Peti Ais Bergerak?

Wednesday, April 1, 2009

This morning during our breakfast break time I had this chit chat wif my friends. It was about...

Menjadi Stay At Home Mom...

Borak punya borak and of course la macam2 pendapat kan...yang ni kata setuju..yang ni kata tak setuju..pro ans cons la

Then ada yang menyampuk, "Mimi ko dah belajar susah2 sayang kalau tak kerja" (yeah walaupon aku sebenarnya bercita2 nak jadi SAHM cuma tak bgtau diaorang kuikuikui..)

"Sekarang nih suma kemudahan pun dah ada, nak nyusukan anak time bekerja pun dah senang...lagi2 dah ada peti ais bergerak ko tuh!"

Yer hati aku menggeletek OK nak gelak...Anda semua faham apa yang dimaksudkan dengan peti ais bergerak itu??

Yer INI lah peti ais bergerak aku!!!Aku pon tak terpikir nak letak nama nih macam tuh OK...
Yang ye kawan2 aku pun agak j*kun jugak ngan gadget2 breastfeeding nih, siap ada 'peti ais bergerak' bagai kan...ekekeke...

BTW, review peti ais bergerak aku nih akan aku post kan minggu depan sebab aku sedang menanti ice pack MLO untuk tambah menyejukkan peti ais comel aku nih

P/S: Yeah harini turn aku pulak takleh nak komen kat blog2 yang pakai haloscan JS-kit..uwaaa!! apa salah aku??!!!

20 comments:

achee_b165 said...

yeh.. gerak2~

p-na pn jakun bab2 bf pnya barang nie..

~p-na mama oja~

Fiza Rahman said...

Hehehe...senyum kambing bila ku baca statement ni, sesuaiiii...peti ais bergerak.

Rizza said...

hehhe peti asi bergerak....
dasat tu BF mom yg bekerje kan

( "Mimi ko dah belajar susah2 sayang kalau tak kerja" ).. ayat ni dah pernah kena.. tapi pedulik apaaku... hehhe yg pasti ilmu2 dan juga pengalaman di gunakan utk keluarga sendiri terutama dalam membesar kan anak2... hehhehe

Unknown said...

hehehhe...tak terpk gak yek...anyway good luck mimi!!semoga tercapai target mu itu :)

Mummy Dasy said...

peti ais bergerak... act. me pun agak jakun ckit coz xbrapa reti sgt nnt klu ada bb lagi harus berguru ngan MIMI bleh??...

~Umi.Sufira~ said...

P-na--> Kalu kita tak terjebak kompem lagi banyak taktau kan..Syukur 'terpilih' untuk terjebak ngan BF..ngee..:)

Fiza--> Sesuai kan!=D

Rizza--> Owh kalaulah saya diberi peluang sebegitu..ilmu fully untuk anak2 ehehe...not now but in future InsyaAllah..:)

K.Aja--> Definitely bukan sekarang yer..ngee..

~Umi.Sufira~ said...

Mummy Dasy--> Pucuk Dicita Ulam mendatang...mimi suka je nak tolong2 org especially bab2 BF nih...tolong kalu termampu kay!:)

Hernee Nazir said...

kreatif btul dorg bagi name tu ek? hehehe

MN said...

adoi..peti ais bergerak??
heheh!

Anonymous said...

kah kah kah...aku pon bakal ada peti ais bergerak la ittew macam!

btw, JS Kit mmg dengki siut...heheh..tp hari ni aku bley plaks komen beb...aku dah terpass baton kat ko la kots... ;p

~Umi.Sufira~ said...

Hernee--> Memang kraetif!ngee:P

Mrs Noba--> Itulah kita yg pakai pon tak teringat nama tuh..ekekek=D

Madam Za--> Yeah! Hebat kita ada peti ais bergerak beb!kekeke...

Esok buleh kot komen kat JS kit..harini depa boicott aku gamaknya:P

Nani~~{@ said...

Being SAHM tgh anak2 baru nak membesar n dididik sgt berbaloi..tp bila diorang dah besar n pandai bawak diri..harus bosan kan nnti..

Pada Nani, utk dapatkan kepuasan pada sesutau..juga perlukan pengorbanan. Semoga kita membuat pilihan yang tepat insyaAllah.. Hanya Dia yang tau perkara terbaik utk kita=)

Apepun try d best to be d greatest mommy ever..insyaAllah!

Luv U kak..mmuuaahhs

sayangibu said...

hahhaaa...puas ati kan mimi bawak peti ais bergerak...:)

~Umi.Sufira~ said...

Nani--> Betul! Tapi memang rezki Nani dapat menjaga dan membesarkan anak sendiri kan walaupon menuntut pengorbanan yang besar! Seronok tengok anak membesar depan mata gitu..InsyaAllah kita semua akan jadi great Mom kan!:)

Intan--> Memang puas hati..takyah pakai electric tau ini peti ais...ahaks!

Opie said...

igt cite hantu tadi...peti ais gerak2...rupenye bukan...gegegegege

~ As ~ said...

mimi..update la cepat psl peti ais bergerak ko tu..aku nak belajar jg..

admin said...

dgrterm 'peti ais bergerak' nih...ku mati2 ingt cerita kenderaan bernama JUARA~ sbb term ni lah ku panggil kenderaan tersebut wakaka

~Umi.Sufira~ said...

Opie--> Ini bukan keliwon yer!:P

As--> La As ko nih memang tak sabar tau! Tengoklah harini kalu aky sempat ea!:)

Herni--> Aah aah!!yer dulu ada manager kat company lama pakai JUARA jugak...kitaorang pon panggil peti ais bergerak..ekekek..lawaknya!

lia said...

xpnh t'pk lak cooler bag 2 jadi peti ais bergerak.. sungguh kreative yg bagi nama 2 he3...

~Umi.Sufira~ said...

Lia--> Itulah macam2 diaorang nih!ekekeke..