Weekend Ini....

Wednesday, June 3, 2009

...kami sekeluarga akan ke KL/ Selangor..specifically Shah Alam yang sudah berdekatan dengan Klang...kerana menghantar pengantin, iaitu adik aku yang baru melangsungkan perkahwinan harituh untuk majlis di pihak lelaki....

Beberapa perkara yang ingin aku kongsikan...
1) Harap2 janganlah sesat lagi kerana hubby aku 'sangat' arif dengan jalan2 di KL...Kalau tidak masakan 2thn lalu ketika kami teringin menghadiri majlis perkahwinan kawan kami di Dewan Felda, kami pusing2 satu KL tapi tak jumpa dan setelah habis minyak sebanyak RM50 akhirnya kami pulang dengan tangan kosong..kahkahkah....Ya Ampun! FAIL! (rrr, sori eh bang reveal kat sini)

2) Tema nya nanti adalah warna 'cream'...aku tidak ada baju kaler itu...ah tapi tak syok pulak sebab semua family dah pakat2 pakai baju sama...tapi...aku ada sehelai kebaya satin lining ngan lace yang aku pakai sewaktu majlis berkhatam pada majlis perkahwinan aku 6thn lalu...errr...harap2 aku muatlah lagi pakai baju tuh especially tang kain...(tapi belum cuba lagi..)huwaa!! kalu tak keciciran la aku sesorang!!

3) Mungkinkah berlaku adegan air mata di waktu perpisahan nanti....yer adik aku akan terus berpindah rumah dan tinggal di Shah Alam...Barang dia pon dah kemas2...sayu juga hati kakak dia sorang ni kan...Selain dari my mom..mungkin juga Syaura yang paling terasa dengan ketiadaan Cik Ngah nya...lebih kurang dah sebulan juga tetiap malam tido dengan Cik Ngah dan Cik Dah...kesian pulak ngan anak dara aku sorang tuh...

Apa2pun..harap2 perjalanan kami pergi dan balik nanti selamat....Amin...

P/S: Tak lupa oleh kerana hari Isnin nanti cuti, hari Ahad kami akan cepat2 balik untuk menyambung kerja2 cat yang tak siap lagi...hua hua hua..kesian kan..dah sorang je yang mngecatnya..kekeke...

24 comments:

Diver Mom said...

dewan perdana felda..? oh.. mmg kurang signboard kat situ.. :) anyway, dekat dengan area rumah saya tu! :)

Norita Shaklee said...

semoga semuanya lancar dan diberkati

Unknown said...

selamat bercuti
hopefully tak sesat lagi....signboard kat sini mmg teruk.

Unknown said...

shah alam seksyen mana weh? kalo sesat kol aku. (mcm la terer sgt jalan kat shah alam haha)

Fid said...

dewan felda KL yg kat ngan federal highway itukah..ke kat mana???
ishh lain kali tanyalah polis! U nih! hahahaa

Fara said...

selamat bercuti...smg selamat semuanya.

siti noriza saleh said...

hmm siti pun sedih gak azie akan benti keja kat sini...dah sthun lbh dia keje kat sini...apa pun, nak wat cmner kan..permintaan suami....apa pun, semoga kebhagiaan dan impian dia akan terlkasana.....

mimi, jgn lupa snap gmbr byk2 tau....nanti nak tgok gak .....yg gmbr kat shah alam tu, cnfirmalh siti tak dpt tgok....

Ealyie said...

Selamat berjalan jauh nyahh..;)
kot2 sesat, pi call sil haku kat sna hokeh... muhahahaha... nak hp, kang aku bagik..

v said...

Oihh .. dah musim kenduri dah nih! Bes nyer nasik minyak ... Yummy! Precious

lia said...

shah alam? klu lia x blk kg, boleh singgah umh...

IntanSham said...

suh laki ko rekacipta GPS nyahhh... agak2 sempat lagik x?? ;p semoga slmt pergi & slmt kembali... have a safe journey bebs..

mamaDhea said...

semoga perjalanan selamat pegi dan balik.. ;)

aku pon klu takde aral, minggu ni akan ke KL jugak.. tp masih blom confirm.. hehe..

Ana said...

ooo..nk hantr pengantin laa yekk..lain kali dtg shah alam leh laa inform..ada masa leh kita jmp..dah dkt dah tue..hehehe..

faisyura said...

oh same la kite roza, weekend ni nak kene menghantar pengantin.. tp aku ke taiping... ;P

nway, selamat mengecat! tgn ko dh baik lom?

~Umi.Sufira~ said...

Zuhaini--> Owh dekat dgn umah awak ke? kalau kenal dulu dah calling2;P

Kak N--> Terima kasih:)

Bigeyes--> Hihi salah signboard ke salah driver?kekeke..

Zety--> hahaha aku pon taktau seksyen brapa..hah no tepon ko aku takde..camne nih!?;P

Kak Fid--> dewan Perdana felda..lorr polis pon tak jumpa camne nak tanya;P

Mommy Harith Hannah said...

Masa kawen Marlina ker tue mi? Byk tue rm50. Ekekeke.

~Umi.Sufira~ said...

Fara--> Thanks Fara!

Siti--> InsyaAllah akan snap gambar banyak2 letak kat sini...kalau siti sedih kitaorang lagilah sedih kot kan....perpisahan tu kan memang menyedihkan..dah ada pengganti lom jawatan dia?

Ely--> wah! tak pasal2 je melibatkan SIL ko laks..kekeke..

Lili--> Huhu...best kan nasi minyak!;)

Lia--> Takpe2 next time kalau ada dtg sana lagi roger2 lia kay!:)

~Umi.Sufira~ said...

Intan--> Takde sempatnya dia nak reka GPS..kahkahkah..;P
thanks beb!

Sha--> Silap2 kita jumpa kat KL kot..;P

Ana--> Owh ramai rupanya orang Shah Alam kat sini eh!;p

Baid--> Ko pun hantar pengantin yer...sama2 lah kita berpenat2an..

Alhamdulillah..5kali dressings dah baik..tapi kadang ngilu2 lagi:P

Yang pasti dah buleh cuci rumah;)

Aru--> Marlina tuh Dewan TTDI tak silap aku...kawan aku MRSM Jasin..sadis tol! Sampai rumah trus sms dia cakap sesat tak jumpa dewan..kekeke:P

Nur said...

mimi,
shah alam x susah sgt kot..apa2 hal call knv hang!heheheh!

x pun bwk map..ok gak!

~Umi.Sufira~ said...

Kak nur--> Alah kalau sesat pun sekali sekala..kahkahkah..;P

Nani~~{@ said...

Semoga selamat semuanya kak..take care!

JaNnAh said...

wahh.. best nye.. jalan2.. nak tumpang boleh? hehehe.. semoga selamat semua ye.. aminn..

siti noriza saleh said...

mimi,
kat sini ramai kerani....cuma sedihlah kan...adik2 junior yg masuk, semua kuar awal dr yg senior..ku ni, mcm dah sign kontrak smpai mati lk keje kat sini...hu hu hu

~Umi.Sufira~ said...

Nani--> thanks a lot Nani!

Umi Nawfal--> Nak tumpang kena double charge buleh?Thanks eh!;)

Siti--> eh janganlah macam tuh! sign kontrak sampai mati..kekeke..;P