Cemburu!

Tuesday, November 4, 2008

Frankly speaking, aku macam ala2 kurang kerja sebab machine kat kilang aku nih tak banyak yang lari (running) :P So ala2 relax semacam and peluang nak mengular tuh banyak bangett!! So pepagi terbaca my friend's blog (Hai wani!) pasal ala2 cemburu kat hubby gituh!Perghh dunia IT sekarang begitu canggih kan...

nak dijadikan cerita aku pon teringatler kisah silam masa mula2 join frenster(5 tahun lepas kot)...ala2 jakun ler sibuk mencarik kawan2 lama....so me n hubby pon sama2 sibuklah pi letak komen sana sini kat frenster orang lain kan...Background dia..(lebih kurang je) masa tuh aku baru kawin and sedang mengandungkan Syaura (early pregnancy mabuk gile, sampai takleh bangun)...masa tuh belajar tak habis lagi tahun akhir...duduk asing ngan hubby...me at Gunma Prefecture, hubby Kanagawa Prefecture...Pastuh bila ngah surf internet bukak frenster hubby ternampak ler bekas budak yang dia minat kat sekolah menengah tu Mrs. A jadi dalam friend list dia..pi klik kat profile budak tuh..wah wah enak banget my hubby letak komen kat situ..wah perang besar tak hengat beb!!!! Dahla tengah mabuk, kepala pening demam dia lak bagi komen sedap2 kat 'budak' tuh..Aku suruh delete tapi hubby ala2 macam malulah kan..kenapa tetiba delete lak..last2 dia delete gak bila aku menangis sampai bengkak2 mata...(wah sungguh kebudak2an rasanya..almaklumler belum matang..ditambah emosi tengah tak stabil)

Itulah kisahnya cemburu kalu pompuan ni kan...dah 5,6 tahun berlalu tapi dendamnya tak sudah lagi..walhal bukan apa sangat pon dia komen..hehe....Bila ingat2 balik apalah aku nih...benda macam tuh pon nak ngamuk2...(Sorry sgt my dear hubby!) Tapi actually benda2 macam nih sama2 mematangkan perhubungan aku n hubby and semua orang as well...So belajarlah dari benda tuh..yang wife kita tak suka kita buat gini...jangan buat lagi..hubby kila lak tak suka kita buat gini..so kita jangan buat lagi...so otagaini lah kata org jepun..(ini adalah ingatan untuk diri sendiri juga..) Jangan tak amik iktibar pulak macam kisah artis kita yang sedang hangat nih pheeww!! Dah pernah buat hal dulu ni pi ulang balik benda yang sama...Manalah istri dia tak pi serang kat lokasi penggambaran...hehehe..psst sensored!

Hopefully relationship kita suma kekal bahagia sampai bila2..amin;)

2 comments:

Anonymous said...

sokong roza ..bile wife tak suke gitu, jgn aa sang suami buat ye..aku teringat jugak dulu masa blum kawin, dia ada join satu comunity online utk flirting(ntah ape ntah namenye, dalam diam2 dia berkenalan dgn girl mane tah, bercontact2 lagi tau..and satu kawan virtual dia tuh, rasanya kawan ngko kat jepun (aku dah lupe name)..sbb tuh le suami aku lebih tau ngko akan kawin daripada aku...bile aku tanye mane tau, dia kate ada la....huh.. tuh dulu blum kawin, carik kawan...bile dah kawin, cari ex la pulak... !

~Umi.Sufira~ said...

Wani, benda nih ko kena bincang hati ke hati ngan dia...ko pilih timing yang sesuai..(aku harap ko paham bila timing yang sesuai tuh..kalu tak phm gak leh PM aku=D)..ko bincang cara elok jgn mare2 nanti suasana lagi tegang..ko cakap kat dia ko tak suka dia buat gitu and ko tanya gak apa yang dia tak suka ko buat...and ko setel kan secara aman damai gitu..hehe..harap2 membantu ek..

Ini bukan tips dari aku tau tapi tips dari Dato' Dr. Hassan Ali. Baru2 ni aku join ceramah motivasi dia..=D...lepas ceramah harituh hubby aku terlebih baik and romantik adanya..hehehe...