S.A.K.A

Friday, May 29, 2009

Tidak seperti Cik Yan yang tidak menonton keliwon malam tadi, dalam kengantukan sempat juga aku tonton slot 'Saka' dalam Keliwon walaupun pelakon utamanya ialah pelakon yang tidak aku gemari /hihi

Honestly, aku rasa seram jugak kisahnya...memang buruk macam tu skalikah rupa saka nih...Actually nearly setahun lepas kami sekeluarga betul2 tersentap dengan Saka ni...Arwah pakcik aku dah 3 tahun terlantar sakit, setelah kena stoke dan kencing manis....sehinggakan bila keadaan sakitnya dah tenat dan dadanya dah tersembul sambil perutnya dah kempis tapi ajalnya masih belum tiba...

Dan bila keadaan makin teruk isterinya bawa ke hospital....di hospital isterinya dan menghadapi 3 kali keadaan suaminya yang doktor katakan sudah nazak tapi ajalnya masih belum sampai..kesian sangat kitaorang tengok...tak sampai hati tengok jasad arwah pada waktu tuh... :(

So seseorang mengusulkan supaya cuba bawa pakcik aku tuh berubat...Dan ayah aku diamanahkan untuk berjumpa pengamal perubatan yang sesuai...hasilnya..kata pengamal perubatan itu ada 3 ekor saka yang tidak diketahui oleh pakcik aku sendiri dalam badannya yang tidak membenarkan pakcik aku pergi dijemput Ilahi..berderau darah kami semua bila tahu.... sehinggalah beberapa kali berubat, ayah aku berulang alik kerumah pengamal perubatan itu, bila saka itu telah dikeluarkan dari badannya, di pagi Jumaat yang hening arwah menghembuskan nafas yang terakhir..Innalillah...waktu itu Sufia baru seminggu dilahirkan...

Yang seramnya kan....setelah semuanya selesai, pengamal perubatan itu crita balik kat ayah aku.." Ko tau tak, masa ko datang jumpa aku tuh, 2 ekor sakanya ikut kau...ikut naik kereta ....masa ko duduk menghadap aku, dia 2 ekor duduk sebelah ko.."...kalau korang jadik aku apa yang korang rasa? Takut beb!!!!kahkahkah..Ayah aku kata patutlah rasa meremang sepanjang2 jalan tu....and kereta rasa lain macam...adoi....biarlah saka itu betul2 telah dibuang jauh dan jangan ganggu keluarga arwah lagi...amin...

18 comments:

Siti @ nurie said...

kkdg, kita sndiri tak tau yg kita ada saka ke tak...hmmm, masa ayah siti pun, siti mcm terlntas je perkara ni...tapi bila bawa gi darul syifa,Alhamdullilah, tak de...

Ana said...

takutnyaaa..pernah terjadi pada family ana..orang hantar barang n kena pada mak ana yg pertama skali kuar umah masa kenduri kawin ana 2thn lps..kena tue dalam 2mggu gak xleh jalan..lepas berurut n makan pil dktr..alhamdulillah dah boleh laa tapi x bapa kuat..
tue orang urut cakap laa..bila scan kt dktr ckp kena sakit saraf..xtau laa mana yg betul..

CT said...

huhu scary...family belah husband ct pun sama ada banyak saka...
ada sekali diorang gi berubat..bukan takat 2 /3 tau mimi sakanya...15 ekor okeyyyyyyyy...

tmpat berubat tu ckp...saka ni mmg kekadang dtg kat kita tanpa kita sedar...

eniway...ct ni penakut..so mcm mana pun xkan tgk citer2 yang akan menaikkan bulu roma ku...hahahaha

CT said...

eh by d way..hari ini ct x nampak en nanang mimi kuar..so x dpt nak click..:)

ar.nie said...

Eeee, aku mmg xmiss tgk keliwon setiap minggu, tp, yg mlm tadi seram banget lak aku raser, So, aku just tgk 15 minit ajer. ekeke.

BTW, seramnya pengalaan otousan tue. Koweiii!

mamaDhea said...

erk.. klu aku laa, pengsan kat situ jugak.. mak mmg penakut nyah!

::Umi Sufira:: said...

Siti--> Nasib baik ayah siti takde kan...:)

Ana--> adoi kalau yang hantar2 ni pun seram gak:( Mintak jauh la kan...

CT--> Yan Ampun!!15 ekor..Nauzubillah....camen beratnya la badan membawa sampai 15 ekor tu agaknya yer..

CT, ala klik waktu ada ajelah:P

::Umi Sufira:: said...

Aru--> Seram beb!aku nipun macam takut2 je kot dia ikut balik ke...eee...dahla sufia baru seminggu lahir waktu tu..

Sha--> Ko jangan penakut sanagt Sha..kekeke...kena berani2 sikit:P

YatieJay said...

Akak tak pernah tengok citer tu...especially kalau husb akak keja mlm. Pernah sekali tu tertengok, masa tu elly mazlein jadik mak ponti....(yg kena rogol dgn majikan dia tu), kebetulan mlm tu ngam2 kul 12 tengah mlm akak teringat balik....husb lak keja malam...waaaaa...tobattttt takmo tgk lagi....

ibu addin dan nasa said...

Dulu kami rajin tgk keliwon tapi sejak Nasa di"tegur" sampai dia kena demam panas dan naik biji sawan yang banyak belakang telinga, dah malas nak tengok. takut benda tu datang melawat maklumlah umah kami ni dekat dengan area hutan yang dibersihkan untuk buat rumah maka "depa" ni memang merayau2 lerrr

Mummy Dasy said...

hish baca N3 ni jek dah meremang... Ni plak ayah Mimi benda tu ngikut mmg ptt pun meremang

Sayang.Ibu said...

aiyooo..serammm nyahhhhh..mintak dijauhkan laaa benda2 puSAKA sebegini....

PadNani~~{@ said...

dijauhkan perkara ni jadi kat sape2 pun..

tak kuat nak mendengar apatah lagi berdepan..nauzubillah

fauzi-maya said...

mau tak melompat kalau tau saka tu ikut duk sblh kite..huhu.. seram sehh mende2 camni..salam perkenalan:)

::Umi Sufira:: said...

K.Yatie--> Owh penakut yer..kiki...sampai tobat taknak tengok lagi tuh;P

Kak N--> Alamak seram pulak baca kisah K.N tu..umah mak mimi ni lagi terperosok ke dalam....haiyya takutnya...sian Nasa!

Mummy Dasy--> Dua ekor lak tuh yang ngikut..heee...!!

::Umi Sufira:: said...

Intan--> Betul2...pusaka harta takpe kan...kekeke..;P

Nani--> Itulah dengar pon dah seram..haih...

Fauzi-Maya--> Memang seram sehh!!BTW, salam perkenalan eh!:)

♥Hernee Nazir♥ said...

isyhhh..mankutkan la..

::Umi Sufira:: said...

Hernee--> Memang pon..hee..