Mandi di tempat Kerja

Friday, April 24, 2009

Mandi di tempat kerja. Anda pernah buat? Yer itulah yang berlaku pada aku harini...Sepatutnya hari ini aku cuti..yela kan menikmati saat akhir bekerja 4 hari seminggu...tiba2 semalam ada urgent claim...wah kena check balik semua sample2 lama..itu urgent ini urgent...sudahnya aku balik lewat semalam...Pumping pun cuma sempat buat 2 kali..pukul 9 mlm baru sampai rumah....esok (harini) kena siapkan report untuk submit kat customer...

Malam pukul 12 sedang aku baru nak lena, tiba2 mak aku jerit dari luar pintu bilik.." Long2!!wak Sam dah meninggal"....terkejut beruk bingkas bangun..terus terkulat2 tak buleh tido...Wak Sam tu adik ipar pada ayah aku...pakcik akulah...pakcik yang rapat juga..meninggal secara menegejut ketika main badminton, sesak nafas kemudian terus menghembuskan nafas terakhir...Innalillah..Al-Fatihah buatnya... (senang betul ketika dicabut nyawanya..)

Tapi aku kena jugak datang kerja harini, so pagi tadi aku pegi melawat jenazahnya sekejap dan patah balik ke tempat kerja pukul 10pagi..terukkah aku? ah duniawi semua nih!!! Berbalik pasal mandi tadi...yer aku telah mengmbil inisiatif untuk mandi walaupon di tempat kerja kerana aku ada membaca ntah kat mana, sebaik2nya mandi selepas melawat jenazah...Betulkah?? Kenapa eh? Ada sesape buleh jawab tak? Papepun memang rasa lebih segar lepas mandi ni... Hmm janganlah ada CCTV ke apa..kahkahkah..tak sanggup mak nyahh oii!!ngee..

P/S: Al-Fatihah buat arwah Samsi Bin Abu..semuga roh nya dicucuri rahmat dan di tempatkan di kalangn orang2 beriman...amin...

14 comments:

Mommy Harith Hannah said...

Ko cover tak mase mandi tue mi? Bukan aper, sediakan payung sblm hujan... hihi...

Mmm, aku kalau xmandi balek dr melawat jenazah, at least tukar baju laa, sblm terjah kat budak2 tue...

Al-Fatihah utk arwah...

Mama Liena said...

kalau ikut kate orang2 tua , mmg kena bersihkan diri pas tgk jenazah ..

anyway ..pakai kain basah tak masa mandi tuh ...kekekekek ....

hajarus said...

AL-FATIHAH....

cysev3n said...

mak pernah melawat jenazah masa preggykan Amir.. siap dapat fon call dari JB, peringat suh mandi sebaik je balik umah.. tak tau la kan..


al-fatihah.

Hernee Nazir said...

mimi..takziah ye..

Unknown said...

takziah...tapi org kata utk elak badi mayat ikut kita..maklumlah kita kan pegang budak2...

~Umi.Sufira~ said...

Aru--> Hihihi...sensored nak jawab cover tak cover tuh..kekeke...

Mmmm tulah kan...at least tukar baju...tapi aku biasanya aku bawakkan jugak mandi...

Mamaliena--> Leceh nak pakai kain baah..kikiki...

Itulah mimi ada dgr jugak..tu yang kat tempat kerja pon mandi...

Hajar--> Trima kasih hajar

~Umi.Sufira~ said...

Cik Yan--> Sungguh prihatin si ibu dari JB eh...ada lah tuh..orang tua2 nih macam2 diaorang tau..

Hernee--> Thanks Hernee

K.Aja--> Betul jugak kot K.Aja..crita pasal badi mayat nih..seram..pernah terbaca pasal baby yang berwajahkan orang tua dilihat oleh ustaz tu kan...Nauzubillah..

Rizza said...

takziah...

biase nye begitu la.. mandi atau elakkan menegur/cium anak dan terus pi mandi (kalau kat rumah)....
lebih lanjut kena tanya pakar agama la hehhe

mamaDhea said...

mimi,
aku cam kenal je wak sam tu.. takde laa kenal pon.. tp, last week gitu laa ofismate aku bgtau kawan dia meninggal masa tgh main badminton dgn dia.. pulak tu, ofismate aku yg bg service time tu.. adakah dia org yg sama? apepon, al-fatihah utk arwah..

~Umi.Sufira~ said...

Kak Rizza--> Itulah tu...tu yang terus mandi even kat tempat kerja..kekeke..takut juga apa2 yang tak diingini 'mengikut' kan..Nauzubillah.

Sha--> Kawan ko tuh main badminton kat Dewan TNB Kempas kah?Kalau ye iyerlah tu pakcik aku tu...kecik dunia ni kan Sha..hmm...

mirah said...

oh takziah..

~Umi.Sufira~ said...

Mirah--> Thanks

mamaDhea said...

mimi,
aku dah risik2 khabar pasal kes meninggal masa main badminton tu.. kata ofismate aku, dia main kat masai.. so, bkn laa kan.. tp ofismate aku yg sorang lagi ni dok kat kuarters tnb kat kempas nun.. dia ade citer pasal arwah pakcik ko tu laa.. hmm, ape pon semoga arwah ditempatkan di tempat org2 beriman.. amin..