Memori Pahit~

Tuesday, December 2, 2008

Mmmm..sebenarnya di TAG oleh lovelymummy tentang memori pahit yek? masa zaman belajar ke? nak 3 crita lak tuh ye...as aku pon takde entry nak dibuat harini layan lah tag mummy nih..Thanx mummy ingat kat saya...

1) Aku pernah jatuh batang paip yang besar tuh..pernah nampak tak batang paip yang nak salurkan air dari Johor ke singapore??besar amat kita siap boleh jalan atasnya..almaklumler degil sangat panjat sana panjat sini...seram jugak jatuh dari atas sampai ke bawah..nasib baik tak patah kaki..hihi..tapi punyalah seram sampai terbawak2 dalam mimpi..punyalah rahsia tak cerita kat mak abah..kalu cerita maunya kena bebel sampai ke pagi..hihi...

2) Aku kena marah ngan mak aku pasal aku main kejar2 lepas mandi...mak aku dah pesan lepas mandi jangan main kejar2 lagi nanti berpeluh, busuk...tapi degil...dahla main kejar2 ngan budak lelaki...pastuh agaknya daulat ngan mak aku terlanggar tunggul pokok mangga...jatuh tersungkur kain baju kurung sangkut kat tunggul tuh koyak sampai atas...hahaha..apalagi teruk kena marah...

3) Degil taknak mandi...abah aku suruh mandi tapi takmo....aku pikir2 balik kenapa yek aku taknak mandi tuh...hari hujan kot...abihtu tak semena2 bapak aku naik hangin dia amik rotan bulu ayam tuh, sebat belakang badan aku...melalak2 tak hengat...memori pahit yang ini memang aku ingat sangatler...

BTW, aku rasa abah aku sangat garang kat aku masa aku kecik...maybe sebab aku anak sulung and abah aku masih darah muda waktu tuh...pulak tuh penat bekerja seharian...dia kerja guna tenaga bukan macam aku skarang yang dok kat ofis je....tu yang lagi cepat mengamuk sakan kan..aku anak yang sulung ni lah slalu jadi tempat marahnya...tapi tang adik aku yang last pulak...takde lah kena teruk macam aku...dah makin tua agaknya darah muda pon dah redha...OKlah itulah my answer for this TAG..chan chin cau!!

Psst ada sesape berminat nak wat TAG ini..silalah~~

19 comments:

sW33tdARLiNG said...

sama laa tapi time aku mak aku yg garang...

adik beradik no 1, 2 & 3 mmg puas dah kena sebat dek hanger, rotan dll..

tapi adik2 4 & 5 sangat laa selamat... nak kena rotan pun susah...

Lin Chalo said...

ehehehe.. tak sangka nakal time kecik2 dulu ye.. skrg ni nampak ayu2 je.. (walaupun tak pernah ketemu yaa..) niwey saya masa kecik tergolong di dalam anak2 yg tawadduk, solehah dan mendengar kata.. muehehehehe..

faisyura said...

hahahah nakal gak ko ek roza... tp stended la aku pun sllu kene balun gaks... tp mmg aku ngaku le aku nakal dan amat degil.. smpi ayah aku gari aku kt kerusi sbb gaduh ngn abg aku ala-ala wrestling nak baling kerusi tuuu... kesian aku smpi tertido2 kt kerusi sbb taleh gerak kene gari.. hahah bapak polis la katekan.. ;P

Unknown said...

beb, kire memori pahit kena marah jek la ekk.. aku dok pk2 ape memori pahit aku tahh.. jenuh mikir neh.. mmm.. mm..mmm

sayangibu said...

ermm mimi..sama laaa kite...ms kecik ayah garang giler sbb darah muda..tp part adik2...dah x grg dahhhh...huhuuhuuhuuu...ngelat tollll

Shada said...

kena marah tu standard....pengalaman masa kecil2....rasa seronok bila dikenangkan.

~Umi.Sufira~ said...

Afkar'z-->betullah! maybe ramai yang macam tuh kan...anak yang atas2 nih selalu kena marah kena pukul yang bawah2 ni darah dah sejuk selalu abah/ mak pon cool aje bila adik buat salah pon..

Mrs. H--> Alamak bagusnya jadi anak yang solehah dan mendengar kata...kita ni masa kecik degil tak ingat..kulit pon hitam legam sebab asyik dok berkawan ngan budak lelaki..main guli lah main gasingla main kejar2..tapi time anak sendiri expect nak perfect je kan..sendiri degil..kikiki

~Umi.Sufira~ said...

Baid--> Wah, ayah ko lagi dasyat..siap keluar gari...aku cerita kat hubby aku megekek dia ketawa..kikiki..

Capt--> Memang jenuh jugak nak pikir..almaklumler kita nih dah tua kikiki..(eh dah tua ke?!!):P

~Umi.Sufira~ said...

Sayangibu-->Betullah bapak kita dulu garang2 sebab kita pon degil2..kiki...tapi takleh nak implement kat anak sendiri part pukul2 nih kan..nape yer? zaman dah brubah kot..

Shais--> Betullah..setakat kena sebat tuh standard ler..kikiki..

Unknown said...

beb,kalau bapak aku die xde pukul2.. die tgk jekk.. bleh kate mcm tenung sinis.. bertempiaran lari masuk bilik.. berlakon study.. hahaha.. power btol.. pastuh kalau nk mintak ape2.. jgn arap nk ckp sendirik.. mak la slalu jadik "jambatan"

~Umi.Sufira~ said...

Capt--> kahkahkah...lagi power ayah ko beb!...tak payah pukul pon anak2 dia suma dah takut...ko kena blajar ilmu tu capt kat dia boleh apply kat anak2 ko..sian mak ko jadi mangsa..kihkih..

ummiLIN said...

Sy pn anak sulong drpd 9 beradik (lg ramai adik beradik wei..)Bab balun2 ni mmg biasa la, nk ckp apa kn. Dh nasib, tp bagusnya kita dpt byk pengalaman dan pengajaran. Betul x? N rasanya sy berminat nk wat tag ni...

~Umi.Sufira~ said...

Ummi--> Ooo samalah kita anak sulung..tulah kan jadi pengalaman dan pengajaran...Eh sila2 buat tag ini..nanti saya datang melawat..ihik..BTW, thanks for dropped by=D

Unknown said...

aku pon cam heran ape yg kiterg 3beradik takut sgt ke die.. padahal die ok jekk.. muke sedihh jekk.. aura tuh kot.. hahaha.. aku mcm biol dtg keje sehari 2 nih.. pipiy tak sehat.. aku pon xleh tido.. adoi!!

~Umi.Sufira~ said...

Capt--> Sian kat ko..macam tulah kalu anak tak sihat..kita pon jadi tak senang hati kan..malam takleh tido...siang terkenang2 kan dia..ko doa banyak2 ler biar cepat sembuh..kalu dia tak elok gak baik ko buat rawatan lanjut..

Unknown said...

tuh la.. aku mcm bosan da dgn paed die skang nih.. slalu bwk gi cucuk jek.. jarang sakit kt KL so jarang bwk sbb sakit.. ubat mcm x serasi.. dh 3 ari mkn idung makin meleleh.. xde gaya nk kering pun.. hanginnn jaa.. bestuh soh foloup.. nmpk sgt nk duit.. aku nk bawak gi sunway med laks esok.. bengang aku

~Umi.Sufira~ said...

Capt--> Baguslah usaha ko nak bawak dia buat rawatan susulan..takut melarat lak karang...eh nanti ko update tau camne pipiy..sian pipiy...

Lin Chalo said...

Saya jadi budak baik sebab tkt kene piap.. masa kecik2 tu mmg nakal la.. tp bile da besar tetibe lak jd 'pengawas' kt rumah tu.. me takut sgt kene babap.. hehe

~Umi.Sufira~ said...

Mrs. H--> Ooo ni kes takut kena piat ngan kena babab la yer..macam saya nih dah tau dah sakit tapi wat tak reti..degil punya pasal..walhal dah tau dah habuan yang bakal menimpa tapi sibuk gak nak buat..hihihhi..