Sebelum dan Selepas TAG

Friday, March 6, 2009

Aku telah di TAG oleh Zety dan aku merasakan ala2 susah jugak yer TAG nih..Jenuh gk nak mengingat2 kenangan lama nih...takpe layan...BTW, thanks Zety!

No.1
Sebelum aku pergi ke Japan dan belajar kat sana selama 3 tahun, walaupon aku dah attend itu kelas persediaan selama 2thn, aku still tergagap2...tercungap2 kalu sensei(cekgu) aku bercakap ngan aku..nak pikir satu2 words nak keluar ikut mulut tuh macam satu bala je rasa..kahkahkah..salah susun ayat ke salah perkataan takyah cakapla..dulu2 aku antara yang corot jugakla dlm kelas japanese...

Selepas pergi dan duduk kat Japan, tak sampai 2 bulan aku rasa dah buleh fluent cakap Japanese...vavava..ini kira naik lif tekan sendiri jugak tapi itulah yang aku rasa...buleh pulak perkataan tuh ngan sendirinya keluar..banyak tengok TV plus hidup dalam keadaan terpaksa kot..last2 terror gak aku ckp japang..:P

No.2
Sebelum aku kenal ini dunia blog, ada gakla aku rasa ala2 katak bawah tempurung....banyak gak issue menarik yang aku taktau(financial, IT, vaction, masakan, breastfeeding etc.)..habis2 kehidupan kawan2 kilang aku jelah..pasal IT ke susun2 gambar(cthnya shutterfly) nih sengal..kalu aku tak masuk ini blogger wold sampai sekarang aku tak tau apa kebendanya strikethrough tu kot..heheh...

Selepas aku kenal ini dunia blog, wah minda aku sedikit sebanyak terbuka...aku kenal ramai kawan yang kadangkala aku rasa lebih ikhlas dari kawan2 aku depan mata...kawan depan mata nih kadang hipokrit lebey..perghh tak tahan gue!Banyak gak ilmu pengetahuan tips2 menarik kalu rajin terjah blog orang..tapi ambil yang baik2 ajela ek..yang mana rasa tak berkenan tuh abaikan aje..

No.3
Sblom kawin of course la kalu aku merajuk boyfriend aku mesti pujuk punya..kalu merajuk yang heavy2 siap dapat suprise kedatangan mengejut beserta bunga sejambak....how sweeet~

Selepas kawin usah harapla nak kena pujuk...kakaka..melainkan kesalahan yang memang betul2 si dia buat salah...sampai dah 6tahun kawin nih dah tak koser aku nak merajuk..bukan ada orang nak pujuk pon..buat perabis beras je...ataupun dengan kata lain mungkin kami semakin matang dalam pehubungan kot..:)

No.4
Sblom dapat anak wah hari2 bagaikan honeymoon..berulit berdua je kan...weekend mesti kluar...kalu takde duit pon takpe....setakat keluar jalan2 kat Shinjuku pon jadilah...sebulan sekali gi tengok wayang..pergh....

Selepas kawin berulit bertiga ler...sekarang berempat...time tido pon siap kat tengah2 ada bantal peluk tambahan..kakaka...takpelah susah masa muda masa anak kecik2 nih...karang anak dah besar2 berulitla ko puas2 yek...

No.5
Sblom pindah Johor aku dok kat umah sendiri....hari2 berkejar balik nak masak...bangun awal pagi siapkan barang anak nak hantar nursery...tapi walaupon kelam kabut ada privacy sefamily...

Selepas pindah Johor, duduk kat umah mak aku...request nak pindah keluar dah berapa kali diutarakan tapi asyik kena reject je...sampai aku beli umah sendiri katanya..tapi suma memang senang..balik pon tinggal makan..suma mak aku dah masak...anak2 aku memang terjaga betul...tapi sampai bila kan..la ni dalam usaha membeli rumah baru...kawan2 doakan kami yek~

Ok nak TAG
1) Zufa (saya suka baca penulisan cik zufa)
2) Mummy Hnh @ Arnie
3) Mamaliena
4) Sayangibu
5) Capt (kalu ko sempat buat yek)

Thanks....

10 comments:

m-i-o said...

owh, ditag?!
nnti, i tgh shooting babak 3.
abis shooting i buat wokeh! takpun i buat jd homework time weekend. kekeke

Mommy Harith Hannah said...

syahdu lahh yg no 5 tue...
gud luck mi!

BTW, thanks! =)

mamaDhea said...

cop!

tag ini bkn ke sebelum dan selepas ADA ANAK? ke aku yg konfius.. hahaha..

achee_b165 said...

cam lagu senario laks..sebelum dan sesudah..heh!

~p-na mama oja~

Emma said...

pasal kwn online tu sy pcaya...

smpkan parents sy tkejut sbb geng blog sy lg ramai dr geng offline masa bday anak sy tempoh hari..

geng cyber bukannye kita pernah jumpe b4 nie, tp kita lg close.. y ek??

-mama emma-

~Umi.Sufira~ said...

Zufa--> Sila2...eden tunggu..suka ajer baca suma post zufa*wink*

Aru--> Ahaks..syahdukah? kekeke

~Umi.Sufira~ said...

Sha--> Aku improvised ini TAG mengikut citarasa aku..buleh?ekeke..asal ada bunyi sblom selepas tu aje...:P

P-na--> Iala...baru teringat pasal lagu senario;P

~Umi.Sufira~ said...

Mama emma--> Itulah..mungkin sebab pendekatan secara penulisan tuh buat kita rasa lebih close kan...yelah penulisan kan kata2 yang dtg dari hati:)

sayangibu said...

ku dah buat tag ni ketika kamu mengetagku...hehehheee..anyway..tq dear..;)

~Umi.Sufira~ said...

Sayangibu--> daku tahu tapi daku biarkan saje namamu di situ...malas nak tukar..buleh?kekeke