Hadiah Istimewa Buat Adik

Monday, May 4, 2009

Ini entry ngeri...pastikan anda betul2 kuat semangat untuk membaca seterusnya...hihihi...
Kan adik aku baru melangsungkan majlis perkahwinannya minggu lepas....Jadinya aku n hubby dah sediakan hadiah yang best (kononnya) untuk si mempelai...yelah mereka pon akan pindah ke area KL and menyewa rumah baru...Hadiah dari hubby seperti di bawah ini....


As hubby dah bagi yang agak besar..kakak nya nih bagi yang chumel sikit iaitu...yang ini...

Tapi kan tak disangka2 yang 'lebih' istimewa ketika kakaknya ini sepenuh hati membantu my mom membuat kek kukus buah untuk dihidangkan pada para tetamu, dan sedang asyik membuat gula hangus di dalam kuali, sedang elok je gula tuh tengah pekat likat tuh splash sesudu gula yang dah cair tuh melekat kat tangan...apalagi...menjerit bagai nak rak...lap pakai towel pon tak hilang lalu aku lalukan di bawah air paip...dan inilah hasilnya....ya ianya menjadi bertambah parah bila aku larung aje basuh pinggan bagai...dia membengkak dan bernanah dengan jayanya...pedih amat ye kawan2...dan bila tiba majlis berlangsung terpaksa la tampal pakai handiplus kalu tidak semua yang makan jadi tak selera...sanagt berdenyut2 sampaikan bila dah petang sikit tuh aku tinggalkan aje majlis pegi ke klinik...and hasilnya kena cuci...sebab nanah pon sampai membasahi handiplus tu tau...

Err yang putih tuh doctor kata daging aku dah masak..harharhar..tapi gambar nih setelah mendapat rawatan doctor...so nanah n bengkak dah kurangkan..so less geli kot..hee...
BTW, cerita majlis perkahwinan tuh nantilah aku cerita eh...nak melenjan kemas umah lg nih..tapi dapatlah cuti basuh pinggan..kan..inilah hadiah paling istimewa untuk adik aku kot...tsk tsk tsk...

31 comments:

JaNnAh said...

awww.. sakit lah tgk luka kat tgn tu.. patut ler aritu tgn berplaster yee.. x pe.. x pe.. tanda org rajin tu.. congrats 2 ur sis! x sempat nak salam pengantin aritu.. heheheh..

Opie said...

aduhhh....kite yg tgk nih pon terasa plak sakitnye...get well soon

Nieza Ishak said...

aduhhh nie mmg betul2 hadiah nieee ... smp tua tak lupa ..

Zuraimah Ismail said...

alamak....sakit tu mimi.....iskhhh tgk gambar je dah terbayang kesakitannya...inikan pulak org yg kene... hope u r getting well the soonext possible ya...rajin2 sapu ubat....

Ashin said...

alamak roza.. tak sangka pulak sampai begitu sekali impact gula yang memang tengah hangusssss...

Aku ingatkan pabile tangan tersipi dgn body periuk nasi, kulit leh tertanggal... eeeh.. mane satu lebih teruk aaah? hahaha.. aku ni, time berdarah2 memang tak pandang la... kang aku yang pitam...-wani

mirah said...

adush mesti sakit tu..
jangan kopek tau luka bila dia nak mengering nnt, nnt tak hilang parutnya..

lia said...

isk... pedih nyer.... ni mmg hadiah yg akan d kenang seumur idup nih...

Unknown said...

mak aiii dasatnya! mesti sakit gila tu. sian ko.

nanti kalo adik ko merajuk ke, gaduh2 manja ke dgn ko, tunjukkan luka tu. hehehe.

semoga cepat sembuh

Ealyie said...

umak aih..
inilah bukti kasih sayang kakak terhadap adiknya..;)
rajin2lah taruk ubat ek nyah..

Rizza said...

tu nama nye kerje keras,,, hehhehe

Unknown said...

x per...dpt pahala kalu redha..:)

tp sakitnyerrrr!!uwaa...cepat2 sembuh yer!

faisyura said...

aduhh... memang org kuat betul ko roza.. ngee, aku lak yg rase ngilu pedih.. ko dh sound ngeri pun aku bace gak.. ko kan sllu gimik hahaah padan muke aku... kalo ade parut nnt, mesti adik ko terkenang2 hari perkahwinan dia bile nampak tgn koo..btw, get well soon..

eh and welcome back to blogging.. i miss u.. awwww.. hahaaha

Diver Mom said...

aduhai.. ngerinya!

yup! saya amat suka org bagi iron (sebagai hadiah kawen..) senang.. x yah beli dah! :)

siti noriza saleh said...

alamk, rugi2 tak saalam mimi hr tu....bolh gak tekan kuat sikit...hik hik hik...biasalah...kalau dah byk sgt benda nak wat, mmg ada je tak kene...apa pun, jgn lupa jaga luka tu bebaik..hik hik...ish...mimi makin kuruslah...jeles tau...

mamaDhea said...

lor.. patut laa tgn hang berplaster sakan aku nengok haritu.. sebenarnye ada gak niat nak tanya aritu, tp tak terluah.. kahkahkah! sesungguhnya, aku mmg seorang yg byk tanya.. kahkahkahkah! ;P

ilhans family said...

ngeri plak baca adegan2 yg kena
benda2 panas nih..

IntanSham said...

aduyaiii beb..ptt laaa berplaster tgn ko yer..huhuhu.. semoga cpt baik yer..sian ko nyahhh

~Umi.Sufira~ said...

Umi Nawfal--> Ni bukan tanda rajin..ni tandanya cuai..thanks eh dtg:)

Opie--> Memang sakit..thanks eh!:)

Nieza--> Dengan adanya n3 nih InsyaAllah sampai tua tak lupa eh..kikiki...

~Umi.Sufira~ said...

CT--> Sakit sgt..masa dah kena infection kuman harituh berdenyut2 tambah ngan nanah n bengkak lagi...redha ajela..hihi..

Wani--> Taktaulah mana yang lagi teruk..tapi kalau dah sampai kulit tanggal tuh sakit nya tak terkira..keskeskes...

Mirah--> Thanks for the tips..rasanya time kopeng start kering tuh gatal agak2nya..mau geram je nak kopek..hehehe...

~Umi.Sufira~ said...

Lia-->Mungkinjuga..seumur hidup tak lupa..ngee...

Zety--> sian aku kan...apa nak buat..sah tertulis nak terkena..hiii....

Ely-->memang kasih sayang tak berbelah bagi nih:P

~Umi.Sufira~ said...

K.Rizza--> Ihik..kerja keras ke kerja lalai?!tsk tsk...

Kak Nur--> Ooo pedih maaa....redha redha..:)

Baid--> Walla thanks for missing me..I miss u too..da terlepas baca beberapa n3 ko..

Memang ngilu Baid..ko bayangla kulit dah takde...tanggal..daging masak lak tu...sabar ajela...haii...

~Umi.Sufira~ said...

Zuhaini--> Memang ngeri..itulah tu saya belikn dia iron..takdela susah payah dia beli lagi...:P

Siti--> Amboi ada hati nak tekan kuat2 eh..kekeke...salam pelan2 pun sakit siti sebab tangan dah bengkak...denyut2...salam ngan orang harituh sabar kan aje..cool tak muka mimi harituh?hehehe..kurus? mungkin hanya ilusi optikmu saje...;P

Sha--> Ye ke ko banyak tanya? aku yang banyak tanya ko adalah sampai tersasul2 nama ko ngan dhea..hehehe..BTW, thanks Sha..gigih ko datang gak umah aku harituh;P

~Umi.Sufira~ said...

Ilhan--> Silakan rasa ngeri..memang ngeri pon;P

Intan--> Hehehe...masa borak ngan korang harituh tangan aku nih dah berdenyut2 bagai nak rak..sabarkan ajela...lepas korang balik tak lama pastuh aku trus gi klinik..sakit nyah...tak tahan mak!hehehe...

.:chEyaNtie:. said...

ini lah kasih seorang kakak kan kan kan..demi memastikan kek kukus menjadik utk adik terchenta..ni la kenangan yang best skali kan hehehe

semoga cepat sembuh!

~Umi.Sufira~ said...

Yantie--> Aduhai...memang betul kasih sayang cinta ni hah! kekeke..thanks..amin..semuga cepatlah sikit baiknya..pedih lagi ni..

NM said...

erk..ngeri sya tgk..harap awak cepat sembuh ye!

baru je blk dr jb.kalau ada masa lapang nanti nk trn jb lama sikit..boleh jumpe ye. :)

~Umi.Sufira~ said...

Mama-qaisara--> Ngeri eh?!!kekeke...Mmm OK kalu turun JB lagi roger2 la saya...buleh kita ketemu ya!:)

MS said...

wa Allah, ngerinya, mak baru je baca hu hu hu

apa pun semoga lekas sembuh

~Umi.Sufira~ said...

Mamaadib--> Memang ngeri!!!!hehehe..thanks eh!;)

Unknown said...

omg that's really hurt!! hope everything is ok.

~Umi.Sufira~ said...

Queen Bee--> Tak OK lagi..memang sakitt..hmm..