Mata Gajah!!

Thursday, November 6, 2008

Mmm..harini dah masuk hari keempat aku kena Mouth Ulcer!! Sakitnya tuhan ajer yang tau... Sebab kena benda nilah, nak makan sakit, nak bercakap sakit, nak senyum pun sakit sebab dia kena betul2 kat gusi sebelah atas...GUSI Okiee!! Sakit woo!! 'Benda ni" membuatkan aku hilang mood taww..dah 4 hari dah rasa macam nak ngamuk jer...Ini ulcer dah menyebabkan kelenjar sebelah kanan aku pon dah bengkak..

Hari first letak marjerin (atas nasihat doktor pakar tak bertauliah My Mom)....Uwaa esoknya makin mengembang lak ulcer tuh...hari kedua letak lagi ngan harapan nanti dia mengecut..But..not at all...Hari ketiga dah tak tahan aku suruh 'anak buah' gi mintak ubat ulcer kat klinik panel..dapatlah kan.. MUCO-AID LIQUID nama dia..bila letak kat tempat tuh memula pedih tapi pas tuh aku rasa kebas...OKlah kalu nak makan tak pedih..tapi blom elok lagi sampai harini..kelenjar kat leher ni pulak sama naik...Hubby aku dah habaq dah suruh kumuh air garam...Aku yang tak sanggup..mesti berair bijik mata...tapi kalu tak elok gak ni mlm ni jugak aku nak kumuh air garam...woo woo..

ingat nak letak sikit gambo mata ikan kat gusi aku nih...aku pon tak sanggup nak bukak mulut...pedih dan besar..Ni kan bukan dah 'mata ikan' aku rasa..tapi "MATA GAJAH!!"... woo woo

12 comments:

Mommy Harith Hannah said...

Gusi aku yg bengkak hari tue pon tak habis surut lagi mi... But, at least, dah boleh laa nak makan & yg penting nak gosok gigi...
ergh, tak sabar nak cabut gigi bongsu nih (selagi bengkak tak ilang xleh cabut)...

Btw, ganbatte kumur air garam... xpe sakit sekejap jerr... Kalu tak nnt, takut xleh makan, and ebm pon surut nnt... fuhhh...

lia said...

yup...
btol kata arnie 2....
air garam mmg sakit tp InsyaAllah boley baik...
n plng penting.... boley elak ebm drop kalau sakit berpanjangan...

Unknown said...

lumur ngan air garam ialah cara paling cepat nak bagi mata gajah tu baik. siyes. better try. tapi get ready la nak keluarkan air mata. hehe.

Ealyie said...

alamak mimie, sama lagik kes kita nie.. ely lak kena kat bibir bawah..nak mkn sure sakit banget!!! ni adik dok sibuk suh taruk ubat yg buat kebas tu, utk mkn2 bole la ek.. sbb kebass.. aduh..aduh..aduh..

p/s; sakit itu penghapus dosa..;)

~Umi.Sufira~ said...

Aru-->Owhh!! Ko lagi lama ek... Kalu sakit gigi boleh sampai ke kepala perit dia..ni level2 boleh tahan lagi ler..tapi sakit... Patutlah dah tiga hari EBM aku masa pumping tak brapa nak meriah..dipengaruhi pemakanan aku and emosi aku sebab 'kesakitan' ini agaknya..

Lia--> Betullah Lia...prasan gak hasil EBM mrosot tapi ingatkan sebab turun naik dia..maybe ada kaitan gak ngan mata gajah ni...

~Umi.Sufira~ said...

Zety-->dah dapat kata2 semangat nih memang nak try ah malam nih! biarpon bergenang air mata..demi EBM ku relaku harung!ewah!=D

Ealyie--> Wah jumpa gak ngan member senaseb nih!Mesti ko memahami aku n aku memahamimu...huhuhu..Elyie trylah ubat kebas kalu nak makan..tak tahan woo pedih kalu tak letak ubat tu..takleh nak makan rasanya...

mirah said...

mata gajah?? sure besar benar lah tu kan.. mirah tak pernah kena, tp pernah tgk husband kena.
Pernah dengar orang cakap, salah satu sebab kena mata gajah tu ialah sebab kurang air (betul ke ek??). Kalau betul, kenalah minum lah air banyak2, skrg musim tak menentu. Kejap panas, kejap hujan...

~Umi.Sufira~ said...

Mirah--> hehehe..taktaulah besar beno ke tak..tapi sendiri tengok memang ngeri ler....La ni dah cuba up-kan minum air...kepada 2 botol air tupperware..huhu..dok ulang alik toilet je jawabnya..ehhe

Anonymous said...

sian ngko roza..selalunye kene ulcer ni sbb byk tension... release ur tension OK..kalu aku buh garam terus kat ctu....memang sakit mula2..tapi lepas tuh lega..

~Umi.Sufira~ said...

Wani--> Terima kasih atas kata2 kasihan ko tuh...Tension? Ada satu benda yg aku ngah tensionkan tapi takleh nak blog about it..hehe...nanti aku try letak garam...thanx ye..

Shada said...

kesian kat mimi...sabar ye...sabar.

~Umi.Sufira~ said...

Shais--> makasih yer..dah lega sikit harini letak garam mlm tadi..huhhu..