Seluar Ku Ketat!

Wednesday, May 20, 2009

This was what happened this morning....Sblom tuh nak bagitau nih..aku hari2 pegi kerja pakai seluar jeans..hihihi...jangan terkejut eh..!pakai baju kurung jarang sekali...rasa susahnya nak melangkah di kala lalu lalang di tepi mesin2 yang complicated itu...pakai sluar slack huh time auditor/visitor datang ajela jawabnya..takpun masa interview tempat lain;P

Pagi tadi...setelah sekian lama tak sarung seluar saiz '28' (ada 2 helai je pun saiz ni)...sarung punya sarung..awat sendat semacam aje nih...tarik2 lagi oh masih buleh masuk tapi tatkala duduk fuhh awat semput aje nih....Sah! memang sah! kompem berat badan aku dah naik nih.... lagipun lamanya tak pi timbang.... bila lama takpi timbang 'kesedaran' pon kurang la kan!*sigh*

Tapi....aku pakai juga sluar ni gi kerja..sebab buleh jadikan motivasi buat diri aku sendiri.....Mana taknya kalau sehari sampai 5kali makan..aku tak tipu beb aku makan sehari 5kali...But I just cannot help it..reason why...

Makan pagi sblom gi keja: Mak aku dah buat sarapan sedap2..takkan tak makan...ruginya!
Makan pagi pukul 10: Kawan2 aku suma jenis tak makan lunch. Kalu aku tak join diaorang makan tertinggal pulak gossip2 hangat;P
Makan lunch: Aku slalu makan sesorng je...sebab aku pikir sarapan pagi and makan pkl 10 tuh tak cukup nutrient2 untuk Sufia..kan ke aku fully BF..tu yang lunch gi makan juga..
Supper petang pukul 4: Kawan2 aku yang tak makan lunch tadi makan petang sebagai ganti...reason yang sama...tak syok kalu tak dapat join gossip2...
Malam makan lagi: Sebab mak aku dah masak banyak..dia masak sedap2 and slalu paksa (kalu tak paksa pun aku makan gak;P) aku makn...tapi..rugi kan tak makan masakan mak yang tiada tandingan tuh!;P

(psstt..hari2 bekerja memang mak aku yang masak, weekend baru aku masak..tapi ini semua akan berakhir tak lama lagi kalau aku pindah umah..hmmmm...)

Walla...nak kena cut yang mana2 satu sesi makan nih...mana satulah yang aku nak skip eh?kalau dibiarkan alamat terus tak muat la seluar yang aku pakai harini ah ah ah..;P

BTW, aku slalu membayangkan kawan2 blogger yang bertaraf executiv2e belaka nih pakai baju2 vouge gi kerja..especially KNV la kan...;Pbilalah aku nak merasa aih...

31 comments:

Nur said...

weh..mimi!samalah kita..hari2 pakai jeans, akak plak pakai uniform..mmg sgtlah TAK menawannya...bila pakai baju kurung g training mmg ramai yg x kenal..kahkahkah..

nk g interview plak mula laa huru hara geledah wardrobe..heheheh...ni pun dah lama x pakai something vogue..

impian yg ntah bila jadi nyata..tp nanti komplen konflik nak pakai baju apa plak hari2..

~Umi.Sufira~ said...

Kak nur-->Eh, jumpa gang la...selama nih mimi ingat member2 bloggers ni suma gi kerja pakai yang vouge2 belaka..kita nih memang pakai uniform hari2..dok tukar2 tudung ngan seluar aje la kan..

Betul jugak tu Kak nur! Karang dapat tukar tempat kerja tak pakai uniform pening juga nak pikir pakai baju apa eh...kekeke..

knv said...

weh weh weh! jgn pitnah yea.. idaklah teman pakei baju vogue pi keje.

tak muat!

kihkihkihkih!

:P

Ana said...

xpe mimi..lepas pindah nanti berakhir laa sesi makan awal pagi tue..so tggl 2 sesi jekk..hehehe..buleh kurang tue kalau 4 sesi..hehehe..kalau mak masak rugi woo x makan..biarpun gemok makanan mak tetap no 1..bantai gak..hehehe

umi nuha said...

mi..ko cut yg tang mak ko msk tu laa...aku xrase ko ade masa yg byk utk masak hebat2...ke ko ade????

Azure said...

aku sangat laa memahami perasaang mu bile dah tak muat suar size 28 tuh..huk huk

aku pun pakai jeans je pegi opis..tp takde uniform..ala2 pakai kasual je..

mamaDhea said...

aku pon pakai jeans je mimi oii.. ekekeke.. pastu digandingkan dgn selipar jepun.. ahahaha.. sadiss ek..

~ As ~ said...

mimi... ku ni kecik je kemetot lak tu...pakai jeans pun saiz 28... duhhh sungguh tak vogue..

Unknown said...

syoknya pi keje pakai jeans. aku hari2 pakai baju kurung. bak kata knv, seperti khemah bergerak. hihihi.

Hernee Nazir said...

bestnye leh pkai jeans..kat cni mmg kena jeling ar klau pkai cam tu..hehehe..ala nti dh pndha umah msti turun balik tu bratnye..

Nieza Ishak said...

syiokkknya leh pakai jeans,

nieza pun cam zety, kemah bergerak.. takleh pakai seluar langsung kecuali suit .. kuikuikui

nieza sejak bersalinkan suffiya tak pakai jeans dah huhuhu ( kolotnya haku) sbb tak selesa kat paha ...

Diver Mom said...

bestnya dapat gi keje pakai jeans! saya pakai slacks je (kalau dah malas iron baju kurung..) :)

salzahari said...

samala Zuhaini (nama anak dara kita pun sama)!

jgn harap dpt pakai jeans...

wah,mimie makan sampai 3x kat pjbt kalah org gomen! emm...skip lunch la sbb dah tadak kwn. time mkn pagi dgn kwn2 tu pulun la! kalau rasa lpr gak lunch, tapaw ringan2 dah le..mcm roti.

MS said...

5 kali sehari keh keh, tolong ler skip mana patut, idak kalu bagai d pam2 laa ahak.

ingat time keja opis lama, tiap petang semua kena turn beli goreng pisang/kepok lekor/cokodok

lepas tu semua makin bulat makin bulat ha ha

Fid said...

kat mana2 blog i singgah sure ada tulis 'knv'
kak non hang fofular!!!

MN said...

meh kita ikut kak non kuruskan badan!!!

IntanSham said...

hahahaa...ko masih slim lagik pada pandanganku mie.. aku pun dah terasa ada yang terlebey di sana-sini nihhhh...;p

Ealyie said...

ntahnya..
badan slim melim pun merungut..;p
kang ko merasa mcm aku yg suar size 30 pun tak leh nak sarung, apa kesss??? hahahaha..
by the way, ko tetap cute nyah di mata ku... ahakssss..

Crazee Choc's said...

kite also gang! me too.... dah 7 thn keje pakai uniform. langsung tak menawan...
baju kurung tempah time nak raya je....

Mummy Dasy said...

makan 5 kali sehari pun size 28, me yg makan nasi sehari sekali ni pun x denye size mcm tu... ape kes...

yOrTs said...

aku lak rasa, bukan sebab dia makan hari2 je. bila hujung minggu, dia lunch awal sikit. pastu bila aku makan, dia ikut makan. so, mimi punya meal + yot punya meal = 10 meal... kena lak attend kenduri kawin. dia punya makan tu macam dah 11 hari aku tak bagi makan... org tengok mesti kata. lokek no laki dia tak bagi bini dia makan gaknye... so, no wonder la ling... huahuahauaha

Nani~~{@ said...

Kak Mimi..yang penting happy..n cik abg sayang selaloo=)

P/S: pada pemerhatian nani(tgk gamba2 akak)..body akak shantekla!

~Umi.Sufira~ said...

KNV--> Nama pon Kak Non Vogue..kompemla vogue..hihi...ini fakta tau bukan pitnah;P

Ana--> Yer betul!Kalau dah pindah umah sendiri InsyaAllah dah tak manja lagi..silap2 tak selera makan kot;P

Wani--> beullah wei....kompem dah skip 2 meal eh!kekeke...

~Umi.Sufira~ said...

Azure--> Hihi...dah jumpa lagi sorang gang..tulah zura...sempit banget sluar ni rasa;(

Sha--> Aku masih perlu pakai kasut atas dasar keselamatan di tempat kerja..kalu tak silap2 akupon pakai slipar jepun;P

As--> Kalu ko pakai sluar 28 maknanya idaklah ko debab seperti yang ko selalu gembar gemburkan;)

~Umi.Sufira~ said...

Zety zin--> Khemah bergerak? First time weh aku dengar perkataan itu...hihi..apa lak khemah..kan ke baju kurung tuh corak2 cantik?

Hernee--> Harap2 camtulah...lagi2 dok kena naik turun tangga eh?kekeke...

Nieza--> Wah dah tak pakai sluar jeans eh...bagusnya..... mesti Nieza vogue pegi keja kan?;)

~Umi.Sufira~ said...

Zuhaini--> Oklah tu...mesti banyak baju kurung cantik2...siap pakai baju tunang lagi harini kan...;P

Sal--> Itulah pasal..silap2 orang gomen pon tak makan 3 kali...sorang2 pon jadi tuh masalahnya:p

Mamaadib--> itulah yang aku dok risau..ah ah ah...takut maa kalau macam di pam2....huwaaa!!!

~Umi.Sufira~ said...

Kak Fid--> Kak Non Vogue memang popular!ahaks...:)

Ms. Noba--> Jom!

Intan--> ko nampak aku slim sebab ko tak nampak itu lemak2 yang tersembunyik...montot pon makin besau maa...;P

~Umi.Sufira~ said...

Ely--> Hak hak..ko memang tau nyah....aku bukan merungut....risau beb sebab aku terllau tak menjaga makan..hai...

marisa--> hehehe...ni kawan se gang yang ketiga nih....marisa lagi lama tuh 7 tahun eh?!tak syokkan!takleh melaram;P

Mummy Dasy--> hihihi...jom kita sama2 diet yang seimbang nak?!

~Umi.Sufira~ said...

Mr Yorts--> Eh, jangan ler pecah lubang kat sini...senyap2 udahle....;P

Nani--> Itu hanyalah ilusi optik...sebab Nani belum jumpa orang sebenar nya....;P Lemak di sana sini ni hah..kekekeke..=D

JaNnAh said...

mimi..
kalau mak masak jgn x makan!! rugi!! hahahahaha... (x membantu lgsung! sbb aku pon same.. dulu pakai jeans 27, skang da 30..) skip la lunch yg sesorg tu..

~Umi.Sufira~ said...

Umi Nawfal--> Kahkahkah..betullah kan kalu mak masak jangan tak makan..rugi!! Nantilah pikir nak skip yangmana satu;P (tak amikiktibar lagi tu..):P