Sekuntum Bunga Di Celah Kumbang2

Friday, May 8, 2009

Hari ini aku tringin nak share sesuatu pasal kerja aku....Kan ke kilang aku nih 90% adalah pekerja lelaki...dan akulah satu2nya engineer perempuan di sini....Kalau cakap pasal meeting ke, audit ke, makan ke sokmolah jadi sekuntum bunga di celah kumbang2...mula2 haru juga...sebab company lama ramai gak pekerja perempuan...laaa ni dah biasa....sebab aku pun dah naik kematu...so kenalah biasa2kan diri dengan...

1) Lawak blue diaorang...kadang2 amatlah blue nya...
2) Jadi bahan gelak..lagi2 kalu aku pakai baju bergaya sikit hah mulalah...
3) Jadi pendengar dengan lawak gatal diaorang..
4) Jadi pendengar setia masalah pun ye juga....haiii..

Hati mau keras sikit eh kalau berada di posisi aku...kalu tak senang2 je diaorang buleh kotak katikkan tau...ngee...

BTW, ni tempek satu gambar masa audit itu hari....perasan tak menyerlahan aku di situ..kahkahkah...ada satu minah pompuan tu pon, bukan follow audit..dtg jalan2..time amik gambar aje dia menempel...hm...
BTW, ada sesape ke nak share pengalaman serupa aku nih? ngee....

19 comments:

mamaDhea said...

oh, harum sungguh sang bunga.. ;)

~Umi.Sufira~ said...

Sha--> Oh ku tak mengerti apa maksudmu! ah ah ah..

cysev3n said...

mak pernah la praktikal.. sekuntum bunga je di kalangan kumbang.. time lunch, lunch dengan depa.. nampak macam playgirl je.. kah kah kah.. sorang ppuan, 4 lelaki :P

Fid said...

ohh kilang mmg gitu hahahahahaaha

i gi seminar 2 org ja pompuan dan yg plg sadis seorang ja melayu!!! iaitu saya!

siti noriza saleh said...

HMMM,.....siti tak pernah lak merasa cmtu...sbb, kat opis ni mmg semua pompuan....ada 2 ekor kumbang je....terbalik lah....tapi semua supplier, lelaki pulak...so, time berurusan ngn diaorg, dgr jelah.....kalau kita angkt phone suara ceria pun kene, suara sedih pun kene......jadinyer, siti dpt bygkan situasi mimi tu...

faisyura said...

wahhh mmg terserlah ko di situ.. haha.. dulu mase praktikal aku pun cenggitu gak.. tp bestnye time tu single sumenye.. haha ngn aku pun anak dara lagi kan.. jadi bleh la nak manje2 gitu.. manje mengade tau.. bukan manje menggatai... ahahah... hahaah tp kalo skg ni... idakle kot.. mau jadi patung aku kalo kene cm ko.. cayalah roza!

IntanSham said...

mmg wehhh..dulu kilang 1st aku keje pun,mmg aku sorang je pompuan line production. yg lelain kat HR.. org2 opis mana nak geng ngan org2 line production kan...;p

miz_eda said...

sekuntum bunga sakura di padang pasir..ngeh ngeh

Che Lin said...

a'ah la, mi.
standard kat kilang kot cenggitu.

aku dulu memula jadik minah kilang, sorang jugak.
sebulan dua pastu, ada sorg masuk tp tak tahan lama.
so mmg lama la mem'bunga' sensorang. haha...
asal audit je, kompem kena taiou auditor, present bagai.
alasannya, kalo onna yang tai-ou, auditor lembut hati. buleh gitu?

mamaDhea said...

tak paham ek? aku pong.. ahahaha.. sorilah, arini aku weng sikit.. :D

~Umi.Sufira~ said...

Cik Yan--> pengunaan word 'Play Girl' yang tak tahan tuh..kekeke

K.Fid--> Sama kes lah ngan gambar yang saya tempek nun

Siti--> Loh terbalik pulak kita eh!

Baid--> Wah..dapat kubayangkan keglemeran ko pada waktu itu...komain manja lagi eh:)ngee..

~Umi.Sufira~ said...

Intan--> Alamak tu issue sensitif tuh...kot2 ada orang line HR yang baca..marah tu..kekeke..

Miz_eda--> Adakah maksudmu kilang ku ini tandus?ekeke...

Che Nor--> Amboi..pandai org kilang ko main politic eh..aku kes selamat lg...present tetap bos aku yang buat..:)

Sha--> Ah ah ah..weng eh?aku WANG!;P

~ As ~ said...

ko pun aku tgk mcm budak praktikal, muda remaja gitu...

~Umi.Sufira~ said...

As--> Aku tau kenapa ko nampak aku muda remaja di situ..sebab orang2 lain dlm gambar tuh udah tua2 bangka eh belaka;P

izzahazfar said...

kak...

klu saya kata akak tak nampak mcm ibu 2 anak camna?

nak minta resepi slim balik...huhuhu...pas bersalin raziq saya masih tak dapat berat ideal....lagi 5 kg nak kurang ni kak...

knv said...

kesimpulannya,

engineering bukan bidang pompuan!

ahaksss!!

(err.. ada sesapa nak bangkan?)

hahahahah!

Fid said...

saya sokong KNV

~Umi.Sufira~ said...

Izzahazfar--> Kahkahkah...kalu rahsia akak teruskan breastfeeding sampai 2thn aje la kot...Gud luck untuk awak turunkan lagi 5kg yer:)

KNV-->yer betul!!setuju setuju!:)

K.Fid--> betullah tuh!:)

Hernee Nazir said...

Mimi..kite serupa..bunga di antara kumbang2..hehehe