Kejamkah aku sebagai kakak?

Thursday, May 21, 2009

Sila judge sama ada aku kejam ataupun tidak....i'm open minded so, terbuka kepada sebarang jawapan:P

.
.
.
.
.
.
.
.
.

Inilah yang telah aku lakukan semasa upacara menepung tawar pengantin di malam berinai....selain membaling beras pulut ke muka pengantin (nasib baik tak sangkut kat bulu mata..) aku juga telah nenonyoh telur di hidung kedua2 mempelai...

Sila klik di gambar untuk melihat wajah terkebil2 pengantin yang control ayu (kalau tak kompem dia baling balik beras pulut tu kat muka haku kah kah kah)... owh tak lupa juga wajah kakaknya yang sedang ketawa besar itu....

Owh ye, aku sudah pasang niat untuk buat benda yang sama kat adik aku yang ketiga nanti mungkin dengan kuantiti lebih banyak lagi..kahkahkah...

Note: sekadar mengabadikan sweet memory ini di sini:)

18 comments:

Crazee Choc's said...

hai.. first time tgk muka u tau.. alahai.. u are so cute....
tak pe.... gurau senda adek beradek....

mamaDhea said...

kau kijam! ;P

patkal je aku dtg lambat.. eh, ke cepat? ekekeke..

Mommy Harith Hannah said...

Ko lah kakak paling kejam abad ini mi! kahkahkah.

p/s : Eh, dari gambar nie kan, nampak seiras laa kedua2 mempelai. Sama cantek, sama padan. ;)

MN said...

oh, mentang2 time you dah lepas - buli adik yer???
keh keh keh...
kijam kijam!!!

Azure said...

alang2 kann, baik curah sebaldi beras terus

huahuahuahua

yelah..mentang2 turn dia dah lepas...ekekekeke

~Umi.Sufira~ said...

Marisa--> Kekeke..itulah gurau senda adik beradik!:)

BTW, itu hanya ilusi optik mu saje..lagipon kan ke gambar saya tu dari tepi...

Sha--> Mlam brinai masa Sabtu malam Ahad..maknanya ko memang dah terlambat ah..;P

Aru--> Kahkahkah...ala sekali sekala....Aah ramai juga cakap diaorang sama seiras..6thn becinta le gamaknya...tapi tang 'sama cantik tuh' sungguh aku tak setuju sama sekali!;P

~Umi.Sufira~ said...

Mrs. Noba--> Kahkahkah...bila lagi..time ni lah nak buli...time lain kompem kena kejar balik;P

Azure--> Itulah inagt nak curah sebaldi juga..tapi sikit sgt la diaorang prepare..karang tak cukup utk orang lain nak inai pengantin;P

Ana said...

hehehe..xde kejamnyaa..kita nk ceriakan mood time tue kann..lagi pun sure adik mimi leh ceritakan kt anak cucu dia nnt..n ana rasa sure adik mimi simpan n pendam smpai time syaura n sufia nnt..hehehe..
ayokkkk..xtauuuu..

Diver Mom said...

haha.. (erm.. mmg kena tonyoh ke..? bukan kena makan ke telur tu..?) hihi :) alahai sweetnya.. :)

Unknown said...

tang baling beras tu aku ok lagik. tang tonyoh telur tu aku tak tahan. kahkahkah.

siti noriza saleh said...

mimi, siti rasa siti lagi berniat kejam kat pengantin ni...sbb sebelum dia cuti, siti dah ckp ngn dia...kalau siti smpt gi time dia berinai atau snsding, siti nak ketuk telur asin tu smpai pecah kat dahi dia...ha ha ha...tapi sebb mimi dah lakukan tu, oklah tu...

kita sama2 kijam....he he he he

Nur said...

mesti adik mimi yg sorang lg tu seram dgn 'kekejaman' kakaknya ittew!

psst..masa tu tgn da kena minyak ke blom?heheheh...

IntanSham said...

hahahaaaaa..std laaa beb kena buli2 ms jd pantinnn...heheheeeee tp ngelat laaa ko dulu ms kawen mesti x kena buli kannnn...;p

~Umi.Sufira~ said...

Ana--> Alamak! Tak pasal lak Syaura ngan Sufia jadi mangsa nih:P

Zuhaini--> Patutnya telur tuh kasik cium2 manja aje:P

Zety--> Sila bayangkan aku tonyoh sesungguh hati;P

~Umi.Sufira~ said...

Siti--> hahaha..bulehlah simpan untuk adik siti nanti:)

Kak Nur--> Masa tuh tangan dah cedera..tapi ada hati lagi berbuat kijam..kahkahkah=D

Intan--> Walaupon aku anak sulung tapi Yot anak nombor 4, we all puas kena tonyok masa majlis kat umah Yot dulu;P

Mummy Dasy said...

xpe gurau senda adik-badik..klu belah my hubby lagi teruk gurau diorg...baru2 ni anak sedara lelaki masuk college diorg letak teddy bear sebeso2 dlm beg pastu masa masuk dorm packing baju dlm locker senior2 semua tgk nmpk teddy tu bengang budak tu..sian

Nani~~{@ said...

hihi..kak mimi bg idea kat nani ni =)

~Umi.Sufira~ said...

Nani--> hihihi..sila sila buleh di buat bila2 nanti;P