Things I can't stand TAG~

Friday, January 23, 2009

Sebelum aku terlupa sesiapa yang telah mengeTAG aku untuk kesekian kalinya, lebih baik aku tidak peram ini TAG lama2...ngee..Owh aku telah di TAG oleh Cik Yan, Mamaliena, and Ummilna a.k.a Kak Ina..

The rules : List at least 5 things you can't stand & tag your friends...
So, these are the things I can't stand :

1) Aku sungguh tak tahan kalu aku dah ajar banyak kali cara2 menulis yang betul kat Syaura tapi dia tetap tulis terbalik....(sebenarnya dia lefthanded tapi aku ajar cara right-handed tulis..logikla selalu terbalik ye tak?!) So suara singa aku nih akan mengaum satu rumah dimana nanti2 adalah ceramah free dari mak aku..."Janganlah garang sangt ajar anak"...sungguh tak tahan okiee...bayangkan kalu tulis nama sendiri pon "S" dia hadap belakang...dua kali ajar hadap belakang lagi..4,5 kali...siaplah!Sebab itulah tulisan dia agak tersusun hasil suara singa ibunya ini..kahkahkah...

2) Aku tak tahan kalu orang bukak sesuatu tak tutup balik...bukak almari baju ke, bukak rak kasut, senang cerita apa2lah...sakit mata aku memandang!yang menjadikkan aku lagi tak tahan bila aku membebel tentang bukak tutup nih, si 'dia' boleh senyum aje, kadang2 sekadar datang kat aku sambil tekap mulut aku supaya aku berhenti membebel...kepada si 'dia' harap2 bacalah entry aku ini...

3) Aku tak tahan gak bila orang berlagak tak tentu pasal walhal kita tau sangt latar belakang hidup dia...Aku pernah jumpa orang macam gini..(naseb baik aku dah berhenti kampeni lama..) Satu contoh dialog dia.."I tak retilah pakai make-up murah2..sebab I dah biasa pakai yang mahal"...walhal macamlah aku taktau lipstik SK-II tuh dia beli kat pasar malam...berbulu telinga beb! tapi layan..lainlah awak memang betul kaya and cerita apapun aku sanggup dengar..buleh buat tauladan ye tak!Orang2 seperti ini seprtinya duduk di alam khayalan..

4) Aku tak tahan kalu mabuk time pregnant..kahkahkah..yang ini kira aci tak? Sebab aku jenis mabuk teruk dan agak lama....selalu rasa aduhai cepatlah bersalin..tak tahan woo...

5) Aku tak tahan kalu toilet kotor, tak kira toilet awam or toilet umah sendirik...bukan apa kalu nak melepaskan hajat tuh nanti takelh nak cocentrate satu, geli geleman satu, lepas keluar nanti mahunya hilang selera makan buat beberapa hari...uwek!

Macam tak cukup je 5 ek, rasa byk lagi yang tak tahan nih! BTW, seperti yang aku ceritakan nak long holiday due to shut down tuh tak jadi...tetiba bos panggil kerja balik ada urgent order! so kira rezekilah..kalu tak kena potong gaji jugak few hundred..syukur Alhamdulillah...and ini entry aku terakhir untuk tahun ini(tahun ini???!!) kekeke..tahun lama cina ini...disambung pada tahun baru cina nanti sebab aku nak balik kampung hubby...Jumpa lagi pada 28 January nanti...

Opss sebelum terlupa, aku mau TAG....Lovelymummy, Mamaadib, Zufa, CT(szuraimah), Opie.

14 comments:

MS said...

beb
bukan tak mau menjawab ini taq aku dah pernah buat jadinya
aku tak tahan kena buat lagi dan lagi keh keh

~Umi.Sufira~ said...

Mamaadib--> Sudah kena kah??!! kekeke..kira burn ajelah~=D

m-i-o said...

sy pn dh buat tag ni...ngeh ngeh ngeh...sib baik, klo tak, harus tkinja-kinja nk terus buat. kakakka!

~Umi.Sufira~ said...

Zufa--> Adakah saya telah ter'miss' baca ataupon saya tak keruan hari ini??kehkehkeh..kira burn jugakle~

Mama Liena said...

Hoyee ...hoyeee cepatnye buat !!
Mimi long holiday pasnih samela hubby akak seminggu straight cuti ...dah berderet plan 'die' tuhh ...tak beshnye tak bleh join skali ...

~Umi.Sufira~ said...

mamaliena--> Peram lama2 takut terlupa dah sape yang TAG mimi kekeke..BTW, mimi tak jadik long holiday, bos panggil kerja balik..urgent order..=D

siti noriza saleh said...

mimi, mia pun mcm ada tanda2 lefthanded lah...sbb, smlm ct kasi dia pensil ngn pen..dia terus amik guna tgn kiri..ct tkr tgn kanan, dia tkr balik pegang tgn kiri..dah ayah dia ckp..ler, ikut ayanglah mia ni..tgn kiri...nak kena berguru ngn mimi nanti bila dah tiba turn siti nak ngajar mia lak..mesti kena tahn sabr erk..he he he...(w.pun siti l/hndd, nsb baik tulis tgn kanan,,.he he he he)

Anonymous said...

same like Daneen semua lefthanded even masa makan pun kekadang terbabas bila kena jeling baru nak tukar tangan.:-)

~Umi.Sufira~ said...

Siti--> Nih first time tau tau..ada lefthanded yang boleh tulis pakai tangan kanan yek? Oh sungguh diriku ini tidak layak nak digurukan untuk ajar anak lefthanded..melainkan kilat petir dan menyinga aje petuanya...kihkihkih..

Mummy Dasy--> Iyer betul! Syaura pon lefthanded kronik..time makan pon terbabas2 makan tgn kiri..kadang tak kuasa dah nak tegur..kekeke...

siti noriza saleh said...

ish...tapi, tgn kiri ct lg kuat dr tgn kananlah..mungkin sbb dulu mak siti "menyinga" gak kot mcm mimi..tu yg tulis tgn kanan..ha ha ha...bab pegang mmegg brg2 lain, mmg use tgn kirilah...gunting ke, pisau ke, senduk ke,..lg selesa tgn kiri...cuma yg x leh nak bljr smpai skrg, bila nak bljr menjhit..bila nak pegang jarum, guna tgn knan, ish, mslh..lg2 bila nak buat mata lalat...cnfirm, benang mesti terbelit,

~Umi.Sufira~ said...

Siti--> hebat hebat..macam2 kurniaan Allah ni..tapi siti walaupon diriku ini kuat tangan kanan untuk semua tapi bab2 menjahit tetap fail!

MN said...

kah kah..yg no 3 tu saya pun pernah kena.
tapi lain sikit ayatnya,
"I tak biasa la bawak kancil. sebab biasa bawak merc kan?"
adoiiii...

Unknown said...

wahh...dah bertukar skin nampak...hehheheheh...syaugha lef handed ke...bijak ni..mesti kreatif...baru akak perasan....no 1,2,3,5 tu..sebijik ngan perangai akak...yg no 4 tu out la..coz anak i seme kuar jantan...mabuk kejap jer..:P..

~Umi.Sufira~ said...

Mrs. Noba--> Memang tak tahan...Maunya berbulu telinga...kawan punya pasal layan...tapi kawan rapat tu idakla..

K.Aja--> Kitakan lahir bulan dua..aquarius gitu! Tuh yang lebih kurang a.k.a sejibik perangai kot..kekeke..:p