Dressing and MC

Thursday, May 14, 2009


Kesinambungan daripada entry tanganku melecur yang ini dan yang ini, walaupun sudah 2minggu berlalu, ternyata sakit berdenyut2 tu masih belum hilang...pada zahir nya luka tuh nampak dah tertutup ngan kuping2 tebal tapi antara celah jari tuh selalu keluar lagi air kekuningan2 yang mana sangat perit dan pedih yer...terutama kalau lepas ambil wudhu'...

Antibiotic and painkiller pon dah lama habis...so apa lagi tengahari tadi..dengan sakit perit dan pedih kat tgn nih aku mintak tolong hubby hantarkan ke klinik lagi... Sekilas pandang doktor tengok kopeng2 kat tangan aku and air kekuningan yang keluar ikut celah jari tuh doktor terus jerit.."Nurse! Dressing!"....dan dengan itu keluarlah peralatan gunting, pencungkil, cecair ntah apa...and aku dah tak sanggup tengok lagi...


" Mimi, saya akan kopek semua kopeng kat tangan awak ni, pastuh cuci balik luka awak nih..awak tengok pada zahir dia macam dah kering tapi dalam masih basah berair..sakit sikit...sementara saya kopek nih awak tahan nafas OK!"


Buleh bayang tak? Hidup2 dalam keadaan kopeng masih basah melekat kat tangan, kopeng tuh dikopek tanpa belas kasihan..hidup2 tanpa bius okeh! Doktor pakai alat ala2 pencungkil yang bengkok di hujungnya....Aku terjerit2 masa doktor buat kerja tuh...aku pedulik hape...sakit sgt masalahnya...then bila kerja kopek mengopek siap aku tengok hasilnya...yeah....daging2 aku yang putih campur kuning2 (nanah kot) sudah rata...perasaannya menggigil sampai ke kepala lutut kesakitan wokeh!kekeke...


La ni aku kat umah..MC...mana tahan beb! Sakit nya tuhan aje yang tahu...aduh!
Kesimpulannya, sampai hati betullah doktor2 suma nih kan.(kalau tak sampai hati camne nak operate orang ye tak?) ....kekekeke...


31 comments:

Siti @ nurie said...

aduh mimi....sakitnyer.....kkdg kita kopek kuping yg sikit tu pun dah sakit....duh......mak takutlah cmni....kenelah pulak siti ni mmg penakut sikit bab2 perubatan ni.....tahan sikit ye mimi....

♥Hernee Nazir♥ said...

hadoi la hai..pdih rase tgn ni..smoga cpt sembuh..

SHaHaQiLiF said...

perghhh..ngilu baca n3 ni....odaiji ni!!

~ As ~ said...

mimi...ko mmg tau.. menggeletar lutut aku baca... ngilu..

lia said...

aku gigil kepala lutut baca weh... aduhhhh...

ibu addin dan nasa said...

Kalau ada vit e, makan lah, luka yang ada nanah akan cepat sembuh.

Nieza Ishak said...

uwaaaaaaaaaa sakitnya kopek,
kalo nieza mau jerit2 manja .. auuuuuu pastu rasa nak sepak doc

huhuhuhu

ar.nie said...

Eh eh, camner aku leh terlepas pandang pasal tangan ko luka nih... Owh, bila baca2 balek, nie sumer n3 waktu aku pi LGK, padanlaa tak perasan...

BTW, get well soon me!
Aku ngeri tol dengar word "dressing" tue... Dah ader pengalaman... Kat tuttttt plak tuh... :p

Sayang.Ibu said...

ADOIIII MAKKKKKKKKKKKKK!!!!!!!!!! aku baca pun tau sakit beb...siannya ko.... rehat beb
dpt mc bp ari tu??

hajarus said...

adoiiiiiii.... yaaaaaa..... terketak2 hajar baca ini n3... bleh terasa ape yang akak rasa... sakitnyer.....

akak rehat k... dapat bape hari mc...

Zuhaini said...

aduhai.. sakitnya...

www.my-alia.com

Umi Nawfal said...

awww.. mimi.. cam tu sekali ke.. ingatkan aritu cam dah ok, nmpak cam da kering.. adusss!! sakit nye..

rizza said...

adus..sakit nye.. hehhe

CT said...

mimiiiii.....scarynye baca entry kali...terbayang2 plak kesakitan yg mimi duk rasa tu...

get well soon dear...huhuhu

Nur said...

macm x caya lak bley jd camtu ekkk...kena infection kot,tu yg x baik2 tu

fiza said...

Ngilu bila ku baca N3 ni, sakitnya mimi, mcm ku bley rasa sakit tu.

madamoiselleczar said...

adooiaaaiiii...huwaaa..saakitnyer! beb, take care..get well soon... huhuhu

Mummy Dasy said...

ish seram ngilu rasa w/pon hanya membaca..get well soon ya rasa cam dah lamakan

PadNani~~{@ said...

owh..di kopek pulak..ngeri nani dgr kak:(

cepatlah baik wahai luka..

Azure said...

ganas tul perkataan kopek tu..tetiba sakit pale nih..me kalau tgk gambo2 ngeri ke, terbayang benda2 ngeri ke...mesti pastu sakit pale..adehh

kat sini takleh sebut perkataan 'kopek' depan Azam..nanti dia jerit "Mama! Tak baik cakap camtu!" hehehe

faisyura said...

mak aihh... kalo aku le roza, kompom mintak ubat pengsan, takpun aku sendiri pengsan mase doctor tgh operasi tu.. ciannyeee kooo.. ko tak nangis ke roza?

mirah said...

berdebar pula membacanya. Buleh gitu? Mcm terbayang pula scene tu.. takpe sakit sikit supaya cepat baik tu. Take care ya. Jgn lasak2 sgt tgn tu..

Opie said...

halamak...time membace nih pon cam terase tgn sendiri di kopek2....saba je la ek mimi..semoga cepat sembuh

::Umi Sufira:: said...

Siti--> Memang sakit!

Hernee-->...dan pedih!

K.Aja--> juga ngilu!

As--> semestinya menggeletar kahkahkah!

Lia--> lagi menggigil kepala lutut ku ini:(

::Umi Sufira:: said...

Kak N--> Thanks for the tips!:)

Nieza--> Doktor itu sangat professional..sambil kopek sambil tu ajak aku borak..buleh?kekeke..

Aru--> Yeah..ko lebih berpengalaman:)

Intan--> Semalam je aku MC..sebab rasa takleh nak bangun kepala lutut menggigil...kikiki..

Hajar--> Kalau Hajar baca terketak2..yang alami nih rasa nak je pengsan..hihihi..tak terpengsan pulak semalam!;P

::Umi Sufira:: said...

Zuhaini--> memang sakit!;(

Umi Nawfal--> nampak macam dah nak kering tulah yang dia kopek!ngeri!

K.Rizza--> memang sakit kak oii!

CT--> Sakit, ngilu pedih ngeri semua ada;Pthanks eh!

Kak Nur--> memang dah kena infection;P

::Umi Sufira:: said...

Fiza--> Sakit sgt!:(


Madam--> huwaaa!! memnag sakit!thanks;)

Mummy Dasy--> Memang dah lama..tapi tak baik2..;(


Nani--> Memang benar..dikopek tanpa belas kasihan..hmm....:P

Azure--> Sori membuatkan ko pening kepala!;P..aah eh kalu area2 'belah sana' kopek tuh maksudnya lain eh!;P

::Umi Sufira:: said...

Baid--> Aku dah terjerit2 sampai tak ternangis..kahkahkah..lawaknya..mesti doktor gelak je kan...orang lain kena lagi teruk dari aku pon ada..;P

Mirah--> Berdebar memang..sampai menggigil kepala lutut..hihihi...lasak tak lasak pon dah 2 minggu cuti basuh pinggan;)

Opie--> Sedang bersabarlah ni Opie..semuga terhapus dosa2 kecil ku ini...thanks yer:)

Me_Bee N Kids said...

ngeri dengar ..kena korek2 ..urggg hh ...Odaijini ne :)

::Umi Sufira:: said...

Mamaliena--> Thanks:)

Nanak said...

dulu kecik2 pernah kudis kat lutut sampai tak boleh jalan..gi hospital kena dressing..OMG!..i telah tendang doktor yg buat dressing tu,...huhuu