubing!

dah tu camna nak cuci tubing bagi bersih dan kering?

Spectra 3

~Umi.Sufira~ said...

Sal--> Sorry sesangat saya tak pakai Spectra 3....Pakai Avent ISIS je...err..anyone can help? Or maybe Sal boleh refer kat susuibu.com..

salzahari said...

takpe, dah dpt jwn! dahjemur dah...so hari ni punya sessin 5 minit je:p mls dah nak sambung. balik je bg direct feeding,

~Umi.Sufira~ said...

Sal--> Lega dengar..Oklah tuh suma dah OK=D