Menebas E-mail~~

Thursday, November 20, 2008

Aku baru je lepas menebas email2 di mail box kerja nih....Itupon setelah berkali2 Mailbox Cleanup message berulang2 menjelmakan diri di skrin ketika aku membuka email...
Jangan tak percaya kerana saiznya ialah 1553489KB inipun setelah dibuang @ di tebas tadi..sblom tuh mestilah lagi besar dari angka yang disebutkan tadi.....adakah ini kecik atau besar? akupon tak sure..

tapi yang pasti memang banyak giler...mail..masa menebas tadi habis suma email2 tahun 2007 aku cantas tanpa mengira kepentingan(email 2007 pon aku simpan lagi okiee..)...Tapi kalu tetiba email tu diperlukan balik camne pulak ye? Ah...lantaklah haih...masih ada 103 email baru yang blom di baca termasuk junk email...adakah aku terlalu bz denga kerja or terlalu bz dengan blog..hihihi..sampai mengabaikan email2 yang patutnya kerap kali aku baca dan aku bersihkan ini..harus lebih effisyen selepas ini..

Tapi ini membuatkan aku terfikir lak..camne orang lain boleh urus email depa ngan jayanya..ihihih..harus belajar dengan mereka semua..

13 comments:

Ealyie said...

Mimie, kalo ikut term accounting kan segala mala dokumen yg melebihi 4,5 tahun je baru bole dibuang! ekekekeke.. Makanya tu sbb mak jadik akontan ni sbb suka simpan harta pusaka tah bila2 jekk....;P

Unknown said...

er... ada option archive tak email ko tu?

kalu aku, aku archive kan aje. bila ada masa free (tah bila lah agaknya) aku cantas la yang kat archive tu.

~Umi.Sufira~ said...

Ealyie--> Sepatutnya dalam procedure pon cakap 5 tahun....harhar..tapi kalu mel ni takleh wat apa kot sebab ada limit nye...

Zety--> Ada option archive tapi tulah nape asyik menjelma jek Mailbox Cleanup Message tuh...agaknya dah tak tertanggung agaknya banyak no...kikiki..

sayangibu said...

mimi..xde cadangan cemana nak manage email tu,coz intan pon sama cam mimi..heheheee
btw..nanti amik award kat blog intan yer...

~Umi.Sufira~ said...

Sayangibu--> ada gak yang sama spesis ngan kita nih..wokeh2..nanti kita datang amik awards!thanx

Unknown said...

mimi.. email aku pon nk kena tebas nih.. smpai tak terbaca dah.. pebende tah yg dierg minat sgt kat aku nk antar email belambak2.. hahaha

~Umi.Sufira~ said...

Capt-->Hahaha..kompemla depa ada kepentingan kalu tak takkan depa hantar mel kat ko...tapi part junk email tuh memenag takde kepentingan langsung ler kan...tapi itu tandanya depa ingat kat ko..meh kita rajin2 menebas!kikiki

YANI said...

Mimi..archive je la semua...takpun, call la mana2 helpdesk yg ko kenal...hahha

~Umi.Sufira~ said...

Kak Yani--> Betullah!! Ingat nak archive jelah banyak2 nih....nak serabut tengok dah!

Unknown said...

Roza

Walaupon Intan dah suruh ko amik award, aku nak suruh jugak ko datang kutip award YANG SAMA kat blog aku.

Hahaha.

~Umi.Sufira~ said...

Zety--> Okeh bebeh!

Mommy Harith Hannah said...

Archive shika nai mi...
Aku still ader email July 2006 (meaning awal2 aku masuk sini dulu)... hahaha....

~Umi.Sufira~ said...

Aru--> Itulah tu...aku masih dok menyaring email2 ni mana satu nak archive kan sebab yang kat archive tu pon aku dah pening tengok!!