Ngempeng Part 4

Thursday, June 25, 2009

Dah lama tak crita pasal ngempeng....Update sedikit keobsesan ngempeng si Sufia...wohoo....budak kecit itu menjadi2 pulak kuatnya ngempeng sekarang....dulu2 malam aje tapi sekarang siang sekali...kejap2 nen(read: nenen)..kejap kejap nen lagi...sampai rasa payah pulak si ummi nih nak buat kerja....aku yakin dia bukan lapar pun...sebab makan dah macam2..belum air2 lain lagi..air kosong, air ribena.... setakat dapat baring berkepit ngan ummi kah agaknya?

Malam tadi ajer berapa kali dia bangun..udahla menjerit satu rumah dengar...sebab dia carik2 nen tak jumpa gamaknya....aku nih dahla mata pisat2 bangun..tengok dia bukan selalu ada sebelah aku...kadang tengah melintang patah....kadang kat tepi kaki..manalah nak jumpa nen ye tak? pastuh mengamuk sendiri...alahai anak..kekeke....

Hmm...agaknya makin besar makin kuat ngempeng ke apa ek? Memang nature kah agaknya? Sedikit musykil di situ...!kekekeke...;P

18 comments:

Ealyie said...

Jangan kata Sufia yang masih di bawah umur ye nyah oi.. Si Kenteng ku ini yang boleh dianggap di atas umur pun skrg kemarukkkkkkk hokehhh..
Geram betul aku dibuatnya.
Bila ditanya "Nenen sape punya?" "Adek punyaaaa..." jwb dia.. tapi kdg2 buat tak reti jugokkks.. ;)

Siti @ nurie said...

ish,,dah susah ayah nak ngempeng ngan ibunyer lak ek...he he he..siti ingt mia sowang je tido melintang ptah, si sufia ni pun samer...sik isk....bab cari nen tu, mia taklah..cuma kalau bab dia ilang bantal dia, baru dia bngun mencari bntl

ar.nie said...

Aku pon greammm dgn anak dara aku tue mi. Aduhaiii. Lagi2 laa kalau dier tak makan, ataupon makan awal & tido awal kan, kompem xlena tido aku malm tue. Setiap jam bangun nak ngempeng. Pulak tue, nak kena ader dlm mulut dier jer.

Aku bgn pi toilet pon tak senang. Pantang bau "wangi" aku nie hilang. grrrr. Muahahaha...

Sayang.Ibu said...

hah... si ainin tu,aku perati pon sama nyahhh... sejak akhir2 nih, makin kuat pulok ngempeng dia.. sampai stress aku dibuatnya, mana nak layan dia lagik, nak kejo masak lagik... kemas umah.. layan si kakak...argghhhhhhh... mak stress nih nyahhh... :(

Mummy Dasy said...

mungkin kot.. coz anak sedara tu la ni 4y masih lagi ngempeng ngan ibu dia..

Nieza Ishak said...

memang kot mimi,

zulaikha pun sama ..
nak mengempeng jerkkk

mirah said...

khadijah baru pandai selak baju ummi dia..haha kelakar juga kalau tgh mlm dia nak minum, dia panjat atas badan kita je.. hihi..

salzahari said...

samala Mimie...si Aliah tu kuat ngempeng lah mlm2, patah pinggang dibuatnya. nak bangun kencing mlm2 pun susah, nanti dia menjerit2, menangis cari! si Teddy Bear bila suh peluk, dicampaknya jauh2...hehhee

Fara said...

sama la kak Mimi...Putra pn klu mlm kemain lg. klu cari2 xjumpa "deda" ngamuk satu Subang pn leh dgr.Siang klu weekend mmg xlepas nk ngempeng ajer.klu hr keje, nmpak je mama sampai terus ambik bantai suh mama babam nk deda. hihihihi

fiza said...

Salam mimi, biasalah tu, anakku pon kuat ngempeng jugak, kekadang sampai tak bley buat keja. Klo malam mulut tu mcm anak burung...cari nenen, lama plak tu.

lia said...

nmpk nyer semua ibu2 pon sama mcm mimi termasuk la lia... rasa mcm lagi kuat dia nenen skng dari masa dia bawah 6bulan dulu...

dan skng feel baru, nk niple sentiasa ada dlm mulut sampai ibu dia xboleh gerak, kejung jer baring posisi yg sama... kalau kuar kan sbb nak kalih posisi, ngamuk mcm ada org amik lak nenen dia...

Nanak said...

layan sajalah...dah 'sorga' nya disitu..heheee

::Umi Sufira:: said...

ealyie--> kahkahkah..beb ko rasa Iris nanti lepas ko dah bersalin dia nak tandem nursing tak agaknya? kasik canla nyah kat dia sementara adik belum keluar ni!:)

Siti--> kahkahkah..gelak giler baca komen siti..ayah terpaksa la mengalah ngan anak jawabnya;PItulah bebudak ni tido...ngalahkan org tua!;P

Aru--> part yang nak kena ada kat mulut dia je tuh aku setuju..naik kematu pinggang dibuatnya...kadang aku tarik aje nip dari mulut dia..mulalah sepelaung suara!:p

::Umi Sufira:: said...

Intan-->kahkahkah..jangan stress2 nyah.....banyakkan bersabar...budak2 gitulah adanya...(pesanan untuk cik mimi sama yer!)

mummy dasy--> 4y ngempeng lagi? teringat crita my MIL yang my hubby sampai 6y ngempeng lagi...kahkahkah...pecah tembelang kawan!

Nieza--> Agaknyalah Nieza...

::Umi Sufira:: said...

Mirah-->Panjat badan?tapi Ok jugak tu mirah sekurang2nya dia berusaha..tidaklah melalak sekuat hati harapkan nenen masuk mulut dia..hee...

Sal--> hihihi...sampai nak kencing pun susah kan..alahai kesian teddy bear alia kena campak!kekeke..

Fara--> hehehe...tang deda satu Subang dengar tu yang tak tahan...samalah ngan Sufia, Putra oiii...tak dapat mulalah menjerit satu kampung dengar!;P

::Umi Sufira:: said...

Fiza--> Kahkahkah..macam anak burung?itulah tu kan..naik kematu pinggang dibuatnya;P

Lia--> feel amsyar tuh sama ajelah ngan feel sufia..nak sentiasa je kat mulut dia..lagi parah kalau sedar nip dah hilang dr mulut, bukan nak carik..dok meraung satu kampung dnegar..:P

Nanak--> Sorga di bawah tapak kaki ibu!:P

Sayang.Ibu said...

mimi...skrg mr yort ngempeng lg x???? kahkahkahhhhhh.... *lariksssssssssssssssssssssss*

::Umi Sufira:: said...

Intan--> Hahaha...itu ko kena tanya tuan punya badan la...:P