"Ummi malas eh...?"

Tuesday, July 14, 2009

Malam semalam semasa preparation untuk dinner, tak semena2 anak dara aku Syaura berlari2 ke dapur....aku memang perasan dan lama dia dok usha oven berkarat aku atas cabinet, tup tup malam tadi dia pun bertanya soklan yang mungkin dah lama terpendam..

"Ummi dalam ni ada apa?" sambil menunjuk kat oven karat @ veteran aku tu...
" Takde pape, kosong" aku jawab
" Ummi nape dah lama tak buat kek? Ummi malas eh...?"

Hadoi buleh dia kata aku malas weih...ampunla...kahkahkah...
Apalagi, aku malas nak explain banyak2...
"Ummi sakit tangan, nanti tangan ummi dah baik ummi buat yer..."

Walhal tangan dah baik dah...tipu sunat..:P
Sebenarnya kali terakhir aku buat kek masa majlis perkahwinan adik aku..lepas tangan melecur, sakit terus tak buat dah....ni di tambah lagi ngan sibuk pindah rumah, kemas rumah pun tak habis lagi...tak dan manjang weih nak buat kek...

Rindu sebenarnya nak buat kek...tak kisahla kek apapun..kek coklat ke, kek batik ke, kek vanilla ke, kek gula hangus pun jadila..yummy! rindunya....paling aku suka cheese cake la kan....aiseh....hopefully next month dapatlah buat kek...melepaskan gian kami anak beranak ni...:P

14 comments:

cysev3n said...

ngee.. kitorang plak,

"ibu, Amir nak nasik ayam.."
"ayam takde la.. abah tak beli.." <--- ayat ngelat..
"abah, pegi pasar, beli ayam.."

bley? waima dah pkl bpa dah time tu.. sabar je..

~Umi.Sufira~ said...

Cik Yan next time jawab gini...
"Nasi ayam takde..ayam dah makan"..kahkahkah..

Budak2 sekarang ni...macam2!kan...

siti noriza saleh said...

hmm siti pun dah mcm mals nak wat kek...ada kes disebalik kejadian..he he h..so, mood nak wat kek tu, ntah bila ntah...alah, azie tak de susahlah nak merasa air tgn mimi lg erk..he he e

Hernee Nazir said...

die rndu kek umi die tu..hehehe

JaNnAh said...

wahai cik puan mimi,
silalah rajin2 kan tgn anda membuat kek.. tetiba rase cam nak menerjah bandar putra!!! wakakakaka..

puan hernee, mummy dasy, siapa aku.. moh le kita pulok..!!

~Umi.Sufira~ said...

Siti--> Lar ye ke! apa kejadian tuh? yang kek tak jadi tu ke *keypochi mode* hikhik...takpe nanti mood mari buleh baking2 lagi...

Hernee--> Yerla hernee...asyik tanya je tuh bila umi nak wat kek lagi..adoii...

Umi Nawfal--> Kalau nak datang Bandar Putra dapat makan kek kenalah terjah bulan depan..hihi..barulah dan nak wat kek!:)Nanti jadi roger2 OK!

Nani~~{@ said...

Syaura dah sound mcm tu..tak lama lagi dia dapatla makan kek ummi dia tu ^^

yela..lately ni akak bz kan..

~Umi.Sufira~ said...

Nani--> hihi...salah satu alasannya bzla...tapi malas nak kecahkan rumah pun ye..sebab belum siap berkemas lagi:P

faisyura said...

hihihi geli hati aku bace entry ni roza... hahaah amik koo sedass kene ngn dia.. hahah tp ko yg masak tu pun dia kate ko mls... esok2 aku cemane la kene ngn zaim nnt... buat kek pun tak reti hahaah...

tp seriyesss kek ko mmg yummy... ntah bile aku nk merase... *wink!

IntanSham said...

ahaksss...agaknye syaura pelik nape laaa umi x jamu kek masa auntie2 dtg aritu kot...hahahaaaa

mama salmi said...

toingggg....skali kena sound ng anak la mimi hehehe...bijak sungguh bkata2 syaura tu..:p

~Umi.Sufira~ said...

Baid--> Agaknya dulu selalu benau umi dia buat kek..tetiba lama tak buat..tu dia kata aku malas tuh...zaim takpe abah dia pulak yang terror wat kek!:)

Intan--> kekeke..tapi takpe sebab auntie2 yang dtg dah pernah merasa dolu..;P

Mama aliff--> Itulah sekali sound tak agak2..:P

siti noriza saleh said...

tak arh....ada cter lainlah....tak best arh cter dlm ni..he he he

Unknown said...

tu ayat syaura nak makan kek kot... hehehehehe

erkk... takutnye kalau dpt ayat power ni kalau2 damia dh baya2 syaura nanti... heheheh