Perihal Blog TAG!

Thursday, March 19, 2009

Aku juga telah di TAG dengan penuh kasih sayang by our lovely As Mrs. Noel

1) Apakah nama blog anda sekarang dan kenapa anda memilih nama itu?
Nama blog aku Aishiteiru Kawaii Sufira. Sufira stands for combination both of my Puteri Sufia and Syaura become Sufira..Oppss bukan Datin Sofiera yang jahat dalam Spa Q tu ye...Kawaii pulak maksudnya comel, and Aishiteiru ialah yang dicintai...ihik so total meaning for my blog title Sufira Comel yang Dicintai.

Sebenarnya mula2 saya namakan Journey Of My Life sebab nak jadikan blog ini diary sebagai sesuatu untuk dikenang bilamana tua nanti. Tak percaya??Bacalah first post aku kat blog ni. Tapi sebab title tuh quite common tu saya tukarkan ke AKS. Lagipun memang banyak pon post2 berkenaan perkembangan puteri2 aku di sini selain kemerapuan aku..tsk tsk...

2) Apakah link blog anda sekarang dan bagaimana boleh timbul idea untuk menamakannya seperti itu?

http://kawaii-wakaii.blogspot.com/

Kawaii maksudnya comel, Wakaii maksudnya muda...so apalagi takkan aku pulak yang comel dan muda kahkahkah..of course nama link ini pun di tujukan buat puteri2 aku n mungkin juga bakal putera yang akan menyusul kemudian...anak2ku yang comel dan muda...(kalu bukan umi dia nak puji sape lagi ye tak..kuikuikui)

3) Apakah 'method' penulisan dalam blog anda?
Aku ikut suka aje...kebanyakan post di dalam bahasa melayu sebab senang nak ditaip n bulehla aku wat entry walaupon kelam kabut di ofis nih..kadang2 datang angin rajin buat juga post dalam english..tapi grammar for both language tunggang langgang aje...asalkan difahami..
Penulisan berkisar tentang anak2 aku, and anything yang aku nak share especially breastfeeding, cloth diapering n parenting...ilmu aku pon masih cetek so aku juga suka blog hopping blog orang untuk baca kot2 ada ilmu mereka yang buleh di amalkan..:)

4) Pernah terasa nak hapuskan blog anda? Sebabnya?
Belum pernah buat masa nih..taktaulah akan datang macammana..kot ada yang benci pulak ke ngan blog ni kan..terpaksa lah timbang balik kewujudannya..ihiks:)

5) Apakah pendapat anda mengenai blog kepada pemilik blog yang tag anda ni?
As, sweet ibu kepada Azam n nice person. That's why blog nya juga sangat 'nice'. penulisannya bersahaja, mudah di baca n mudah difahami..As, teruskan menulis OK!:)

6) Senaraikan 5 orang yang akan anda tag.
Aku teringin nak tau tentang kewujudan blog mereka seperti di bawah:
-Sayangibu
-Zufa
-Cik Yan
-Mamadhea
-Zety Zin

-CT

7 comments:

~ As ~ said...

anak lelaki tu bila?? :p

mamaDhea said...

mekaseyyy.. klu takde tag2 hang ni, bersawang kot blog mak.. hahaha ;)

~Umi.Sufira~ said...

As--> InsyaAllah umur aku 30 nanti kot..tsk tsk tsk...

Sha--> Idaklah begitu saje suka TAG ko..hehehe...

Opie said...

kalu dgr name sufira mesti igt datin sofiera..ekekekek

~Umi.Sufira~ said...

Opie--> Janganlah cenggitu..dahla si datin tuh j*hat...sob sob sob...kikiki..:P

m-i-o said...

ah ah ah.
asik terjangkit cara ketawa cik yan je la mak ni.

ya, anda telah membuktikan yg anda adalah pengetag tegar mak abad ini. ah ah ah

~Umi.Sufira~ said...

MIO-->ah ah ah, mak pon dah terjangkit pulak gelak cik yan..bukan apa.. mak suka baca blog ko nyah...sebab tu mak asek TAG ko...:P