My Pumping Stories~

Thursday, January 22, 2009

Selepas MY EBM STORY, aku dok sibuk nak cerita lak pasal My Pumping Stories. Seperti yang telah aku cerita kan dulu, aku telah berpindah bangunan ke bangunan 2A. Bangunan 2A ini tiada tempat yang sesuai untuk aktiviti ku ini dan jauh dari pantry...Apakan daya nak tak nak terpaksalah aku pumping di bangunan 2B (meeting room lama) dan naik turun untuk simpan EBM di pantry di tingkat 2..End up, aku semakin exhausted dan semakin cepat lapar..kahkah..(alasan baik utk kuat makan).

Tapi yang seronoknya, tanpa aku sedari My Pumping Skill improves a lot tau dari dulu..akupon tak prasan until my conversation with my QA Inspector yang selalu buat kerja dalam meeting room tuh
Aku: Eh, tadi akak masuk pukul berapa?
Dia: Pukul 1030am. Nape kak?
Aku: Oh, akak nak check berapa lama akak pump..
Dia: Tak lama la kak..lebih kurang 5~10min je...

Dalam hati, eh biasa rasanya 15~20 min..tapi check balik memang betullah 10minit je dapat 6oz...yeah! So betullah kan.."PRACTICE MAKE PERFECT"..hehehe..

Lagi satu cerita, aku telah membeli lagi 6 botol MLO (untuk EBM storage bottle) di satu online shop yang baru...Thanks to Kak Nieza pemilik MOM's Choice yang aku kenali setelah dia menegur aku di shoutbox aku tuh...Service memang superb lah!;)..Ini adalah salah satu usaha aku untuk menggantikan botol2 Non BPA free yang terlebih sudah 6 bulan..(kawan2 jangan lupa tukar jugak ye kalu sudah overdue)...Yelah sufia kan dah 12 bulan..so botol2 non BPA free yang dibeli ketika usianya 6 bulan dah kena tukar botol baru..alang2 tukar BPA free bottle kan..

Last story, sejak 14 bulan aku berkecimpung dalam arena BFing and pumping nih belum ada seorang pon yang berjaya aku pengaruhi untuk menjadi pumping mate aku walaupon silih berganti beberapa orang yang pregnant dan bersalin di sini...Agak sedih okiee...Jadinya aku taktau perasaan sebenar ada pumping mate..sumanya di alam maya sahaje...Mesti best kan ada pumping mate?? huhu...takpelah semuga aku tetap terus tegar di arena ini..ihiks..

10 comments:

Emma said...

mmg best kalau ada pumping mate kat ofis..

ofis sy nie pun ada sorg yg bf mother, tp nak kata dia nie bf mother yg tegar tu x brani nak ckp la.. sbb cara ckp dia nie boleh diragui...

tp x kisah la.. sbb pump pureen sy sgt bjasa utk dia.. kekeke...

(sy x dpt nak join sesi pump dgn dia, sbb sy perah pakai tgn. so pepaham sdiri la yek :P)

-mama emma-

salzahari said...

have pumping mate but not in same dept! tapi skrg dia pump sorang2 kot sbb Sal dah tak pump (pemls)..

anyway, myk rambut yg Mimie tanya hari tu beli di alor setar,nama dia Titisan Mutiara and it helps bykkan rambut Aliah :p

Nani~~{@ said...

syabas mimi..'pemumping' tegar..love to hear=)

MN said...

pun xde pumping mate...
tapi ada pumping friends yg dah pernah pumping..
so best jugak!
hehehe..

p/s: mak link ur blog, bolehkah?

sayangibu said...

mmg laa mimi..ssh nak carik pumpingmate..yg ada memandang dgn pelik ketegaranku mengepam ada laaa..hikhikk

NM said...

tu la kan...sya pn tkde kwn..sampai ada officemate tegur sampai bile i nak wt aktiviti pump and anta susu ke nursery baby,not sure perli ke ape..tap i pekakkan telinge je..huhu

Shada said...

mimi cerita pasal beli botl baru ..dulu time saya tak ada liner. beli la botol susu, berbotol-botol seingat saya saya adalah dlm 70 botol. tak muat fridge kat rumah kena tumpang fridge office.

sedih masa nak buang botol2 susu tu, bila dh cukup tempoh.

~Umi.Sufira~ said...

Mama Emma--> Owh, okielah tuh..walaupon tak dapat pumping sama2 at least ada pumping mate..boleh tukar2 pendapat kan..(saya sungguh paham kaedahnya kalu perah pakai tanagn..ngee..)

Sal--> Owh, not in the same department pun okie..daripada takde langsung mcm saya nih..Owh..tapi what kind of minyak yek? minyak zaiton ke? minyak kelapa ke? (hehe..sibuk je nak tau)

Padnani--> 'Pemumping'? Ini english campur malay nih..kalu cakap kat syaura mau dia lagi konpius..kekeke...

~Umi.Sufira~ said...

Mrs. Noba--> Kalu ada pumping friends yang pernah pumping lagi best kot...lagi banyak ilmu kan..

Silalah link..saya sanagt setia mem'follow' blog Mrs. Noba..ngee..

Sayangibu--> Betul3! Makin pelik tengok kita adalah kan...kekeke..

~Umi.Sufira~ said...

Lovelymummy--> owh senasiblah kita..tapi tempat kerja saya nih takde pulak yang nak cakap kat saya cenggitu..maybe sbb saya yang menyinga selalu kot..kekeke..

Shais--> Wah sampai 70 botol??!!kekeke..saya nih jenis takde stok susu banyak..so takdelah sampai banyak gitu kekeke..tapi memang sayang betul yek nak buang...*sigh*