Neno's Awards

Tuesday, April 28, 2009

A bunch of thanks to CT and Siti aka Nurie (dua dua pon siti eh!) kerana sudi menyampaikan award yang sangat sweet ini kepada mimi...



And here go the rules:

1. Letakkan logo award ini di blog anda.
Done

2. Anugerahkan award ini kepada 10 Blog yang anda anggap paling berinspirasi dan sangat mesra.

Back to CT -Alam maya friend yang telah menegur saya dahulu di oggix chatbox saya yang dulu...sangat mesra...antara teman blog terawal di awal penglibatan sebagai blogger..saya suka sangat kawan ngan dia...sebab dia so sweet and warm...saya juga selalu TAG dia..tapi sejak menjak dia sgt bz kesian nak TAG..takut tak terbuat aje..ngee...memang best la kawan ngan dia..:)

Back to Siti - My sister's friend yang akhirnya menjadi kawan saya jugak....saya paling suka di blog dia bila tang masak2 tuh..mesti ada resipi...yummy!nampak sedap aje....Pernah jumpa dia sekali di Majlis rumah terbuka hari raya lepas...sepeti blog nya orang nya juga sangat mesra tak hengat...kami crita pasal anak non-stop eh!kekeke...

Seterusnya 10 orang my TOP Commentors. Of course la sebab mereka rajin mengomen di blog saya..sebab tuh mereka mesra tak hengat...
As - Tokeh mutiara ini adalah top commentors blog ini buat masa ini...ko memang mesra tak hengat la AS!ngee....saya juga suka baca blog nya yang mesra alam itu..penulisannya ringkas tapi padat...suka mengenakan saya juga melalui komen2 mesranya itu..bila kita dapat jumpa eh!Saya dapat merasakan yang dia pun peramah macam saya juga..hehe..

Hernee-Juga teman kenal di alam maya..yang pada mulanya telah mem'follow' blog saya secara senyap2...hihi..yelah awak kita nak tengok profile takleh nak access...sebab tu kenal gitu2 aje..bila dah buleh access blog dia barulah kenal orangnya...dia selalu akan memastikan blognya ber hapdet walaupon ringkas je penulisannya kan..:)

Mamadhea - Saya kenal dia di SI.com..kemudian cuba2 menegurnya di blog nya...makoi mesra alam sungguh orangnya...siap rajin ber sms bagai..hihi....Blog nya juga mesra seperti orangnya....nyaris2 nak terjumpa bila dia kata nak datang open house raya..tapi tak berkesempatan..InsyaAllah ada rezki kita jumpa eh Sha!...

Padnani- Juga teman alam maya..belum pernah jumpa..tapi saya dapat merasakan orang nya lemah lembut dan kata2nya amat menyejukkan hati....sangat jauh nun di Oman...blognya jugak semesra orangnya....Mmm ada rezeki kita jumpa eh Nani...

Sayang.Ibu-Hah teman alam maya yang juga telah bertukar menjadi teman di alam nyata ini juga sangat best sebab...kita sama2 'banyak mulut' kot...berbual sakan tak berhenti sampai nak amik gambar pon lupa...yang saya ingat saya dulu menegurnya di blog nya...hihi.. lama2 jadi rapat pulak eh!:)

Ar.nie -Atau saya lebih senang panggil Aru (jgn ditanya mengapa) merupakan teman satu university saya waktu di Japan....setakat nak crita pasal susah senang hidup kat Japan dengan dialah saya banyak share..naik basikal rentas angin sejuk..beli barang berangkut naik beskal..dok tepi sungai sebab stress nak exam..kahkahkah... oh blog nya juga sangat mesra dan banyak tips berguna...

Mamaliena - Saya kenalnya sejak di Syarikat lama di Nilai lagi....Tapi dulu sekadar senyum2 gitu ajelah sebab dia agak pemalu orangnya (yang saya nampkla)...tapi itulah orang cakap kita buleh jadi lebih rapat dan mengenali melalui penulisan kan....bila dah lebih kenal melalui blog sebenarnya Kak Liena ini mesra orangnya...hee...:)


Ealyie- Sebenarnya ely ini berpangkat kakak tetapi tidak rela dirinya aku panggil kakak kahkahkah..Oh sangat mesra sekali..kali pertama berbual kat telefon pon dah mengekek2 ketawa...tu belum borak lagi sampai buat dadih pon tak keluarkan..(meroyan mak nyah ngan dadih ko)..ekeke..sangat mesra lagi suka membantu....

Mummy Dasy- Owh mummy ini juga saya kenali di alam maya juga....belum pernah ketemu tapi yang pasti kami sebaya...juga sangat mesra dan rasanya kita nih tak jauh pon kan....blog nya juga sangat selalu berupdate dan penulisannya ringkas aje tapi mudah difahami...:)

3. Pastikan anda menyatakan penghargaan ini melalui “backlink” dengan blog yang anda anggap paling memberikan inspirasi dan mesra dari blog anda
Kalau sempat nanti

4. Informasikan penerima award mengenai award yang mereka terima dengan menyatakan komen di blog mereka.
Kalau sempat nanti

5. Berbagi cinta dan sayang untuk penghargaan ini kepada pemberi anugerah ini.

dear CT,Siti,
terima kasih banyak ye atas anugerah ni dgn catatan comel mu ittew..:) (macam kenal je ayat ni eh)
Pada 10 my TOP Commentors jangan malu2 buat TAG ini yer..:)

6 comments:

IntanSham said...

mimi...ku pun ada pass kan award nih kat ko.. sbb ko termasuk 'my favourite bloggerz' ... anywayy... arigato gozaimas..hahahhaaa...

siti noriza saleh said...

mimi, siti kalau bab2 cter pasal anak ni, mmg leh ckp non stop...tapi tgok pd orgnyer dan cara bercrita kot...kkdg ada org ni, bila bab cter anak, tak leh nak kalah...anak dia jelah yg THE BEST....

Mommy Harith Hannah said...

Thansk mi!

Alamak, aku kena pasang "Top commentator" widget gak laa pasnih, baru buleh buat tag nie... ekekeke... :p

~Umi.Sufira~ said...

Intan--> Doitashimashite!:)Thanks juga sbb bagi kat aku nyah!

Siti--> Kahkahkah..siti lepas geramkah itu? masa kecik memang la nampak semua the best...hakikat hidup sebenar yang masih panajng ni cuma Allah yang tahu..merendah diri itu lebih baik kan?

Aru--> Pasang ler widget tuh..buleh detect siapa yang mesra alam gittew;)

Nani~~{@ said...

Kak Mimi,

Thanx for d award n tag k..very appreciate it..nani suka*_*

InsyaAllah..ada jodoh n rezeki nani pun nak jumpa akak sekeluarga..eratkan lagi silaturrahim kita..pray for dat =)

Thanks again kak..mmuuaahhs

~Umi.Sufira~ said...

Nani--> nani suka akak lagi suka! InsyaAllah eh:)