Bahana Iklan!

Sunday, March 22, 2009

Ever seen below Melody Meal thingy advertisement on televison????



Yayaya...everytime this ad was on TV somebody will say this...
"Ummi, kita nak beli tabung yang bunyik2 tuh, nanti buleh isi duit....Ummi bla bla bla..." not once but many times in a while...*sigh*



Yes eventhough another 5 days to hari gaji, umi got no choice but to buy this for you because I couldn't bare your request anymore every each time this ad was on TV....tsk tsk...


19 comments:

Siti @ nurie said...

mimi.....dia nak suruh ibu ngn ayah dia menari gak...ha ha ha

faisyura said...

kihkih... taper positive tuuuu anak nak menabung... ;P dia ade suh tango tak roza? haahah, kan nnt ade je lagu dia suh ko tango lak pasni.. awwww...

Opie said...

pas nih leh la menabung balik....nak cover duit beli tabung..heheheh

~ As ~ said...

(tengah bayangkan mimi & hb menari cam dlm tv tu)... ??? hari2 masuk duit dlm tabung la..

♥Hernee Nazir♥ said...

bukan syaura je minat..aunty pun minat gak neh..hehehe

yOrTs said...

ha... ye lah tu, pastu aku nya tabung ayam kena kopak. habis duit aku. brapa tahun punya simpan tu. sampai hati betul anak bini aku "merompak" ayam aku... sob sob

Mummy Dasy said...

sama ngan Danish & Daneen asik merengek last2 beli gak tapi mummy yg lbh mujuk ayah suh beli.. xpe MIMI ajar dia berjimat dr kecil...

PadNani~~{@ said...

=) takpe kak, niat nak menabung tu yang murni..

Marisa said...

laki aku juga sibuk nak beli

Mrs Noba said...

oh selalu dengar iklan dia ni kat radio. kat tv tak pernah nampak lagi sbb rasanya mcm tak kuar kat astro.
takpe, make it a point she saves her money, kan?

sayangibu said...

Pandai syaura..taktik 2 in 1 tu,smbl nyelam minum air, smbl nk beli tabung dpt mkn ayam..hehe

Mummy HnH@arnie said...

in our case, mak bapak nya (esp si ayah!) yang gedik belikan tabung nie...

walhal, si Hakim takmau pegang pon tabung nie lepas sampai kat umah... hmmphh! :p

hawani said...

roza, aku pun nak gak... itukan trademark KFC sejak perkenalan KFC di awal 80-an... masa kecik2 dulu. sbb sejak dulu aku ternanti2 bile tabung tuh nak keluar ..akhirnya keluar jugak ye
Aku nak jugak..nak jugak... belikan boleh ak? huhuhuhuh

::Umi Sufira:: said...

Siti--> Menari??!! Tak koser eden:P

Baid--> Aku tak rasa dia berminat sgt ngan menabung..dia lebih pada benda tuh berbunyik2 lagu...sebab dia dah dok share tabung ayam ngan abinya sblom ni..ekeke..:P

Opie--> Hehehe...nasib baik RM15 je ngan meal skalik:)

::Umi Sufira:: said...

As--> sila2 bayangkan..harharhar..mana nak menabung! senang sgt nak bukak balik itu tabung..isk isk..

Hernee--> Patutlah..iklan nih memang power kot!!!:)

En Yort--> Nak wat camne..dah diaorang dok suka dengar lagu tuh byk2 kali..makin banyak ler syiling tabung ayam beralih rumah:P

::Umi Sufira:: said...

Mummy Dasy--> Nak ajar berjimat dah ada tabung ayam! Nih lebih nak dengar lagu tuh..ekeke:)

Padnani--> Akak sudah tahu niat sebenar si 'dia'..:P

Marisa--> Wah, bahana iklan sampai ke hubby mu eh!:P

::Umi Sufira:: said...

Mrs. Noba--> Iklan dia kat TV lagi menarik...ada orang menari TANGO..kekeke...mm..buleh gak kot tapi tak brapa praktikal sebab itu tabung senang sgt nak bukak balik...:P

Sayangibu--> Yer saya sgt setuju..itulah sebenarnya yang Syaura inginkan okeh!:)

Aru--> Takpelah...ibu ayahnya lah yang menabung gamaknya..ekeke..eh jgn tak percaya tau tabung kitaorang last time dapat RM100plus bila syiling penuh siap masukkan dalam SSPN bebudak nih:P

Wani--> Hahahha..kesiannya ko wani..tapi kalu aku lah yang belikan kompem belum sampai ke tangan ko dah jadik hak milik kekal syaura dulu..kekeke..:)

Ealyie said...

Mie,
laki mak pun gediks nak belikan utk Iris la konon....
Bilalah nak gaji nie...huhuhuhu..

::Umi Sufira:: said...

Ealyie--> Kekeke...bulehla nak ajar menabung walaupon tak brapa praktikal..:P