My New Sufira's Photo Album

Friday, January 2, 2009

Dengan tergediknya aku nak bagitau yang aku telah mendapatkan satu album baru untuk memuatkan semua gambar2 anak2ku Sufira dan jugak gambar2 aku sefamili setelah sekian lama berpikir2 apakah alternatif untuk aku menyimpan gambar2 itu supaya tidak hilang lagi seperti pengalaman yang telah lalu..hehhe...Ini sebenarnya kesinambungan dari post aku YANG INI, di mana aku dah beberapa kali kehilangan gambar2 soft copy anak2 aku atas beberapa sebab...

So inilah album gambar baru Sufira jeng jeng jeng...


*My brand new external Hard Disk on my notebook in front of my blog hehe..*

Maaflah dengan kej*kunan aku ini, sebab orang lain dah berzaman2 pakai benda ni aku baru terhegeh2 nak simpan suma gambar2 tuh supaya tak hilang lagi....


I started the first day of 2009 dengan activity bershopping harini tuh yang angkat ini external hard disk sekali...sungguh heaven lah harini...camnelah azam aku untuk diri sendiri yang No. 1 tu nak terlaksana ye puan2 kalu tak dapat mengawal nafsu bershopping ini kerana pada asalnya nak shopping brg sekolah Syaura tapi meraban2 je barang lain yang tak perlu pon aku beli *sigh*..


Last but not least for this entry, enjoy gambar si Syaura yang ntah kenapa sakan pakai spec hitam sepanjang satu harini we all keluar bershopping nih..sukatilah nak oii..asalkan bahagia..


P/S: Sesiapa yang belum back up gambar and back up blog lagi cepat2lah buat yer sebelum kehilangan buat kesekian kalinya...=D

18 comments:

faisyura said...

roza... comeylah hard disk ko.. skg ni ade corak2 ek.. aku nye cm busan je plain hitam... hahah mende cmni pun aku bleh tergoda nak beli ikut trend..

sayangibu said...

Waaa mimi...canggihnye album...hehehheheee...btol laaa kan, bagus gak idea beli external hard disk nih. senang nak simpan gambo. Intan duk himpun sume dlm hard disk laptop nih jek. Hak Kerajaan Malaysia pulak tuuu...salah guna nih...(insap jap..kekekkekeee) nanti nak beli external hard disk gak laaa...

mamaDhea said...

mimi,
aku dah lama mengidamkan external hard disk ni.. selama ni aku simpan gambar-gambar sume dlm thumbdrive, adalah dlm 2-3 thumbdrive yg 2G tuh.. tp skrg ni dah tak muat jugek.. haha.. harus aku mendapatkan external hard disk ni, wlpon aku takdak (not yet ;P) laptop..

btw, berapa harga benda alah tuh & kat mana ko menyambarnye? ;)

mirah said...

ok tu simpan dalam external harddisk. Tapi, kena jaga hati2 juga. My husband mmg saved gmbr dlm external harddisk dia, sekali harddisk tu terjatuh. Trus tak blh guna dah. HUhu.. haru gak tu..

Fara said...

mimi, soalan fara sama mcm mama dhea??
mmg ada azam nk sambar satu :p

~Umi.Sufira~ said...

Baid-->comey ek?kikiki...biasala tuh perempuan memang mudah terguda dengan benda2 camni...ke itu pembawakan tak?hihihi...

Sayangibu--> Samalah kita dok simpan dalam hard disk laptop je..tapi dolu2 pengalaman dah banyak kali hilang data2...tuh yang seriau..cepat2 carik external hard disk nih!

~Umi.Sufira~ said...

Mamadhea--> Itulah aku lagi best dok back up kat CD...dah berkeping2 CD sungguh tak best...Ni aku beli 250GB nya hard disk harga dalam RM200..ko boleh carik kat mana2 kedai atau pusat computer...kat Jusco Tebrau tu pon ada aku rasa..as for me aku beli kat kedai komputer kat Taman U sebab semalam jalan2 Jusco Taman U..:P..Harituh ada PC Fair kat Pesada Johor boleh dapat dalam RM130 gitu size yang sama..rugi btol terlepas PC Fair!

~Umi.Sufira~ said...

Mirah--> Itulag nak kena jaga betul2 jangan sampai terjatuh...gambar masih simpan dalam notebook n back up kat external nih..harap2 selamatla salah satu pon..

Fara--> Jawapan seprti answer untuk Mamadhea tu ek..tapi Fara duduk area selangor kan? Kat The Mines tuh banyak kedai or Pusat Computer tau...

mamaDhea said...

mimi,

mmg rugi seyy terlepas PC fair arituh.. tensi jek haku..

aku time dhea pon ade gak burn dlm CD.. tp skrg ntah ke mana.. luckily aku mmg ada save jugak kt thumbdrive ni hah.. tp leceh gak sbb nak save keje aku dah tak muat.. fail autocad ni kan besaq-besaq..

takpe, esok aku ade kuliah kat utm.. bole laa kot pi survey sat kat area tmn U tuh (klu sempat/rajin laa).. ko bli kat kedai mana satu eh? senang aku terus terjah kedai tu jek.. :D

~Umi.Sufira~ said...

Sha-->Aku beli kat kedai nama APEX. ko masuk simpang nak gi jusco taman U tu, nampak maybank belok kiri kat maybank tu. pastu simpang pertama belok kanan. kedai tu kat sebelah kanan. try la carik... jgn lupa tawar harga. memula dia akan letak harga tinggi sket...

Mommy Harith Hannah said...

murahnya mi, rm200...

aku nyer, size yg samer, rege rm240... aiseh, mcm2 leh wat dgn rm40 tue... ekeke...

tp, xleh lawan laa harga PC fair ekk, murah giller babas....

Unknown said...

mimi...
my hubby siap back up lam CD gitu wpun die dh save lam ext hard disc die.. so mama damia takyah wat pepe... :)

btw..
br tau rupanya mimi lah org yg ARINA dok cite2 selama ni.., kami keje satu ofis daaaaaa...
umah kita... kat2 ngan area mimi beli goreng pisang mase gi umah ARINA tuh... hahaha... tak sangka amat dekat skali kita sebenarnye...
hehehe

~Umi.Sufira~ said...

Aru-->harga asal RM245...ketuk punya ketuk dapat jugaklah RM200... betul tuh RM40 tuh boleh dapat diaper satu bungkus besar kekeke...lenkali ko try tawar habis2an...=D

Ms Lelo--> Wah dah back-up kat external hard disk back up lagi kat CD ek...InsyaAllah selamat data2...

Eh iye ke?? Kecik betul dunia nih..satu kaisya ngan kak arin rupanya..tapi camne lak boleh detect mimi dan kak arin saling mengenali nih..?? hehe...beli umah kat cenderawasih gak ke macam Kak arin? Bebila bolehla kita jumpa ek..=D

Unknown said...

mimi...
aritu kami balik dr mengepam... die cite laaa kohai dtg semlm... potpetpotpet... die bitau.. kohai dia ni kuyashii gak sbb tak dpt nk bf bb first die sbb tgh belajar lagi...
kite pon terus... TOING..TOING..TOING lam kepala.. UMI SUFIRA ni kot.. then terus tanya.. ape name die... ROZAMIMI datte!
ooooooooooo... die ade blog bla.. bla.. bla...
itulaaaa citenye....
n dokushin jidai, kami nyewa skali kat bputra ni gak... die penah aaa bitau nk gi tgk KOHAI die bersalin... hehehhehe... mase tu taktau nape tak terikut skali lak... sbb biasenye kami ni cam kembar tak seiras... ngekorrr sokmo..:)
klaila tak beli umah kat area cenderawasih tu... dah abish aaa.. beli yg kat area sports complex tu...

~Umi.Sufira~ said...

K.Laila--> Owh gitu kesahnya...kecik betullah dunia ni kan...Tengok kak arin pon semangat nak fully bf baby dia...kalu ada kawan mengepam skali ngan klaila mesti lagi semangat kan...Nanti kirim salam kat dia yer..Wah area sport complex tuh umah lawa2..nanti masuk umah buat house warming party/kenduri jangan lupa jemput mimi yer..=D

Anonymous said...

Saya mmg sudah kehilangan bnyk gmrb utk kesekian kalinya!! Kuang kuang kuang.... Sedih, sadisss... Nasib baik la gmbr masa awal2 bulan Sofea lahir tu dah backed-up

Unknown said...

mimi..
sowi... tempat komen ni dh jadik cam chat box laks...
ok.. INSYAALLAH...
.....nti nk gi umah kak arin tu lagi kan?? buleh laa jumpa kalo ade rejeki...

~Umi.Sufira~ said...

Ms. Lola--> Samalahkita..harus ambil langkah berjaga2 dari skarang...kehkehkeh..

K.laila--> Iiyo jadi macam chatbox pon takpe..hehehe..memang inilah kegunaannya..InsyaAllah..nak bawak hubby tengok umah k.arin tapi taktaula bila..ada rezki kita jumpa yek..=D