Nice People Around Me!

Thursday, March 26, 2009

Ya oleh kerana aku asyik sangat marah-marah kerana ISSUE INI, aku sebenarnya terlupa banget yang harini genaplah 16 bulan aku fully BF Sufia...tahniah buat diri aku sendiri kerana agak kuat juga aku mengharungi badai2 yang melanda...It seems so smooth di awal2 penglibatan tapi makin lama makin banyak pulak cabarannya....semalam tuh paling kemuncak aku rasa dimalukan sehebat2nya...ah takpelah redha aje...

Yang cuba disampaikan di sini..aku sangat2 bersyukur dengan kawan2 di sekeliling aku yang penuh semnagt memberi kekuatan tentang issue ini, ya ada hikmah dari setiap kejadian, remember?!

Terima kasih buat,
1) Kawan2 sekilang aku yang memang satu Plant ngan aku nih,( auditors smalam suma dari Plant lain) memberikan kekuatan dan menyokong aku 100%...mampus kolah safety auditors..suma orang pun condemn ko!

2) Terima kasih jugak buat Aru, orang pertama selain orang kilang aku nih yang telah aku luahkan kegeraman aku smalam..BTW, memang dari start aktiviti pumping selalu roger2 ko pon kan untuk tambah ilmu..thanx Ru!

3) My hubby, gave his shoulder for me to cry on..yup! masa bertekak smalam tak setitik pon air mata aku jatuh..malah rasa menggigil2 nak sepak je rasa muka sesorang...tapi once masuk kereta meluah kat my hubs, berjurai2 okeh air mata nih...

4) Owh teman2 blogger, yang memberikan kata2 semangat dan kekuatan pada entry ini. Walaupon aku belum sempat balas satu persatu komen2 mu. Owh especially untuk Ealyie and Intan, sepertinya kita ada projek ye Ahad nih. Ahaks!! Thanks a lot dear...Nanti eden buat kek coklat kay!

5) Jangan terkejut, kawan2 technician (lelaki tau) nak buatkan cover cermin satu meeting room yang bercermin and nampak dari luar supaya aku buleh pumping kat situ...so tak nampaklah dari luar kalu aku pumping. Beb! aku memang terharu..taktau nak luahkan dengan kata2 untuk semua yang memberikan sokongan nih..akan ku ingat sampai bila2...

Thanks semua!

26 comments:

MS said...

tahniah beb. ku baru baca entry hangat tu, meluap2 jugak rasa.

MN said...

saya baru dapt baca entry yg itu.
oh, kami di ofis pun ada bos yg mcm hampesss menghina bf ini :P

faisyura said...

huhuh aku terlepas kisah hangat... sian kt ko kene cmtu.. taperla sabar jelah roza.. tapi memang bengkek la jugak kene cmni.. ;(

take care ok.. jangan tensi2.. gi beli cooler bag comel2.. hihi buat sejuk ati..

Unknown said...

sungguh prihatin technician mu....salute beb!!selamat meng'usha' cooler beg comel ;)

Zuraimah Ismail said...

wahhhhh rasanya inilah hikmah auditor tu dtg kut mimi...:) dpt special place for pumping session...done by ur own technician plak tu....am so proud of u...keep up the spirit ek..:)

yOrTs said...

jangan kan masuk keta dah berjurai air mata, sebelum masuk keta lagi muka dah ketat. masuk keta blum bercerita dah hujan. aku rasa masa tu kat luar baru je reda ujan. dalam keta lak ujan. basah kuyup aku. tutup tingkap pun tempias gak.

Emma said...

salute lah dgn ur tech tu...

-mama emma-

Mommy Harith Hannah said...

mimi,
aku tau citer nie panas, tapi sorry, aku xtahan nak gelak baca komen2 yot esp kat entry sblom nie... muahahahaha...

"hampagas" punyer cik yort!
dah habis tough dah tue mimi tau, macho jerr dier tahan air mata sampai dlm keter baru lepaskan... boleh pulak ko me'lawak'kan hal tue... ko nih!

sayangibu said...

see...ada hikmah kan di sebalik setiap kejadian... err..kem salam kat tech ko yg begitu memahami tu..
btw..nyamnyammmm...sedapnye kek cekelat...ehehheee...;p

~ As ~ said...

mimi aku baca komen laki ko trs hilang idea aku nak meng'komen' tadi....hahaha...haduihhh la...

pearl said...

roza.. bagus la ada orang kilang support. Sbb bukannya satu kesalahan pun kan :) cheers

siti noriza saleh said...

hampeh je abg yort tu....tak bek tau....tapi tuelah mimi...kan ada hikmah disebalik kejadian smlam kan...mana tau, ngn ada bilik tu, masa2 akan dtg bila ada yg bersalin, diaorg akan bersmgt utk buat BF...betul tak?

Unknown said...

wah.. bagusnya kawan2 technician ko. aku pun jadi terharu sama. dont worry, ramai yg menyokong ko. termasuk laki ko yang dalam proses nak mencipta vakuum tu. hehehe. terkekeh-kekeh aku ketawa baca komen laki ko. adeh.

~Umi.Sufira~ said...

Mamaadib--> Thanks ea!

Mrs Noba--> Mereka bukan bos pun sekadar safety commitee yang satu level je ngan saya..argghh yang ye masing2 nak tunjuk pandai seumpama saya nih bodoh gile..

Baid--> Aku dah cool down tapi tulah terguris gak perasaan nih!Wiken nih nak pi carik cooler bag best2:)

~Umi.Sufira~ said...

K.Aja--> Tulah depa dok kesian tau mimi pam bawah meja kot sebab meeting room tuh cermin besar gila....orang lalu lalalng kompem nampak mimi buat kerja..kekeke...

CT--> Thanks ek!

Dear hubby--> Kelakar lah u nih! Apa kata u masuk Raja Lawak Astro musim ke empat nanti...mesti juara!

~Umi.Sufira~ said...

Mama Emma--> i pon salute juge....

Aru--> Ala bukan hampagas lg aru...poyo tahap dewa...aku dah ketil peha dia sampai berdarah lepas aku baca komen nun...ekekeke...

Sayangibu--> jgnle bantat itu kek hendaknya...

~Umi.Sufira~ said...

As--> laki aku tuh nak jd pak lawak x bertauliah:P

Pearl--> siapakah dikau? wani kah? thanksye!:)

mirah said...

oh terlambat ni, apapun moga segala masalah dapat selesai tu. Ya perjalanan bf tu pasti byk likunya kan...
Juga congrates sbb dah capai 16 bulan. Tinggal 3/4 je lagi nak cukup 2thn. chaiyok..chaiyok.. hihi..

mamaDhea said...

tanak ajak mak join ke? ;P

Nur said...

mimi,
alamak terlepas topik hangat nie..rugi!

eee..geramnya kt auditor tu!apa hak dia nk malukan u camtu.eh, jd auditor niatnya utk mendidik tau, bkn suka2 cari salah org..

bdw, i salute your techs!mmg kengkdg lelaki lbh memahami dr (auditor) perempuan tuh!

YatieJay said...

Mimi, anggap lah ni salah satu dari cabaran ibu2 yg BF...Lagi org marah lagi kau kena tunjukkan kesungguhan kau...jangan mengalah....Kalau terpaksa pump kat toilet pun kau buat gak .aaa...

Kak Yatie dulu pumping session buat kat shower room...ala2 toilet tapi ada shower utk org lepas bersenam kat gym mandi manda...hahaaa... Better than toilet...Tapi jgn risau, kalau niat kita baik pump kat mana pun Insya Allah...takkan effect quality EBM (ni sifu aku Maya yg cakap)

Teruskan usaha murnimu itu...heheee

Ana said...

bestnyaa ada yg support kann..wish me luck tuk my 2nd baby yg ntah bila nk kuar..hehehe..

~Umi.Sufira~ said...

Mirah--> Thanks atas kata2 semangat mu itu:)

Sha--> Takde kelaskah?:P

Kak Nur--> Betul tuh! Tapi mungkin jugak sebab mimi pon melawan tuh yang dia pon naik angin skali..tu yang macam2 dia sebut..ekekke...sedang menenangkan hati sambil think positively..ekekke...:P

~Umi.Sufira~ said...

Kak Yatie--> Ayat terakhir akak tuh sama macam yang mak mimi cakap..my mom said kalu niat kita ikhlas utk anak walau kt mana kita perah InsyaAllah Allah pelihara susu tuh..thanks kak atas kata2 semangat akk...;)

Ana--> Alhamdulillah ramai yang support...tu yang buat lagi terharu..sob sob...gud luck untuk ana ek!

umi nuha said...

aiyoo..yots...xsensitip langsung ko ni...mimi tu dah abis kuat aa tu...air mata tu senjata org pompuan tau..ko pun baper kali dah kalah ngan airmata tu....tul tak mie...ekekekek

~Umi.Sufira~ said...

Ala wani ko macam tak kenal yot...benda serius pun dia melawakkan aku..takpe2 nanti kalu dia buat lagi aku ketil aje sekuat hati...*geram mode*..ekekee..