Aku suka minum nih!

Wednesday, March 11, 2009


Aku suka sangat minum yogurt drinks seperti gambar di atas nun....ini item wajib beli dalam shopping list aku sebulan sekali tuh...tapi at least seminggu sekali aku akan dapatkan jugak drink nih di Giant berhampiran...reason?! selain dari rasanya yang sedap yang aku buleh habiskan sekali deguk je tuh ianya membantu penghadaman aku berfungsi dengan lebih baik.. Lagipun mudah diminum berbanding nak makan yogurt yang pepejal tuh...
Yelah aku kan selalu dehydrated kalu duduk kat umah...lagi2 last week aku cuti 4 hari dari hari Jumaat sampai Isnin, memang kurang minum air n banyak direct feeding membuatkan selama 3 hari aku dok kat umah tuh takde rasa nak poo poo...buleh? Oleh kerana aku takut nak poo poo nanti berchenta, lari jap gi giant n dapatkan itu yogurt drink..Alhamdulillah memang berkesan kat aku...Saper suka jugak angkat tangan!!!ngee..:)
BTW, drinks nih takde effect pape pada BF mom kan?

20 comments:

m-i-o said...

yeah, mmg sedap air nih! sy pn sama tp sy tukang minum je, yg tukang rajin bli ialah suami sy. best kan?;)

mamaDhea said...

mak pon sgt suka minum Bliss yogurt drink nih.. bak kata ko, sekali teguk boleh habis.. hahaha..

Unknown said...

:angkat tangan tinggi-tinggi:

Opie said...

:angkat 2 belah tangan campo ngan kaki skali...kening pon angkat skali:...hehehehe

~ As ~ said...

pernah try sekali - x suka
try kali kedua - pun x suka
Nnt ku try kali ke-3 mcm mana...

siti noriza saleh said...

siti nak angkat tgn gak...he he he...mmntg2 umah dkt ngn giant....meh gi tesco lak..(belum bukak lg tau)....tapi, air ni mmg sdap...hubby pun suka w.pun memula dia mcm tak suka...hik hik hik

~Umi.Sufira~ said...

Zufa--> bagusnya hubby mu slalu beli air tu...kalu saya kalu ada permintaan ajelah..lelaki ni kan pelupa katanya..kekeke.

Sha--> Samalah aku pon sekali teguk buleh habis..tapi selalunya aku sayang2 jek minum...bulehla tahan 2,3 hari(kalu sufira tak kaco)..kekeke..

Zety--> Ko pon sama ek!;)

~Umi.Sufira~ said...

Opie--> Dok membayangkan aksi Opie seperti yang opie tuliskan di atas nun!kompius mak!;p

As--> Ahaha ruginya ko tak suka minum nih...kalu kali ke 3 pon tak suka gak maknanya memang tekak ko takelh terima gamaknya;P

Siti--> Loh dah giant tuh 3 minit dah sampai kalu dari rumah tuh..papepon suma giant lah jawabnya..kekeke..tapi monthly belanja pilih TITAH OK!lebih murah:P

Crazee Choc's said...

suka.. tp manis sgt. saya suka yg passion fruit

~Umi.Sufira~ said...

Marisa--> Kalu manis buleh letak ais kot kasik kurang manis..hehehe..saya suka mix fruit..macam2 rasa ada..:)

Mummy Dasy said...

angkat tangan gak.... mmg selalu beli wat stok kat umah

~Umi.Sufira~ said...

Mummy Dasy--> Saya tak pernah ada stok...selalu habis jek..:P

Mommy Harith Hannah said...

Aku notice kalau minum nie, perut sakit memulas2 (nak membuang ajer)... So, aku dah lama tak minum...

Rasanya, byk giller "anasir2 jahat" kat dlm usus besar aku... muahahaha...

Patut laa ko kurus mi... =)

~Umi.Sufira~ said...

Aru--> Loh cenggitu pulak ker? baik takyah minum cenggitu ek...kekeke..aku lak purposely minum nak kasik buang air besar..eh ada kaitankah dgn kurus?!kekekeke...

pearl said...

roza.. aku pun suke minum tuh.. memang sodap.. esp perisa mangga... huhuhu.. tapi memang betul cepat bagi lawas.. huhuhu

~Umi.Sufira~ said...

Wani--> Cepat bagi lawas tuh yang aku suka...memang itu tujuannya aku minum..kekeke..sedap kan!

Fara said...

Fara suka perasa strwberry...hubby tukang beli...kita tukang minum jew.

~Umi.Sufira~ said...

Fara--> Selain mix fruit akk pon suka perasa strawberry:)

Unknown said...

suke jugak tp terasa kemanisannyeee.. terasa cam kontra pulak dengan azam mendiet nih.. dh try yg dutch lady.. tp manis jugerk... huhu...

~Umi.Sufira~ said...

Eh, tambah ais ler gitu...baru kurang manis..hikhikhik..