Khas Buat Mama Emma~

Monday, March 9, 2009

Entry ini khas buat Mama Emma dan mommies lain yang nak tahu lebih lanjut tentang perbezaan fitted diapers and pocket diapers. Soklan di utarakan DI SINI..



Pocket Diaper

Terdiri daripada pocket diaper itself and usually with insert/s...

* Gambar: Left side tu pocketnya right side tuh insert nya..*


Cara pemakaian adalah, insert akan dimasukkan ke dalam pocketnya and terus pakaikan pada baby...pocket diaper biasanya ada adjustable buttons so dari baby bar lahir sampai baby dah besar...


*Ini gambar contoh prefold type insert dimasukkan dalam pocket CD Sufia pakai pocket diaper BumG
Fitted Diaper


Ini yang saya ada...taktau macammana nak explain...dia 100% wool and cover semua .Biasanya bersaiz dan memang sedang2 elok je kat bom bom baby kalau sesuai saiznya kan..


Tapi fitted diaper nih mesti dipakaikan dengan diaper cover..kalu tak pakaikan itu cover alamatnya bocorla ke luar...Gambar diaper cover tu macam bawah ni..


*Diaper cover dipakaikan di sebelah luar fitted diaper tadi untuk elak kebocoran*
Mama Emma menjawab soklan tak?

8 comments:

Shada said...

penerangan yg bagus buat ibu2 yg nak mencuba cd.

heheh...saya sendiri pun belum guna cd 100%.

~Umi.Sufira~ said...

Shais--> Ilmu saya pon tak seberapa, dan saya pon tak fully CD baby lagi..just share apa yang saya tau je..:)

achee_b165 said...

good info...

~p-na mama oja~

~Umi.Sufira~ said...

P-na--> Ngee...:)

~ As ~ said...

aihhh...tayang CD lg nampak?? ku jeles tauu..

~Umi.Sufira~ said...

As--> kehkehkeh..ku hanya menjawab soalan...orang bertanya aku menjawab..usahla kau jeles okeh!:)

Emma said...

kalau ikut xplaination nie, maknanya fitted nie <> sama mcm tradisional nappy kan? buat masa nie paham la kot... esok2 kalau jumpa terms yg pelik2 kite tanya lg aaa..hehe

-mama emma-

~Umi.Sufira~ said...

Mama emma--> Mmm lebih kurang sama macam tradisional nappy tapi dalam bentuk modern...hehehe..OK harapnya membantu yek! ada soklan lagi silalah..kalu buleh jawab saya jawab:)