Penawar Air Kelapa~~

Friday, December 12, 2008

The audit is still going on until 4:00pm today....tapi tengah rehat tengahari yang panjang...I don't want to join them for lunch and i used my pumping activity as the reason..aku malas nak join even aku tau makan di hotel dan makanan yang sgt sedap...sumanya termasuk auditor cha ya nun alif...cakap cha ya nun alif aje even aku tercongok kat situ..baik aku takyah join..buat bengkek aje...tak respek langsung ada kita kat situ...kang aku cakap jepun sensorang baru korang tau!

Thanks pada yang telah mendoakan aku sama ada yang telah meninggalkan komen ataupon tidak di post aku YANG INI...jasamu di kenang~hihi...Cuma nak share my experience je...As final preparation and this audit is related to environmental, so handling chemical and the way we dispose it is one of the check item.. so hari Rabu tuh aku pulun pegi check suma termasuk buangan minyak2 untuk my company..

Tapi apa ntah malang nasib aku yang tak berhati2 nih before lunch aku ingat ada pegang la chemical waste nih, dengan tak properly washed my hand aku pegi lunch...lepas makan tuh tak sampai 15 minutes kepala aku punyalah berpusing..2 jam lepas tuh masa nak solat zohor terus muntah2 tak hengat....aku suspect mesti sebab termakan sikit oil/bahan kimia nih...pening gila beb! muntah semua yang aku makan masa lunch plus cirit birit..balik aku terus mintak hubby petikkan buah kelapa and minum sikit air kelapa tambah sikit garam jantan...

Alhamdulillah bangun pagi esoknya walaupon masih pening tapi my condition much2 more well than yesterday! So smalam aku di audit dalam keadaan pening...balik semalam aku suruh hubby petik kelapa lagi and aku minum lagi..Pagi tadi Alhamdulillah totally OK! I felt great! So percaya tak percaya air kelapa memang penawar! Aku rasa air kepala tuh berjaya menyingkirkan bahan kimia tuh dari badan aku walaupun it takes time! Aku pon pernah dengar kalu terminum racun, minum air kelapa sebagai penawar..tapi depends pada kuantiti racun tu jugaklah kan.. Anyone to share keajaiban air kelapa ni? Aku memang rasa kagum, walaupon dengan kuasa Allah Taala tapi air kelapa nih jadi penyebabnya..syukur~

2 comments:

mamaDhea said...

weih, garam jantan tu cmane ghupe dia??

~Umi.Sufira~ said...

Sha--> Aku pon taktau ghupa mana garam jantan tuh..mak aku kata tuh garam jantan tulah dia..hihi..tapi definitely garam tuh kasar ler..