16 things TAG by Mama Zety~

Sunday, January 4, 2009

Aku kena TAG ngan MAMA ZETY. Sebenarnya aku masih ada banyak hutang TAG lagi tapi akan cuba di bayar satu persatu.....
Syarat dan peraturan:

1. Apabila telah terpilih dengan malangnya, silalah menulis 16 perkara paling rawak sama ada tentang fakta, perangai tak senonoh ataupun hala tuju hidup anda.

2. Silalah hasut 16 orang lain untuk melakukan perkara ini.

3. Sila tanda manusia yang telah menanda anda di peringkat awal.

4. Ketahuilah, jika anda terpilih ia adalah kerana anda juga manusia biasa yang perlukan perhatian dan kasih sayang yang secukupnya ketika bayi.

Malangkah aku kerana terpilih?kihkih...Here goes my answer
16 things about me
1) I'm a mother at 22, and a mother of 2 at 26.

2) I'm targeting to be a mother of 3 at 30 (maknanya semua anak selang 4 tahun) dan cukuplah 3 saje...(target saje OKie...kalu terlebih tu.....kira ter la kihkihkih)

3) Aku suka memasak, membuat kuih, kuih raya, kek dan cubaan ke atasnya tidak kiralah sedap ke tak sedap jadi ke tak jadi...

4) Aku akan masak yang special pada hari weekend di atas permintaan ahli keluarga (hubby ke mak pak ke adik ke)....ataupun permintaan dari tekak aku sendiri..Cth: mee rebus, mee bandung, mee soto, nasi ayam, laksa johor..bla bla..(takdelah special mana pon kan!)

5) Aku memang fail menjahit hatta kalu butang seluar hubby aku tercabut pon dia jahit sendiri..kahkah..sorry bie..

6) Aku suka swimming and selalu swimming free hampir setiap weekend masa sekolah rendah

7) Aku tak pandai make-up beria, setakat celak lipstik tuh bolehla...

8) Aku terror silat dulu and pernah wakil sekolah sampai peringkat daerah...hehe..anda tak percaya?! Tapi sekarang ntah ke mana hilangnya semua skill2 itu hatta bunga silat pon aku dah tak ingat...

9) Aku biasa2 saje dalam part mengemas rumah tapi sekurang2nya aku tidak suka tengok rumah bersepah..tapi aku selalu rasa teruja untuk megemas rumah sendiri bila melihat rumah2 orang lain (kawan ke kat tv ke kat majalah ke) sangat2 kemas..hehehe..

10) Aku suka melancong

11) Aku tak gemar ngan orang yang tak professional masa bekerja yang mencampuradukkan hal kerja ngan personal..habis hilang ramai kawan...and moody sepanjang hari sampai orang yang tak berkaitan nak tegur pun jadi takut...

12) Aku jenis yang suka pakai satu barang sampai lunyai juga...so aku takdelah koleksi handbag or kasut yang banyak tuh...nantilah kaya sikit baru buat koleksi gitu kot..hehe..

13) Aku agak effisyen semasa bekerja (perasan sikit nih!) tapi sungguh tidak effisyen bila menjadi SAHM..selalu tidak dapat menyiapkan kerja pada waktunya..cth: mandi petang sufira sering terlajak ke pukul 6 walhal nenek selalu mandikan pukul 5....err..nape ek?

14) Aku dah beli rumah dan dah jual rumah and tringin nak beli rumah lagi...hehehe...

15) Aku dah 2 kali kena saman speed trap semasa aku yang memandu and sangat suka mencilok ketika bawak kereta sampai hubby aku slalu marah...aku tau sebenarnya ini ialah diturunkan dari bapak aku yang 50 kali lebih hebat ilmu menciloknya dari aku nih..so bukankah aku tidak bersalah..ni kes keturunanla betul tak?

16) Aku sangat suka makan nasi minyak di rumah pengantin n tak kiralah sedap ke tak sedap biasanya aku rasa sedap aje and habis licin aku mkn...yang ni pun aku tak sure kenapa...tapi aku takleh mkn lebih dari dua kali sehari sebab nanti aku pening kepala..

Okeh cukup lah16, nasib baik 16 saje..berchenta gak memikirkannya...trima kasih pada yang sudi membaca..peace:P

18 comments:

sayangibu said...

mimi..part yg failed menjaet tu sama lah ngan intan...nampaknya hubbyku kena redha yg bukan bininya sorang yg x reti menjaet nih...hahahhaaa

Opie said...

mmg jenuh ek nak memikirkan 16 perkara tentang diri sendiri kan...huhuhuh

~Umi.Sufira~ said...

Sayangibu--> Yolah..kenapa ntah memang tak berminat langsung part menjahit..kihkihkih...

Opie--> Jenuh! berejam gak buat TAG yang ini..hehehe...

siti noriza saleh said...

siti bab menjahit ok lg...tapi yg dr anak dara smpai dah jadi mak kat anak dara ni, still tak reti goreng telur...he he h..tak kiralah mata kerbau ke, dadar ke, mata lembu, still tak reti....he he he....smpai mak mertua pun pelik ngn menantu dia yg sorang ni...

~ As ~ said...

aku pun kena tag juga..tp yg heran nya tu apasal 16 jer? napa tak 15..
p/s: nak add ym bleh tak??

~Umi.Sufira~ said...

Siti--> Wahh!! goreng telur lagi senang dari menjahit!!kihkihkih...camne siti boleh terror benda yang susah nih..ekekeke..

~Umi.Sufira~ said...

Mrs Noel--> Owh soklan itu kena tanya pada orang yang memulakan TAG ini..hihi...saya tidak ada YM and tidak boleh access dari ofis..kena block..nanti kalu saya dah create saya roger2 ok..tapi dr rumah aje..=D

m-i-o said...

umi sufira,
kalau nk bli oven, nk bli cap apa ek? kihkihkih. sorry tanya soklan sengal nih:)

mamaDhea said...

mimi,
rugi plak tak dpt dtg rumah terbuka hang thn lepas.. terer masak ghopenyer ko nih.. boleh laa ajar-ajar kan daku yg tgn kayu nih.. ekekeke..

nnti jemput aku lagi tau klu wat open house etc.. <---- buat muka tak malu ;P

~Umi.Sufira~ said...

Zufa--> Saya punya yang murah jek..Pensonic...tapi kalu zufa nak beli, pilihlah yang berkualiti and harga berpatutan..Panasonic ke..Sharp ke..la ni saya pon dok nak carik oven yang best sikit..oven pensonic tuh dah 4 tahun saya pakai..hehe..

Sha--> Aku tak terror masak..sungguh!! cuma aku suka mencuba..jadi tak jadi belakang cerita..tu jek..InsyaAllah nanti kalu aku buat lagi aku jemput..hehehe..

salzahari said...

mimie..
kita sama bab menjahit dan no.16! hatta tukar butang pun sal suka htr kedai (melalui mertua lak tu, so pecah le tembelang) alih2 mertua yg jahitkan! tp org suka msk ok..rajin, so kira oklah tak?!! ehhee..anak dia pakai suar terkoyak skit takpe, janji peyot kenyang! kihkih...

~Umi.Sufira~ said...

Sal--> hehehe..kita serupalah...masak2 bagi kat kita tapi tang menjahit mintak ampun..!!Sal pon suka makan nasi minyak ker??jumpa member sehati sejiwa gamaknya nih!ekeke..

Ana said...

mimi..org johor mmg terrer bab perkara di atas jalan raya nie..ana pun slalu kena bebel ngan hubby sbb x bwk dengan berhemah..hehehe..

~Umi.Sufira~ said...

Ana--> Orang Johor OK lagi kot..sikit2 je macam kita nih..orang selangor yang tak tahan..oppssssssss..marah orang selangor..kihkihkih..

Anonymous said...

mimi,
ihiks..nape tabley mkn lbh drpd 2 kali sehari beb? ;p

Unknown said...

aku pon ada utang Fid tag 16 nih.. sungguh aku malas nk memikir.. hehehe

~Umi.Sufira~ said...

Madam--> Jangn salah sangka..kita takleh makan nasik minyak je dua kali sehari sebab berlemak/minyak sgt kot..pening kepala dibuatnya..tapi kalu makan benda lain OK je banyak2 kali pon..kekeke..

~Umi.Sufira~ said...

Capt--> Kuikui..buat jangan tak buat..tak aci ek!