Acah Mak Enon~

Sunday, March 15, 2009

Di satu hari yang hening, ketika nenek menyuakan EBM kepada si adik...si adik telah menolak2 tidak mahu minum kerana umi adik telah menukar kepada puting baru..."Ah, tak best tak macam puting yang dulu" kata adik...

Setelah memujuk berkali2 tetapi adik tetap degil tidak mahu minum susu, nenek telah mendapat satu idea bernas...

"Kakak, nih minum susu adik nih! Adik takmo minum" kata nenek dengan lantangnya sambil menoleh2 kan kepala melihat kakak...Si adik terdiam sambil menoleh2 jugak kot kot nanti kakaknya datang nak minum susu dia...

Tetapi...kakak yang sungguh tidak supportive kepada nenek nih telah menjawab..
"Kita taknaklah susu adik...susu adik tak sedap! Kita kan dah ada susu sendiri.."..

Kesiannya nenek...Acah Mak Enon nenek tak menjadik......

11 comments:

mimielola said...

Taktik reverse psychology tak menjadi :P

sayangibu said...

heheheee...sama laaa si syaura dengan aina... ngata susu ibu dia x sedap...;p

::Umi Sufira:: said...

Ms Lola--> Betul! Penat je nenek carik idea:P

Intan--> Dia kata bukan tak sedap aje..busuk skali! tapi dulu masa stok ebm banyak curik2 jugak masukkan dalam susu dia:)

~ As ~ said...

bagus..bagus..kecik2 dah sepakat adik beradik ni... ha ha ha... bersatu teguh bercerai roboh kan?

faisyura said...

hahaha... next time nenek kene pakat komplot awal2 ngn kakak kene kan adik sbb kakaknye inesen hihihi...

::Umi Sufira:: said...

As--> Kalu setiap masa macam ini payah jugak ni hah!!kekeke...

Baid--> urus bendul namanya Baid..ingat nak sgt nenek suap susu tu kat dia..kekeke..

Fara said...

Len kali nenek kena pikir idea lain la :)

Kakak dgn adik berpakat nk kenakan nenek kot..:P

::Umi Sufira:: said...

Fara--> kekeke..terror btol adik pakat ngan kakak yer..:P

Siti @ nurie said...

he he he...naya gak tu...lain kali nenek kena curi2 pakat ngn akak dulu...he he he..

Zety Zin said...

sungguh jujur si kakak itu. hehehe.

::Umi Sufira:: said...

Siti--> kekeke..adoilaa...

zety--> sungguh jujur dan lurus bendul:P