Simple-Dimple Cooler Bag Review

Thursday, April 2, 2009

Yeah! Memang aku berniat nak post review tentang 'peti ais bergerak ni' minggu depan tapi nampaknya kawan kita As, sudah tidak sabar2 lagi gamaknya..Ko memang tau As!Sebenarnya aku rasa ko bukan nak tau sangat pasal review cooler bag tu kot tapi ko nak tau apa je gadget2nya dan bagaimana dia berfungsi..betul kan?

Aku sebenarnya tak layak nak explain sebab aku pun baru setahun jagung berkecimpung dalam bidang cooler and chiller nih tapi aku explain mana yang mampu, especially sape2 yang baru nak tahu juga macam aku....

Macam yang kita nampak inner cooler bag tu ada insulator a.k.a penebat yang kaler silver tu mengekalkan haba sejuk dalam cooler bag tuh...Maybe reason cooler bag nih murah berbanding cooler bag brand lain ialah ketebalan lining penebat tu kot (I'm not sure)

So, suhu sejuk tuh dibekalkan oleh Chillers or Ice Pack, yang kita kena sejuk bekukan di dalam freezer selama lebih kurang 12 jam setiap kali..(erk betulkan?) Chillers and Ice Pack yang aku pakai seperti di bawah


So for my case, oleh kerana aku meragui katahanan cooler bag ini untuk kekal sejuk sampai ke petang aku telah menggunakan 2 MLO Ice Pack, and 2 Cole Man Chillers.

Review Hari Pertama.....n3 ini akan di sambung...see U till the next entry! ahaks! Jangan Mare ye...Sila Mampir Lagi...:)

P/S: Pada yang lebih arif, ada pape nak tambah tak?

10 comments:

sayangibu said...

alaa mimi....citer bersiri pulakkkk....;p

admin said...

2 coleman~? fuyyo...tak berat ke peti mu mimi~~~wakaka

Unknown said...

takpe mimi power...:p seberat mana pun sanggup dia bawa...demi sufia...:p

~ As ~ said...

nampak sgt aku tak de peti ais bergerak ni....hahahaha...aku nak jg, tp keperluan ke kemahuan? heeeeee....

faisyura said...

ade plak sambung2 episod2 hahaah... aku bace entry ko, teringat bag medela aku, semangat tu, test balik breastpump aku, sume2 gadget utk BF adik boy nanti... doakan mission aku berjaya ;)

Azure said...

nih dah masuk wishlist ni..kut2 'impian' me yg satu tu berjaya

~Umi.Sufira~ said...

Sayangibu--> Harini banyak bz la..tengah type n3 tetiba ada visitor pulak..terus TBC...ihik!

Herni--> Erk...berat ek? Ntahla semangat ku tengah membara tuh tak rasa berat kot:)

As--> Antara keperluan ngan kehendak tuh ko kena decide..selama nih ko simpan EBM perahan kat tempat kerja macammana? Kalu ko rasa ko senang simpan kat peti ais tempat kerja then no need la cooler bag...tapi let say ko dah kena 'sound' macam aku nih n ko rasa tak praktikal plus buang masa nak simpan susu kat pantry so cooler bag jadilah keperluan:)

~Umi.Sufira~ said...

Kak Aja--> Mimi power?ekekeke..tak berat mana lah...sebab tu larat pikul lg:P

Baid--> Aku doakan ko berjaya...takpe InsyaAllah ko kumpulkan ilmu BF cukup2 tiba masa nanti implement OK..Aku pun sedia membantu. Gud Luck!:)

Azure--> Ahak2 sila2 masukkan....:)

NM said...

sya suke icepack tu.tap bile dia mencair,berat beg tu jadinye..
hmm...cume jaga2la jgn jatuhkan bile dia tengh mengeras,aritu hubby jatuhkan pecah plastiknye.bile cair,tekeluar gel2 tuh.but sya tetap gune sampai skrg.puas atila..

~Umi.Sufira~ said...

Mama-qaisara--> Aah betul2..bila petang beg tuh jadi dua kali ganda berat dari pagi..maybe satu sebab dah penuh ngan 3botol hasil perahan EBM and lagi satu ice pack tuh dah mencair..BTW, thanks for the tips! Nak kena hati2 betulkan handle those things;)