TAG No. 18 *UPDATE*

Tuesday, January 20, 2009


Ini TAG sudah lama diperam! Dari Mamadhea and Padnani and Mamaliena and Lovelymummy...terima kasih banyak sudi bagi cute award ni yek kat blog aku yang tak seberapa nih!ada sape TAG aku lagi tak yang aku tak prasan..hehe...
(Title ditukar kerana telah menjadi terlalu panjang..hehe..)
The rules of this award are:-

1. Copy Badge “2008 Cute’s Blogger Award” untuk diletakkan di blog anda

2. Link atau ceritakan kembali siapa yg memberikan award ini kepada anda
Mamadhea
Seorang Si.com forumer yang tegar..mom to Dhea an Hardif yang montel and cute..hehe.. friendly and talkative (gak kot..) walaupon tak pernah borak ngan ko sha!kihkih..
Seorang teman blogger yang aku baru je kenal..sekarang tinggal di Oman (wow!!)..hehe..ibu kepada baby boy yang sangat comel..salam perkenalan Nani!!
Mom to 3 kawaii kids..kenal sejak dari syarikat lama..tapi macam takut je nak tegur..kenal lebih rapat di dunia blogging ini...sekarang baru rasa lebih rapat okiee...tenang je orangnya..bilalah nak jadi setenang Kak Liena nih!ekeke..
A mom to baby Qaisara yang chumell dan pandai pegang botol sendirik lagi...sekarang ada online shopping shop dan sangat tegar dalam bisnesnya...gud luck mummy!


3.Setiap blogger hendaklah menyatakan 10 fakta/hobi diri sendiri sebelum memilih pemenang seterusnya , aku dah pernah buat 16 fakta rawak and 10 fakta rawak nih..nih additional info lagi kah??kekeke..layann..

1. Kat Ofis meja aku bersebelahan ngan seorang production executive yang muda dan kelakar..sungguh lah hari2 buat lawak...memang teraphy lah hari2 ketawa layan lawak dia..buleh awet muda OK!kehkehkeh..

2. Setiap hari pergi kerja naik kereta with my hubby..walaupon aku masuk pukul 8 dia masuk pukul 9 and aku balik pukul 545 tapi dia balik pukul 6..layan jelah..jimat duit minyak kan..


3. Mempunyai 'anak buah' seramai 22 orang yang mana tetiap bulan aku kena sign printed attendance diaorang..kalu tak sign gaji depa tak masuk okie..kihkihkih..(baru pagi tadi sign utk gaji bulan 1, nasib baikla 22 org aje..)


4. Suka makan coklat..


5.Suka berkawan


6. Mempunyai seorang bos Japanese yang mempunyai istri di Japan dan awek di Malaysia yang mana sering mencari alasan tak mahu kembali bekerja di Japan walaupon telah tamat kontrak..tapi dia memang baikla kat aku selalu belikan hadiah dari Japan..so ikut sukalah bos nak gatai pon..kekeke..


7. Mempunyai 2 orang anak dara yang mana anak sulung aku telah bersekolah tadika sebelah pagi dan cukup membuatkan aku dan hubby kelam kabut menyiapkan dia sebelah pagi..bulan ini aje dah 2 kali aku datang lewat gi kerja..hahaha..


8. Sufira ialah nama gabungan antara Sufia dan Syaura yang aku gunakan sebagai nickname..eh semalam prasan ket cerita Spa-Q tuh nama watak jasmin Hamid, Sofiera lah..keke..you all sempat tak tegok Spa-Q balik kerja?kekeke..


9. Aku suka Faizal Tahir dan dilanda kedemaman macam cik Yan..kekeke..


10. Last but not least, setelah puas ketawa di ofis aku kena layan lak lawak hubby aku kat umah kerana sememangnya hubby aku jugak Pak lawak..kekeke...


Okie, nak anugerahkan Cute Award nih pada CAPT, HERNEE, MUMMY DASY, SITI@NURIE, ZUFA, NURUL DHIA, SAYANGIBU, LOVELYMUMMY, LIA, MAMADHEA, MUMMY HNH, MAMALIENA, CIK YAN, K.YANI, LELOSANI, SALFARYNA dan suma my blog reader....
Sila jangan malu2 ambil award dan TAG ini yer...

17 comments:

Hernee Nazir said...

thanks mimi..nti hernee wat tag tu..mimi pnye blog mmg deserve 2 get that award..mmg cute n best..

Nani~~{@ said...

thanx sbb spend time jwb tag=)have a nice day with ur love ones..

~Umi.Sufira~ said...

Hernee--> Layan TAG tuh kay!

Padnani--> sama kasih!ihiks...=D

mamaDhea said...

Mimi,
aku dah 2kali buat tag nih.. ntah dh berapa random facts dh gamaknyer.. wlpon ada yg berulang, layan aje laa.. ekekeke ;P

~Umi.Sufira~ said...

Sha--> Aku kalu dah pernah buat, kira burn jek gitu..buleh? Tapi kalu TAG tak sama kena buatler kekeke...

MS said...

mimi
ku memang malu2 dan tak mau buat tag ni

nak komen bab Spa Q jer keh keh
aku dah jadi peminat setia dan wajib tengok itu Spa Q

~Umi.Sufira~ said...

mamaadib--> Dari siri pertama dah dok follow..nih siri kedua dah...balik kerja selain kejar sufira dok kejar TV gaks..ekeke..

cysev3n said...

mekasey tag!

Spa Q? apa tu? kekekeke.. aku hari2 balik umah sampai dah 7.15pm paling cepat.. dah tinggal nyawa2 ikan je spa Q tu..

~Umi.Sufira~ said...

Cik_yan--> Kekeke...kalu 715 memang tinggal nyawa2 ikan dah...Spa Q tuh drama TV3 pukul 630 sampai 730..lakonan norish karman dan ramai lagi..ala kisah typical drama malaysia je..tapi dah 'terfollow' layan jelah..

Mommy Harith Hannah said...

oit, sempat tue hapdet name aku..

pagi tadi aku jengah sini, name aku takde pon dlm list "anugerah" tue... ekekeke...

~ penjengah tegar blog sufira ~

NM said...

awak..sya dh kasik tag ni kt awak..now u passing back to me?aiyo..sya update url tu je la boleh..aci tak?hehe

~Umi.Sufira~ said...

Aru--> Blog ko pon cute gitu...shikamo ko dah buat..kira burn ler..kekeke..
~akupon tegar mengunjungi blog ko~

Lovelymummy--> Betullah instinct saya, saya ada tertinggal nama nih!aci aci..nanti saya update url saya jugak!kekeke..

Unknown said...

lelosani??? sayekah itu?? hehe... thanksss!! nanti yee buat... lame dh tak mengupdate blog pun... almaklumlah makcik bizi manjang... kt ofis lak kene block... eishh...

spa Q.. spatutnye sy kene follow sbb dh follow spa Q musim lepas... tapii... sampai umah ngam2 630... byk keje nk wat... tgk sambil2 ajerkk.. kalo dulu.. memang mengadappppp abiss!! hahaha... sbb minat ngan norish karman.. citenye biase2 ajeee...

Anonymous said...

Mimi, thx for the award yee...:-)

MS said...

dulu2 tak pernah tgk Spa Q, musim baru ni je laa baru tengok
keh keh dah jadi penonton tegar Spa Q

~Umi.Sufira~ said...

Ms. lelo--> Ialah mana ada lelosani lain..hihihi..aah prasan gak blog Klaila dah lama tak update..aah betul2..cerita nya drama melayu yang typical je..tapi suka pulak nak tengok...pelakonnya lawa2 kot...
Paham sgt kalu dok umah sendiri memang bz..balik kerja tulah nak masak suma kan..kekeke...

~Umi.Sufira~ said...

Mummy Dasy--> Sama kasih!

Mama adib--> Episod pertama dulu lagi best! kekeke..tapi yang kedua nih takleh nak bagi komen sbb blom habis lagi..tapi cinta 3 segi tuh both episod pertama dan kedua ada..ehhe!