Mendapatkan Nombor Rujukan Cukai

Tuesday, March 31, 2009

Yer aku membaca di sini, dan terbaca komen Umi Nuha yang blur nak mendapatkan Nombor Rujukan Cukai...Almaklumlah first timer kan...Aku tahun lepas pun first timer (teruk kan walhal kerja dah nak masuk 5thn)..ahahaha....

Senang je nak dapatkan nombor rujukan cukai...
Salah satu daripada alternatifnya ialah aku email kan soalan apa2 sahaja berkenaan nombor rujukan cukai, ataupun permohonan no e-filing kepada email ini e_filing@hasil.org.my

Cuma nyatakan nama penuh dan nombor IC, permintaan akan dilayan dengan segera..hehehe..
Aku punya case, mintak pagi petang dah dapat dah..nasib2 kot dapat cepat..

Cik Wani, bulehla refer situ ek!

12 comments:

umi nuha said...

tenkyuu mie..cayang ko..muahmuah...ahaks

mamaDhea said...

wah, boleh laa aku email gak pasni.. sebab aku pon blom penah buat e-filing.. hahaha.. tp, gerenti tak kena cukai pon.. almaklum, gaji mak ciput aje.. ahaks ;P

sayangibu said...

sbb baru bukak fail cukai,maka adalah no cukai ku itu...;p

Mommy Harith Hannah said...

err mi,
aku raser cara ini valid utk org yg dah pernah bukak fail cukai ajer.. dat's why diorang buleh trace by IC number... chigau?
tapi, wani-chan kalu nak try buleh juga... :p

iena hamdi said...

terima kasih...kerana sudi singgah... salam kenal kembali

~Umi.Sufira~ said...

Wani--> Ko cubalah..macam2 soklan ko buleh tanya...

Sha--> Kalu gaji ko ciput gaji aku apalagi...hahaha..aku tak layak kena cukai pon beb!ekekke..

Intan--> Kalu dah pernah register takde hal..auto keluar...

Aru--> Aku masa tanya tuh tak pernah bukak fail cukai pon...Buleh je try kot..habis2 nanti dia tunjuk camne nak buat....nak tukar alamat pun aku tanya ikut situ harituh:P

Kak Iena--> Salam kenal!

YANI said...

Mimi, ni dah sibuk musim efiling la ni..semua dah start buat n3 pasal ni. tokorode, rajinnya mimi masak kan...nampak mcm sodap je...hehe

~Umi.Sufira~ said...

K.Yani--> Kalu pasal nak claim balik duit cepat dan tepat je masing2..ekeke...

umi nuha said...

aku baru nak register...seb baik leh register online, aku malas nak pi opis die...depa kate dlm masa 3 hari leh dpt no rujukan cukai tu..anyway, thanks aa kengkwn

::Umi Sufira:: said...

Wani, rasanya semua benda pun dah buleh buat online skarang... even aku tukar alamat online.. ngee..adakah n3 ini membantu?kalu membantu..mak sukak!!ekekeke...

mamaDhea said...

cop!

so, aku nak kena bukak fail ke tak perlu? sebab mmg dah confirm takyah bayar cukai kan..

~Umi.Sufira~ said...

Sha, sebelum tu aku nak tanya, ko kena potongan cukai berjadual tak?