Sweet Bitter Life; Salam Maal Hijrah 1430

Sunday, December 28, 2008

Alhamdulillah..setahun berlalu...esok dah masuk tahun baru Maal Hijrah 1430...beberapa hari lagi dah nak masuk tahun 2009...tahun nih banyak kenangan pahit manis...beberapa peristiwa yang betul2 berkesan kat tahun aku pada tahun ini...

Sweet
Aku ngan hubby berjaya jual rumah kami di Bukit Mahkota, Kajang. Alhamdlillah sekurang2nya mengurangkan bebanan kewangan kami RM1K+ bulanan...Yelah dah pindah Johor rumah tuh pon dah lama terbiar...nak sewakan umah tuh nanti buruk macam tuh aje..hasilnya tak seberapa..

Bitter
Di sebalik kegembiraan dapat jual rumah, punyalah macam2 kepayahan yang kitaorang lalui..urusan aku ngan bank aku rasakan macam kami ni timun bank nih durian...sampai sekarang pun ada sum of money yang bank tak pulangkan pada kami...walaupon jumlahnya taklah besar mana tapi sikit pon duit kan...belum masuk duit kami burn atas beberapa sebab...bila cal bank susah nak dapat cakap ngan PIC...bank tuh kalu kita lambat bayar sikit berkali2 call tapi time dia uruskan hal kitaorang lambat lembab macam kura2...berulang alik 2,3 kali ke KL takyah crita...memang sedihla kalu ingat2 balik...walaupon harga umah tuh naik 20K+ dari harga asal terus terang kami minus dalam urusan nih....Tapi apapun tetap syukur sebab tak perlu lagi bayar monthly installment rumah tu lagi...

Sweet
Sejak pindah Johor and tinggal ngan my mom, anak2 aku memang sangat terjaga tak macam Syaura masa dok kat nursery dulu..Thanks a lot to my mom...Dia jaga cucu dia penuh dengan kasih sayang..

Tak brapa best,
Bila bermacam2 alasan yang my mom berikan setiap kali kami suarakan nak pindah...So aku masih tinggal bersama2 parents aku lagi....aku bukan apa, memang di Nilai dah 2 tahun lebih kami tinggal sendirian...lebih privacy...aku tau dia sunyi kalu aku anak beranak pindah dari umah ni...Yang terbaru dia beri alasan pindah after dia gi haji nanti...Takpelah biar kami beralah nak lepaskan dulu my parents gi haji nanti...Kalau takde rezki juga untuk kami pindah InsyaAllah my mom takkan ada alasan lagi bila kami beli umah baru nanti...tapi bilalah tu kan..hihi...

And many other sweet things lagi tahun ini..lagi2 dengan kehadiran Sufia and Syaura, memang penyeri hidup kami suami isteri...Tak lupa kemanisan aku dapat breastfeeding Sufia selama setahun...Tak lupa jugak beberapa target aku tahun 2008 yang tak kesampaian..InsyaAllah akan diusahakan pada tahun 2009...walaupon tahun 2009 nih macam ada kesuraman especially part ekomoni aku harap kasih sayang and rezki dari Allah tuh tetap ada untuk kita semua untuk meneruskan pahit manis kehidupan ni kan...

Salam Maal Hijrah and Selamat datang 2009!

3 comments:

Mommy Harith Hannah said...

Happy New Year Mi (Ikut kalendar Islam)...

Hopefully ape2 yg tak dpt di settle kan last year, dapat lah di capai tahun nie... Amiin!

sayangibu said...

Salam maal hijrah mimi...semoga kita dpt menjadi ibu, isteri & insan yg lebih baik di thn baru ini...

~Umi.Sufira~ said...

Aru, semoga kita sama2 dapat settle azam tahun baru nih!Amin...=D

Sayangibu, InsyaAllah..sama2 kita berusaha yek!=D