Kakak Tobek Rambut Saya

Tuesday, June 23, 2009

Kakak Syaura saya baik...dia 'tak' pernah buli saya...dia selalu main kejar2 dengan saya, joget2 bila dengar lagu, main panjat tangga turun tangga dengan saya...kalau kakak geram dengan saya pun dia tak tolak saya, atau pukul saya...dia cubit2 manja je sambil tarik kuat2 buku dia dari tangan saya...Tapi saya suka main buku kakak....tarik2 sampai koyak..saya pun tak paham kenapa kakak marah saya... Saya nak pinjam aje...

Petang hari Jumaat yang lepas, nenek kat dapur...saya berdua aje dengan kakak kat depan...saya nampak kakak gunting kertas...tiba2 kakak kata rambut saya panjang...dia offer nak gunting rambut saya....Ala rambut depan saya yang cantik nih...


Saya pun duduk diam sambil kakak gunting rambut saya, memang pendek habis kakak potong..barulah tak masuk mata....Petang tuh bila umi ngan abi balik kerja, tiba2 abi marah kakak...."Akak kenapa potong rambut adik? tobek macam tu skali? Kalau gunting termasuk mata adik macammana? kan bahaya? akak tak kesian ke rambut adik dah tobek...pendek macam tuh?Kenapa akak gunting rambut adik?"....saya dengar kakak jawab pelan2..."Adik tadah aje.."....Umi kata rambut saya dah tak lawa...pendek sangat dan tak rata...nasib baik tak botak katanya...Umi kata lagi tak sampai hati nak letak gambar rambut baru saya kat sini..kesian saya kakak buat rambut saya gitu...Apa apa pun terima kasihla buat kakak yang bagi gunting free je rambut saya ni...lain kali buleh gunting rambut abi pulak..tak payah abi pegi kedai..kan kakak?
Lepas ni abi kata jangan harap kakak nak main gunting2 lagi, abi dah letak tinggi2..kesian kan kakak saya...sabar ye kak...
Love,
Sufia

28 comments:

Zety Zin said...

ala siannya rambut sufia.

mirah said...

oh oh kesiann dekat sufia rambut kena potong ya, mujur tak kena mata ke apa kan. Kesian juga dgn kakak kena marah dgn abi tu, tp terpaksalah kan. Memang dah salah dia, kena lah cakap elok2..

precious innocent said...

ala.. ingatkan tempek gambar kat sini...

kakak berangan nak jadi hair dresser kot...

-mama emma-

Sayang.Ibu said...

alohhh...siannya sufia... aritu aina pun nyaris nk gunting rambut ainin..seb baik aku nmpk nyahhh...hadoiii...kering darah mak!!

fiza said...

Gelak ku baca N3 mu ni mimi...sian sufia, tobek dah rambut yer :-)

~ As ~ said...

aku ngan adik aku pun pernah mcm ni...sebiji aa ..ahahaha... tobek rambut

mamaDhea said...

beb, nanti dah besar ko hantar si kakak pi amik kursus gunting rambut.. mesti meletopppp rambut adik syaura pastu.. :D

mamaDhea said...

eh, silap.. si adik sufia.. si kakak yg syaura kan.. ahahaha.. mak konfius plak nama dah dekat2 sama bunyi..

Ealyie said...

Syauraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..
Ngape la kakak potong rambut ahli jawatan kuasa dilantik Untie ni?? Mcmana nak perform ahli2 'kenteng' yang baru ditubuhkan tu.. Habis la Iris pening kepala nak carik AJK sementara mcm ni...;p

p/s: Nyah.. tepek la..tepek la selai gambo wambut Sufia tuuuu...;)

izzahazfar said...

kak teringat zah masa kecik2...zah p potong rambut sendiri bila dengar ibu zah kata nak potong rambut..
dan saya telah merasa utk berambut botak...hehehe

Umi Nawfal said...

alaa.. sian sufia.. n kesian kakak jugak.. kena mara sebab terlebih rajin..heheheh

rizza said...

umi sufira ..apa email address

hajarus said...

ala.. siannyer kat sufia... xpe sufia rajin2 pakai minyak rambut... t rambut sufia yang tobek tu cepat panjang...

Ana said...

alaaa..siannya adik sufia..sian kt kakak syaura jugak sebab kena marah ngan abi dia..sian dia..meh sini auntie cium2 yekkk..sedih lakk baca bila abi marah syaura nie..dia x nangis pulak ekk mimi??

Siti @ nurie said...

alah...siannyer.....tak pe..moga2, rmbut yg baru tu akan lg cntik....

::Umi Sufira:: said...

Zety--> memang kesian!;(

Mirah--> Itulah nasib tak kena mata...sufia tuh pun memang jenis suka orang dandan rambut dia..tu yang tadah aje tu agaknya;P

Mama Emma--> Maybela..hair dresser tak bertauliah;P

Intan--> Kalau dipikirkan memang kering darah dibuatnya..tapi sebab tak nampak, terkejut beruk ajelah tengok hasilnya:p

Fiza--> memang tobek!;P

::Umi Sufira:: said...

As--> Psst..nak tau tak..mak aku kata aku pun buat adik aku masa kecik2..kahkahkah..kompem syaura ikut aku eh!;P

Sha--> hahaha..tengok gaya macam tak payah hantar kursus pun dah pandai buat sendiri nyah..kalau hantar nagn aku2 kena jadi model dia pulok!;P

Ealyie-->kahkahkah..yang kena potong tu depannya..yang kenteng still menten nyah!!mana buleh kena terminate nih!kekeke..nantilah aku amik gambar sufia kalu sempat!

Izzah--> Potong rambut sendiri tuh biasa dengar...tang potong rambut adik tu yang tak tahan..rambut sendiri sayang rambut adik dikerjakan;P

::Umi Sufira:: said...

Umi Nawfal--> betullah tu! terlebih rajin namanya..haih..

Kak Rizza--> Dah reply kat email

Hajar--> hihi..pakai minyak rambut tang rambut depan gitu!=D

Ana--> Dia dah immune kena marah gamaknya...tak nangis dah...;)

Siti--> Harap2nya begitulah...;)

Fara said...

hihihi...syaura kakak yg baik. tlg jimatkan duit ummi. xyah bawa adik gunting rambut kat kedai

faisyura said...

hahaha std la tu kalo anak pompuan gerenti suke mendandan2 gitu.. ummi dia pun penah buat... hahaha roza, tingin benar aku nk tgk hasil dandanan si syaura tu... ;P

SHaHaQiLiF said...

mana hasil keras tangan syaura???tayang la mimi...

::Umi Sufira:: said...

Fara--> Jimat sgt..nasib tak botak je..haih..anak...anak...

Baid--> tringin?alamak kalu ibu mengandung tringin tuh kena tunaikan ni:P

K.Aja--> tengokla nanti kot dapat nak tayang;P

Zuhaini said...

hehe.. saya tgk cantik je kakak sufia tu potong.. haha :)

::Umi Sufira:: said...

Zuhaini--> Itu gambar sebelum dipotong yer..harap maklum;P

Nanak said...

oh, sila jauhkn gunting ye puan..bahaya..

::Umi Sufira:: said...

Nanak, sudah ku letak tinggi2!

salzahari said...

mimi...nasib lg tak kena mata kan?!

anyway, mimie ada 2 anak dara...prnh dak buat entry psl bersunat utk anak perempuan? buatlah satu..nervous nih

::Umi Sufira:: said...

Sal--> Itulah risau kot kena mata ke hape...

Sal, mimi tak pernah tengok anak mimi sunat sebab dua2 nenek dia yang hantarkan..sebabnya makcik bidan tuh cuma available on weekdays aje..so tak dapatlah nak share pengalaman:P