My New Cooler Kit!:)

Monday, March 30, 2009

Kesinambungan daripada issue ini, dengan azam dan tekad, by hook or by crook aku mesti pakai cooler bag jugak Isnin ini. Oleh kerana nak beli online take quite sometimes and kebetulan Ms. E (bukan nama sebenar) yang sangat baik hati telah menghadiahkan aku dengan Medela Carrier Bag nya yang telah tidak digunakan lagi, aku pun dengan gigihnya memusing satu Jusco untuk mencari cooler bag yang sedang elok ngam2 ngan carrier bag pemberian Ms. E itu..

Ya di satu kedai baby bernama Bumperee (juga hasil tunjuk ajar Ms. E yg baik hati itu) aku telah berjumpa dengan cooler bag ini.....Simple Dimple Cooler Bag....RM 29.90...kerana tiada pilihan lain pon...(Ada satu lagi set spectra kena beli satu set termasuk carrier bag)...But quite nice, fancy and cute kan bag dia..cuba tengok betul2....


My Brand New Simple Dimple Baby Cooler Bag.

Dalam nih muat Avent ISIS aku, 3 botol susu and 2 Chillers Cole Man yang jugak aku beli di Jusco.



Begitu sekali aku menyumbatnya, but spacy jugak..muat semua dengan cantiknya dalam tuh....

But then, aku agak musykil juga sebab awatnya cooler bag yang lain2 tuh mahal amat tapi yang ini agak murah juga...so aku mengambil keputusan untuk monitor dulu prestasinya dalam memelihara kualiti EBM untuk Sufia....lepas nih bulehla aku perah di mana2 jua yang aku suka, tak perlulah di bilik mesyuarat yang dekat dengan pantry itu kononnya untuk menumatkan masa kan....Thanks a lot to Ms. E (bukan nama sebenar) kerana banyak memeberi tunjuk ajar dan carrier bag yang sungguh bermakna tu....kalu ini cooler bag tak brapa bagus, nampak gaya kena jugakla cari yang on line yang sesuai dengan carrier bag ini kan...



25 comments:

Ina Hashim said...

kiuttttttttttttttttttttnya kaler pink

Emma said...

hehe.. comel aaaa beg tu.. x dr rope cooler beg... ala2 kanak2 riang gittew..

-mama emma-

Unknown said...

cantiknya cooler bag ko. kalerful gitu.

~ As ~ said...

letak ais ke ni mimi? aku tak faham la konsep dia ni..

Fid said...

gegirl sungguh
tapi lawaaa

kaezrin said...

saya ader beli bag nih tpi lebih jadi macam lunch box bila kuar taruk botol air and bekal2 lunch kanak..

but if it works well..boleh bgtau tak...

mamaDhea said...

aku rasa beza sebab insulation (ye ker nih? ;P) lining dia kots..

aku pon ada aim nak sambar satu.. tp cooler bag sediada ni elok lagik.. beli byk2 kang takde tempat nak sumbat plak..

Ealyie said...

alamak beb,
bag nila yg penah manjadi pujaan hatiku.. tapi memandangkan haku sudah punya 2 cooler bag, mmg WAJIB dimatikan hasrat hatiku itu walaupon harganya 29.90..

achee_b165 said...

tomei... cutenyer... meletop gitu..

sesuai ngn bby girlz!! brg girl ni mmg kiut miut...

~p-na mama oja~

siti noriza saleh said...

tomei, tomei...org mesti tak bolh nak agak apa isi dlm beg tu...he he he.....mcm beg sekolah bebudak je gitu..

NM said...

SYA BEKenan gak cooler bag ni.aritu dh usyar2 dh kt online store ni..tapi sbb terpk kualiti nye sama tak cm yg lain tu..skrg ni sya pakai cooler bag momlittleone tuh.so far puas ati.
oh ye..sya suggest awak gunela ice sheet mlo tu sbb dlm tu gel, bkn air cm coleman tuh.gel ni lmbt sikit cair.thn 8jam.

Fara said...

sungguh cute...

cysev3n said...

canteknya nyahhhh.. eeeeee..

~Umi.Sufira~ said...

Kak Ina--> Ada 2 choices je..satu bunga2 satu gambar kereta:P

Mama Emma--> Tu cover ngan carrier bag tuh..segan jugak nak bawak ke hulu ke hilir...macam bag budak2..ekeke...

Zety--> Yes..kalerful!

~Umi.Sufira~ said...

As--> Aku pun baru belajar benda nih...dia ada 3 portion untuk menyejukkan EBM nih
1) Cooler Bag
2) Carrier Bag
3) Ice pack or chillers untuk sejukkan EBM dalam cooler bag tuh..

So tak payahla pi simpan kat fridge lagi sebab cooler bag nih ada penebat untuk elakkan suhu sejuk datang dari ice pack or chillers tuh keluar..harap membantu;P

Kak Fid--> Mak segan nak bawak bag glemer nih...cover ngan carrier bag kaler hitam nun:P

~Umi.Sufira~ said...

Kaezrin--> Nanti saya buat satu entry untuk review bag nih OK:)

Sha--> Ko punya dah elok sangat dah tuh...aku nih dah terdesak sgt tuh sambar yang ini dulu..kalu tak menepati citarasa nantilah aku sambar kat kedai online yang proper sikit satu:)

Ealyie--> Aku satu pon takde (nilah yang pertama), ko siap ada dua lagik!ekeke..BTW, thanks di atas tunjuk ajarmu itu:)

~Umi.Sufira~ said...

P-na--> Masalhnya yang mengusung beg nih ke sana ke mari maknya..bukan babynya..ekeke...ala2 malu jugakla nak bawak ke hulu ke hilir kat tempat kerja nih...cover le ngan carrier bag..ehehehe..

Siti--> Aah, kalu tak explain kompem orang taktau:P

Mama Qaisara--> Yelah macam tak cukup je pakai chillers cole man nih..maybe nak kena carik jugak ice pack untuk tambah sejuk lagi suhunya. Thanks for the tips:)

Fara--> Makacih:)

Cik Yan--> Macam selera gigirl je tuh. Gegirl mungkin?:)

sayangibu said...

wahhh cute laa beb.... aku pun xde satu pun lagik...hahahahaa

~Umi.Sufira~ said...

Intan, kalu tak perlu tak payah ada pon takpe...:)

Nur said...

kiut sungguh beg ittew!cepatlaa bg review okeh?bley msk wishlist mak hehehehe...

Shada said...

cuteee sgt.

Nani~~{@ said...

hi kak..

wahh..cerianya bag! moga akak bertambah2 ceria dan bersemangat dalam meneruskan perjuangan..memberikan yg terbaik untuk anak2=)

chill sis!

~Umi.Sufira~ said...

Nur--> InsyaAllah kena monitor 2,3 hari baru leh wat review Kak Nur!

Shais--> Cute kan!

Nani--> Yer semoga semangat akak terus seceria bag baru akk tu ek! Nani doakan kay!:)

lia said...

mimi... series comey gler cooler bag ni.... nnt bagi review k sbb cooler bag MLO lia da lunyai sbb da pakai 13bulan, kot nk tukar baru ker he3...

~Umi.Sufira~ said...

Lia--> Noted!;)