1st Timer Munawarah

Tuesday, May 5, 2009

Sebelum anda meruskan pembacaan n3 ini, aku nak mintak ampun dan maaf di atas kej*kunan lagi ketinggalan zamannya aku ini..huwaaa!! Orang lain dah berzaman ngan tudung Munawwarah ini tapi aku....???Ini pun sebab seorang teman yang baik hati (err tak sure la buleh reveal nama ke idak nih) telah menghadiahkan aku dengan sehelai tudung Munawwarah nya yang bersaiz 'S' yang katanya sedikit kecil di mukanya... Aku apalagi dengan sungguh berbesar hatinya menerima hadiah tudung ini dan telah selamat aku laramkan semalam...dan inilah hasilnya...

.
.
.
.
.


Hah ini dari pandangan jauh sikit....

So ini sedikit close up bersama Sufia yang menyengih ngee........

Sebenarnya ketakutan utama aku bila nak mencuba this kind of tudung ialah takut pipi aku tersembul aje....Yelah nampak je badan macam kurus (sebenarnya tak kurus mana ye..) tapi pipiku ini menten tembam beb..tapi aku rasa Ok pulak taklah tersembul sgt...ngee...:) Dengan ini aku rasa aku juga sudah tangkap cintan sama ini tudungla..dan teringin menambahkan koleksi...har har har...tapi oleh kerana aku yang kayu ni, teringin gak aku nak tau yang saiz 'S' nih sesuai ke ngan aku eh??? Kulup sgt tak di muka aku nih?? Atau perlukah aku membeli saiz 'L' aje...harap2 adalah yang sudi menjawabnya..hee...thanks in advance:)

P/S: Wahai penghadiah tudung, terima kasih banyak aku ucapkan....Mak sukak nyahhh!!!!:)

31 comments:

Zuraimah Ismail said...

idak la jakun mimi oiii....kire baguih la tu duk JB pun leh ada seketul munawwarah tu..kami yg duk KL ni pun blom ada lagi...hahahaha

sapa nak bagi kami seketul munawwarah mcm mimi dpt ni ek...iskhhh jelesnye makkkk

Ealyie said...

Nyah,
sesungguhnya ko sungguh ayu gittew.. ah ah ah.. Mak Ikhlas ni ;)
Pada pndgn mata kasar aku ni, nampak mcm 'elok terletak' je tudung tu dgn bentuk muka mu itu, idok le kembang bebenau sebagaimana sangkaan mu.
Dan yang paling penting Size S tu cukup labuh menutupi dadamu, owh.. tidak seperti ku... ah ah ah..
Aku kantoi beb size S..;)

cysev3n said...

mak pakai munaw size M hari tu masa pi kenduri adik hang.. main terjah je lilit2.. kekeke.. tak master lagi la katakan..

IntanSham said...

Beb.. makin cun laa ko pakai munaw nih. mmg sesuai ngan ko saiz S nih. kalo ngan aku saiz M, kalo S mmg tak selesa..part awning dia yang mcm x kemas jek bile pakai S. Jadi sila laaa tmbh koleksi..hahahaa...
Ermm...aku rasa nyah.. baik ko x yah reveal nama si pemberi tudung tu,kang ramai lak yang mintak tudung kat dia..sian dia beb...kahkahkahhhhhh

Mama Liena said...

Elok jer mimi pakai ..

Akak ade lah beli ala2 ekin , saje tgk orang pakai elok jer ..sudahnye simpan ajerr ..cam tak sesuai , rasa cam pumpkin je muke nih ...orang muke bujur cam mimi cantik la pakai ..:)

mamaDhea said...

intan, adakah nko si pemberi tudung itu? ;P ekekekeke

mimi, mmg nampak cun malatop! ;) bak kata intan, silalah tambah koleksi.. ;P

knv said...

cantik!

:D

faisyura said...

ayuuu gitu... sesuwaiii la roza ngn ko.. 5 bintang! mak aku and sume kakak aku suke pakai tudung ni... aku tingin gaks tp rase cm tak kene sgt ngn aku... tp diorg ckp tudung ni mmg sng nk pakai.. sbb tu ramai suke... aku lg ketinggalan la roza.. satu pun tak penah ade... hikhihik

JaNnAh said...

marilah kita bermunawwarah..

Hernee Nazir said...

Mimi..ok la ni..muke Mimi sesuai..hernee pn mule2 dulu rase pipi kembang semngkuk..dh lelame wat xtau jek..hehehe..yg pnting ringkas..snang sauk..hehehe

i.s.z.a.n said...

dah cantik dah tu, ok dah tu saiznyer. lawa plak kaler nyer. i takde lagi kaler camni (mati la aku meroyan semula)..

Mummy Dasy said...

okeh jek me yg tembam ni pun pkai S untuk size tudung je ah heheheh

Fiza Rahman said...

Mimi, santek :), saiz S ok & sesuai ngan bentuk wajahmu.

IntanSham said...

isk sha...ko nihhh..mandai jek..kuikuikuiii...;p

IntanSham said...

isk sha...ko nihhh..mandai jek..kuikuikuiii...;p

Ross... said...

umi sufira..mmg cantek sgt la awk pkai tudung nih...betul2 ni..pkai ler selalu..mmg seswai..suka tgk awak pkai tudung nih...cute sgt..kemas...

Unknown said...

wah sudah bermunaw kamu ye. haku je yang belum lagik nih. bila la gamaknya.

My_Aqeelah said...

salam mimi! dah lama tak tejah blog awk nih. cantik la awk pakai tudung ni. sgt sesuwei. ni yang buat rasa nak pi munawarrah ni. kita ni ariani dekat la belakang ofc aje, tapi poket tak mampulah.

nonie said...

tudung munawarrah ni geng2 cam ariani gak ke? apa beza ngan tudung ekin tu... ishla sori nonie ni baru nak berjinak2 ngan tudung2 cenggini ari tu singgah tgk tudung kat ariani, mak ai mahalnya... skang dok pakai ekin cap pasar malam je... cheapskate eh?

~Umi.Sufira~ said...

CT--> Rezki tangan melecur kot...dapat munawwarah free..ihik:)

Ely--> sungguhkah? ni yang buat aku nak tambah koleksi nih! jadi ek projek kita?:)

CY--> Prasan juga..tapi nampak elok je CY pakai..takdak terbelit pon:)

~Umi.Sufira~ said...

Intan--> Tidak akan ku reveal nama si pemberi itu...biarlah rahsia..eceh! ni yang buat aku makin nak tambah koleksi nih...ihik:) thanks nyah!

Mamaliena--> alahai sayangnya simpan aje...cuma Mamaliena pakai n try tanya pendapat sesape..ntah2 Mamaliena aje tak yang perasan macam pumpkin..sebenarnya OK aje..cuba la:)

Sha--> Tapi aku takleh lawan ko pakai ariani harituh maa...lagik cun malatopp!!!:)

Nani~~{@ said...

Salam kak Mimi,

Apa khabar? sure x abis penat lg kan..

Wa..cantikla..sesuai dgn muka akak..as long akak selesa saiz S tu..proceed je..nani tgk akak pki saiz ni, cun n comfy je =)

P/S: Samala kita baru ada satu je tudung ni..itupun org bagi..kat Oman tak jualla kak ..

~Umi.Sufira~ said...

KNV--> Bulehla ku tambah koleksi ni?

Baid--> Aah la Baid memang senang nak pakai...main sarung aje..kalu gosok tak licin pon tak nampak sangat eh..la mak ko pun dah pakai..ko cubalah..mana tau sebenarnya sesuwei..ko je yang perasan tak sesuwei...;P

Umi Nawfal--> mari mari mari:)

~Umi.Sufira~ said...

Hernee--> Itulah yang best eh..senang je nak sauk..itulah tak confident je ngan pipi nih..takut kembang bermangkuk2..ngee..;P

Iszan--> silalah ko meroyan semula...hak hak hak...kalau pemilihan kaler nih kredit to si tukang bagilah..'dia' yang pilih:)

mummy Dasy--> Dah sihat ke? Ooo mummy pon pakai S eh!;)

~Umi.Sufira~ said...

Fiza--> bulehla ku tambah koleksi 'S' lagi..yahooo!!:)

Intan--> Kuikuikui..

Ross--> Owh komen mu itu sungguh mahal sebab dah lama prasan Ross follow ini blog tapi tak pernah komen yer..thanks Ross!!:)

admin said...

hoho mimi~cun apa...cantik terletak gitu...ku rasa kalo pipi naik yg lagik cun tuh hahha..so pe lagik cepat2 tmbh koleksi hehe

p/s: mak layan hajaba je nyahhh, munaw ngan ariani ni bukan budget mak ekeke ;)

~Umi.Sufira~ said...

zety--> Bulehla cuba..aku pun baru melaram smalam...tu pon org bagi..kalu tak...hm..

Naz--> Wah dekatnya blakang ofis ada ariani...?itulah tu...nak sedia duit banyak sikitlah eh....mimi pon smalam gi ariani tapi memang tak reti nak pilih..sudahnya tak beli pon..ngee...

Nonie--> Saya tak dapat menjawab soklan itu...hihi...sebab saya pon baru je berkecimpung dalam bidang tudung2 jenis ini..ngee...

Nani--> Akak sihat! Tapi penat tak habis lagi..masa meeting tadi punyalah ngantuk...Owh kat Oman takde jual eh? belum sampai kot..kalu sesuwei saiz nih bulehla akak proceed tambah koleksi..thanks Nani atas pendapatmu itu;)

Che Lin said...

comel lote je ko pakai, mi.
aku memang tak berani nak try pesen-pesen nih.
kang kena gelak dek budak-budak tengok sensei pasan cun! haha...

tapiii... apsal mata bengkak?

~Umi.Sufira~ said...

Herni--> Hmm OK kah? hihi kalu pipi tersembul lg lawa eh! Aku dah start blur la nih kalau ko sebut hajaba...kahkahkah....samakah style nya? nampak sgt aku ni kayu taw...

Che Nor--> Ala belum cuba belum tau ko.....biarlah sensei pasan cun pon..memang cun!hah paham2 la kalu lepas majlis kawin..mata bengkak tanda tak cukup tido...hehehhe...;P

Unknown said...

i think ure ok jer pakai. i pun br menjinak2 kan diri. ade org sesuai tdg munawaraah ade tak. mcm muka i totally takk. hihi

~Umi.Sufira~ said...

Queen Bee--> Ye la..ada yang sesuwei ada yang tidak kan.. at the first place pon i ingat muka i tak sesuai juga...tapi org kata OK je i pakai bolehla i tambah koleksi:)