Cabaran Langsing TAG

Wednesday, April 15, 2009

CT TAG aku...thanks a lot CT!:)
1) Berapa kah berat anda sekarang dan juga ketinggian anda?
berat : Lama dah tak timbang...Last timbang 49kg..bundarkan ajelah jadi 50kg

tinggi : 163cm

2) Berat yang paling tinggi dalam sejarah anda? Usia anda pada masa itu?
Hehehe...masa mengandungkan Sufia iaitu 67kg...seram sejuk hari2 aku tengok selulit kat peha...ngee..

3) Apakah makanan sampingan anda untuk memiliki tubuh langsing? dan kejayaan anda dengan makanan tersebut?
Aku rasa sebab aku breastfeeding berat kembali ke berat asal...Makanan takde ambil apa2 pun untuk turunkan berat badan


4) Berat yang paling rendah yang pernah anda dapat ? Usia anda pada ketika itu?
44kg..sewaktu aku berumur 22thn...tapi kurus sebab mabuk teruk haa....kekeke...

5) Anda pernah sertai program pelangsingan? nyata kan kejayaan anda..
Nope

6) Apakah diet yang anda ambil untuk memiliki berat anda paling terendah?
Takde....

7) Apakah yang menyebabkan berat anda naik mendadak?
Banyak makan makanan yang telah sedia terhidang...Yes aku perasan masa aku kat asrama or masa matriks, aku agak tembam juga sebab bila makanan dah siap terhidang tinggal makan je...apalagi sedap aje rasanya...selera pun bertambah....


8) Apakah Target anda untuk kurus selepas ini?
Aku sebenarnya sangat risau bilamana aku stop breasfeed nanti berat aku akan naik...masa tuh aku bercadang untuk membanyakkan senaman dah mengurangkan kalori makanan yang diambil...tak bulehla ikut style makan sekarang kan....sekarang nih..makan ikut sedap...konon2 zat untuk anak..hihihi...

9) Miliki gambar anda dahulu dan kini?
Dahulu

Sekarang




10) sila upload ok?
gambar masa preggy


Maaf yer...semua gambar recycle...dah pernah tayang sebelum nih...Malas nak upload daa....

Note: Alhamdulillah buat masa nih aku masih belum mengalami masalah berat badan lagi...tapi aku pasti satu hari aku akan 'berkembang' jua...sebab badan mak bapak aku takdelah kurus pon...isk isk isk...nak menten bukan sesuatu yang mudah kan..nipun harapkan breastfeeding..kalu tak hmm... taktaula apa jadi...kuikui..


BTW, berat badan nih tak suma orang suka nak reveal...tapi aku tetap nak TAG orang...so kalu korang nak reveal, korang reveal lah ek..kalu tak mahu bulehla buat star2 gitu kat berat badan berkenaan..kikiki...

I want to TAG
1) Intan (mak ada 2 hutang TAG ngan ko nyah..nanti mak buat eh!)
2) Mamadhea
3) Ealyie
4) Mummy Hnh
5) As
6) Azure
7) Kak Nur...

15 comments:

~ As ~ said...

masih slim apa...
wewiiit

~Umi.Sufira~ said...

As ko tu nak tukar topik la tuh..ha buat jangan tak buat eh!

Mommy Harith Hannah said...

Mak dah gemuk nyah!
Maka, mak 'malu' nak buat, buley? :p

MN said...

fuhhh!!! sib baik tak kena tag..gegegege..

umi nuha said...

huh...xjauh beza pun ko dulu ngan sekarang...maintainnn

~Umi.Sufira~ said...

Aru--> kekeke..takde mananya ko gemuk nyah..tak buat pon takpe...denda klik nuffnang aku sampai 10x buleh?;P

Mrs. Noba--> Awatnya seriau ka...kekeke..;P

Umi Nuha--> Owh beza jugak cik wani...ko yg tak nampak..;p..tapi tang pipi tembam tu tetap maintain..ngee...=D

Nur said...

alamak..mak saiz gajah ler nih!isk isk...jgn gelak tau!

Azure said...

mimi, muka mu masa slim nampak sgt banyak iras ngan syaura...

tapi kan..mu lagi lawo la berisi..nampak berseri je

~Umi.Sufira~ said...

Nur--> Mana ada saiz gajah! OK je mimi tengok..hehehe..OK mak tunggu...:)

Azure--> Berseri? Nih nak kena maintain berisi aje nih..(jangan terlebih isi sudah!) kekekeke..

achee_b165 said...

maintain gitu..terbaik!

~p-na mama oja~

admin said...

mimi...masa dolu2..cute~! masa skrg, ayu gitu~~ cayalah!! =)

mamaDhea said...

mimi, aku ni cam tak layak je nak join 'cabaran langsing' ko ni.. sebab mak ni dah sedia langsing.. ekekeke.. ;P

~Umi.Sufira~ said...

P-na--> P-na tuh lagilah..macam anak dara..=D

Herni--> Alamak! Malunya..kekeke..thanks eh;)

Sha--> Takpe ko buat supaya menjadi perangsang sape2 yang nak langsing gitu:)

Che Lin said...

takde la beza sangat pon aku rasa,
mimi dulu dan mimi skang.
maintain cun gitu. :D

aku ni hah yang maintain 'kurus keding' ngalahkan orang yang beranak! huhu...

~Umi.Sufira~ said...

Che Nor--> Amboii!! What a compliment..

ala ko tuh ko aje yang prasan ko 'kurus keding'..aku tengok ko pun sama je macam dulu..ngee..=D