Kenteng; N3 Buat Kekanda Ely~

Thursday, May 21, 2009

Ke hadapan (bukan ke belakang ye) Kekandaku Ealyie yang jauh di mata dekat di hati,

Sejak dikau memperkenalkan daku kepada Mr. Kenteng Iris yang rupawan lagi bijaksana itu, daku tidak bisa melupakan 'kenteng' ngannya.....

Dulu aku agak2 konpius juga adakah anakanda ku Sufia Firzana itu bakal mengikuti jejak langkah ke 'kenteng' ngan seperti Iris yang gagah perkasa, atau hanya sekadar ikal mayang bak rambut ayahandanya...kerana kulihat rambut hadapannya lurus saje....

Namun kini sudah jelas lagi nyata, bukan kekanda sorang ada Mr. Kenteng di rumah ye? Di rumah ku juga ada Ms. Kenteng yang jelita lagi bijak berkata2 walaupun tidak ku faham bijik butirnya....Sila lihat ke 'kenteng' ngan yang tiada tandingan ini...

Jadi Kekanda, haruslah aku merenung saje ke rambut kenteng anakanda ku ini di kala teringat kepada Mr. Kenteng anakandamu itu...Ah ah ah...;P

*Kenteng=Kerinting

22 comments:

Ms Lola said...

Oh, anak saya panggil "kiteng"

::Umi Sufira:: said...

Ms Lola--> Oh ye! Sophia pon kinteng kan?!;)

Azure said...

Rambut Mira pun kenteng...tapi bila dah potong pendek, kurang kekentengannya tu...masa panjang dulu, bukan main curly lagi

Zuhaini said...

haha.. sekali ingat, kentang! :) wah.. very curly! :)

~adik saya pun saya panggil Ely.. :)

mamaDhea said...

hikhikhik.. anak2 aku seme rambut tegak2.. termasuklah si hadif kenit tuh.. skrg ni dah tercacak2 mcm hape je aku tgk rambut si hadif.. ntah bila ntah bapaknyer sempat nak bwk dia gi kedai gunting.. kang geram aku tobek je sendiri cam iszan wat naufal tuh.. hihi..

Ealyie said...

ekekekeke.. syahdu tol aku baca entry 'kenteng' sufia ko ni nyah..;)
ah ah ah.. so, kita serupa... akujenuh pujuk baba iris suh potong rambut dia sikit, tapi manjang di tolak mentah2, apa motip aku pon tak tahu.. alasan paling biasa aku dengar is kekentengan nya itu tidak menganggu urusan seharian iris, hanya menganggu pandangan bijik mata mama jegh.. apakahhh???

Ina Hashim said...

Alysha jua begitu
tapi rambut dia halussssssssss sgt

Umi Nawfal said...

owh mimi.. anakmu itew girl.. sgt chumel dgn rambut kenteng.. tapi nawfal ku pon dah menunjukkan tanda2 rambut kenteng.. alamatnya xde harapan ler nak berambut lgsung!! akan ku pastikan ditebas sentiasa...

ar.nie said...

Sufia,
Rambut kiter pon kenteng tau. Kenteng giller, sampai tok mak kiter panggil kiter 'rambut karan'. ah ah ah.
Sufia nak tengok tak ke'kenteng'an iteww?

- Humaira -

Mama Adib said...

he he, sabor je laa siap bersurat bagai

::Umi Sufira:: said...

Azure--> Maybe rambut Mira tuh jadi ikal mayang bila dah besar kan...

Zuhaini--> Memang very very the curly..hehehe..kalau ikat macam apa je berpintal2..;P

Sha--> Rambut Syaura lurus gila dan sanagt lembut...tiba kat adik kenteng pulak..hikhik..nyah to jangan tobekkan rambut hardif..kalu ko expert takpe gak...;P

::Umi Sufira:: said...

Ealyie--> Nyah kalu rambut kenteng kalu panjang pun tak nampak panjang...rambut Sufia tuh dah paras bahu..tapi bila kering nampak atas bahu je..so tak kisahla kalu tak potongpun rambut iris tuh;)

K.Ina--> Ye ke K.ina?hihi..kerinting halus namanya tuh :)

Umi Nawfal--> Kalu boy bulehla nak tebas sentiasa;P..tapi takpe kerinting pun comel taww..:)

::Umi Sufira:: said...

Humaira,

Iye ke rambut Humaira kenteng? Nampak macam lurus aje...sampai hati tok mak Humaira panggil rambut karen eh...ekekke..Nanti bila2 kita jumpa kita lumbalah sape yang lagi kenteng nak? :P

-Sufia-

Mamaadib--> Hanya sekadar mempelbagaikan entry;P

Nur said...

cheh!ingatkan entry masakan kentang td!:)

rambut yana pun kenteng tp kt bwh jer..hari2 bersilat nk sikat rambut sbb kusut & dia takut sakit!

::Umi Sufira:: said...

Kak Nur--> Kan ke KENTENG tuh! bukan KENTANG hehehehe...

Su Sufia ni pun nampak gaya macam kerinting belah bawah..rambut depan lurus lagi...nampak gaya kena belajar ngan Kak Nur nak sikat rambut dia ni;P

Applique Tee Shoppe said...

syampoo J&J ada yang tuk luruskan rambut baby.. apa ke jenis kalo tak silap wheatgrass ke hapa kaler ala2 oreng coklat...

dah pernah cuba, mmg kerinting tu ilang...

::Umi Sufira:: said...

Afkar'z--> Ye ke? ekeke..buleh juga nak cuba..tapi kalu kenteng pon comel juga..atuk Sufia rambut kenteng tapi ramai peminat tau!:)

Siti @ nurie said...

mimi....mia tu pun kenteng blkg...tgok dr dpan mmg rmbut lurus,,,,dari blkg, kenteng sssgt..

umi nuha said...

wahh...rambut nuha pun kenteng..sampai ade cina kedai runcit ingat aku pi kedai buat rambut tu..pdhal genetik aku kenteng..ehek

::Umi Sufira:: said...

Siti--> Eh ye ke? kekeke...nampak macam lurus je rambut mia pasalnya:P

Wani--> Kekekeke...tapi kalau ikut rambut abinya kompem lurus gila kan wani...takpe2 nanti tengok next baby lak..ikut gen umi ke ikut gen abi:P

Mummy Dasy said...

suke rambut budak camni atas lurus bawah kenteng gitu kan lawa klu tocang...ish geramnye napa ah rmbut daneen x camtu

::Umi Sufira:: said...

Mummy Dasy--> hihi...dah rezeki sufia dapat rambut camtuh gamaknya...tapi kembang semangkuk time kering...adui nak kena rajinla uminya menyikat gamaknya;P