Slumdog Millionaire Review~

Friday, March 6, 2009

* The last scene..ayo!ini cinta sejati woo...cinta mereka dari kecik tau!masih wujudkah cinta sebegini?*


Aku baru selesai menonton cerita seperti title di atas nun, aku rasa sangat letih kerana ceritanya agak heavy...Mr. hubby just bought the DVD siang tadi. Sementelah kedua2 anak daraku yang tak tidur langsung siang tadi telah mengaku kalah dibuai mimpi dapatlah aku and hubby menonton dengan jayanya tanpa sebarang gangguan..phew!

Apapepon cerita ini memang best dan menginsafkan aku....Scene paling aku tak tahan part kawan depa yang nak dijadikan pemintak sedekah paling laris, dibutakan matanya gunakan asid kah?...ayooo!!sedihnya...masih adakah kekejaman seperti itu di dunia ini...sob sob...

Part abang makan adik sendiri, part apa yang mereka buat untuk teruskan hidup...arghhh!!kesian giler beb hidup depa nih...yet Jamal tuh memang genius menjawab soklan2 berdasarkan liku2 dan pengalamn hidupnya...Saper yang belum tengok bulehla menonton...memang menginsafkan...very recommended!~Tapi benarkah ada cinta sejati sehebat cinta Jamal dan Lathika tuh???

BTW, pagi tadi baca blog Ms. Lola YANG INI, takdelah rasa nak tinggal komen sebab taktau pape..dah tonton itu movie baru terhegeh2 tinggal jejak..kekeke....

10 comments:

sayangibu said...

wahhh...harus lebih best lagik kan sbb menonton di TV LCD 30''.... ahakssss...;p

~Umi.Sufira~ said...

kahkahkah...org dok sibuk crita pasal itu movie, dia buleh teringatkan itu TV pulakss..ngee...:p

~ As ~ said...

cik mimi...nmpak sgt intan tu 'ambil bera' psl TV LCD 30" tu kan? kan intan kan? (sebenarnya As pun naaaaaaak TV LCD 30".

p/s : pinjam cd, kat Sabah tak de lg..

~Umi.Sufira~ said...

As--> kekeke..ko pon sama ek...btw, kasik up sikit..sebenarnya 32" inch :P..
la siannya kat sabah takde lagi ke? hubby aku pon beli yang ce*tak ro*mpak aje kat pasar malam..tapi gambar perghh..lawo!

pearl said...

roza, baru semalam aku baca blog mu pasal cerita tuh, aku tgk gambar, ingatkan cerita Indon. Sekali selang beberapa jam, hb aku mengoffer utk mendownload cerita 'slumdog' tuh kat internet, dia kate cerita Tamil.. hah terkejut la aku, sbb 'ingatkan cerita indon'. Pada mulanya aku agak name movie sama kot. Then aku tanye hb, mcm mane dia tau.. dia kate heboh org sini cerita pasal movie tuh, sbb menang byk award kan.. siap bercerita dalam facebook lagi kawan2 dia.. entry2 tgk keluar nama 'Jamal ditangkap...' eeeh sama la Jamal dgn Jamal yang ko tulis dalam blog... rupenye sama, cerita Tamil rupenye.. huhuhu.. kesian kan tgk 'poverty' dalam cerita tuh.. aku tak tgk habis, baru awal2 je, kesian kan, sbb dia 'miskin' dia dituduh menipu dalam rancangan 'Who want to be millionaire'. Yang kelaka part yang dia nak ambil tandatangan amitah bachan tuh.. fuuuh, kemain fanatik beno Jamal tuh sampai sanggup terjun loji najis..huahauahuaha

Opie said...

mesti feeling abis ngan hubby tgk cite nih berdua tanpa gangguan...ala2 tgk wayang jugak la..ehehehe

Unknown said...

teringin nk tengok jugak nih...
heheheh...

Azure said...

best kan cite nih...

mmg lagik best kalau tengok dgn tv lcd 32" iteww

hehehehe

~Umi.Sufira~ said...

Wani--> Kahkahkah..ko mati2 ingat crota indon ye wani..kan ke pelakon tuh rupa orang india (gambar yang aku tepek kat atas nun)...Betul2 paling tak tahan si salim terjun kat bawah 'jamban' tuh semata2 nak amik sain...perghh sanggup..gila betul! tapi memang menginsafkan la...bersyukurla dgn kehidupan kita sekarang banding kehidupan mereka yang miskin tegar tu kan..isk isk..

~Umi.Sufira~ said...

Opie--> Masalahnya bukan cerita romantik..kami lakibini ok bekerut2 sepanjang tonton movie nih..kekeke...

K.Laila--> Owh kalu akk jenis layan DVD h*aram kat pasar malam Bandar Putra nun we all beli..kekeke...

Azure--> Amboi!kemain 'bakar' lagi bisa buat org mau beli itu TV..kekeke...=D