Pumping Dalam Kereta

Thursday, June 11, 2009

Saper pernah buat??hihi..but of course manual pumping la yer..lately aku selalu tak sempat pumping untuk sesi yang terakhir..yelah kerja malambak ditambah lagi ngan kerja tambahan sibuk memblogging :P

So gitu gini gitu gini alamak jam dah 5:30 petang...belum solat asar..pukul 6:00 lebih2 sikit hubby dah tunggu depan pagar...so apalagi dari membazir itu BM dok tersimpan dalam B apa kata kita pump dalam kereta...kahkahkah..memang bunyik macam selekeh sikitla...tapi OK juga dari tak dapat hasil langsung..karang tak cukup nak supply Sufia untuk esok kan...

BTW, apa yang aku rasa pump dalam kereta nih, memang payah..nak cover supaya orang tak nampak satu hal...lagi2 kalau kereta tengah stop kat traffic light ke..kena cepat2 cover..then nak seimbangkan badan lagi bila kereta belok kat selekoh...then hasilnya pasti sikit berbanding pumping elok2 as per normal condition;P Lagipun 10-15minit dah sampai rumah kan..tak dan la nak pumping leasurely...

Papepun, sort of new experience jugakla and at least ada sikit hasil untuk tambah kuantiti perahan...haa...saper pernah buat jugak..sila angkat tangan!;P

24 comments:

Unknown said...

lagi susah kalo tengah syok-syok pumping ada bas atau lori lalu sebelah kereta. meraban nak mengcoverkan diri. hihi.

unless kalo cermin kereta tu pasang tinted yang super-gelap, rasa selamat la sikit kot (bagi aku).

Diver Mom said...

uih.. susah tu.. part kena cover kat trafc light tu yg leceh.. hihi :)

lia said...

aku sgt biasa la sbb mmg ada satu sessi khas utk pump dlm kete ha3... so, wat2 muka tebal la kalau ada van, lori lalu sbb bukan tayang B pon, tp mmg rasa xselesa la kan...

Fid said...

i mmg dedolu pam dlm kereta hubby drive i pump on the wya pi taska ambik gedebi

apa saya buat....bawah tudung le kasi lindung .....lg pun baju saya berlapis2..hahhahaaaa

Ms Lola said...

PErnah, tp masa tu, org lain yg drive, not me!

Emma said...

x penah buat lg.. mmg tfikir.. tp sbb tau susah (kes nak cover diri + thoyong hayang tu) maka mmg penah nak buat pun.. hehe...

-mama emma-

Nanak said...

hebat...clap2..hehee

mamaDhea said...

aku tak sempat buat sbb manual pump pon dah letgo.. ahaha..

cysev3n said...

pernah.. selalu jugak la time zaman mengusung beg pump sana sini dulu.. kalau ada meeting kat luar, on the way back, pump.. sometimes, hasil lumayan jugak sbb asik borak dengan driver kat sebelah.. kah kah kah..

~ As ~ said...

tak pam, perah....hahahaha.... lagi payah tapi apakan daya, aku sangat sayangkan "susu" itu...

MN said...

saya pernah.tapi tutup dengan nursing cover. :)

My_Aqeelah said...

pernah. tapi idakle manual.

Mommy Harith Hannah said...

Aku slalu buat, kalau keluar dating dgn cik abg. Kalau sendiri yg drive, xpernah laa. :)

IntanSham said...

hohooo..x pernah nyahhh.. mak p balik keje drive sendirik, mana nak mengepam bagai...;p

mama salmi said...

sy pn penah wt umi oi..heheh..time tu kena p observe pelajat LI..tpaksa la bwk peralatan sume cukup..manual punya..mula2 sy yg drive..time nk pump minta kwn plak drv..n lindung dgn sgala mcm yg ada dlm keta hahah...tp best jgk mcabar!! :p

~Umi.Sufira~ said...

Zety--betul2 senang2 je depa nampak kita dri atas...depa kn tinggi!;P

Zuhaini--> Betul!lagi2 kalau lori ke bas kasbelh;P

Lia-->Memng agak tak selesa bnding biasa...

~Umi.Sufira~ said...

Kak Fid--> baju saya pon dok lapis2..tapi tu yang lagi payah nak 'buat' itu kerja...kekeke..

Ms Lola--> Hahaha..camne nak pump sambil drive?:P

Mama Emma--> Part yang terhoyong hayang tu yang takleh tahan:P

~Umi.Sufira~ said...

Nanak--> Serba buleh!:)

Sha--> Kalu electric pump takleh nak buat apalah..;P

CY--> Ajar saya camne nak dapat hasil lumayan...saya pon dok sebuk borak gak tapi tak lumayan ponnn...asek terhuyung hayang je;P

~Umi.Sufira~ said...

As--> Memang kau sangat GIGIH!:)

MN--> Saya nursing cover pon takde:P

Naz--> Pakai yang bateri ek?

Aru--> Camne nak drive sambil pump?:P

Intan--> Ko memang seorang yang tegar ngan schedule mengepam mu itu!:)

Umie--> Betul2..sangat mencabar kan..tapi saya tak pernah lagi buat bila kawan yg drive:P

sW33tdARLiNG said...

pernah dulu pergi melaka, one whole day, bb tinggal umah..

pastu lupa bawak pam.. berdenyut2 rasanya...

asar, pi masjid, kawan pi sembahyang, aku memerah kat lam keter.. sib baek masjid tu takde orang sbb dah lepas waktu asar

Unknown said...

|(^0^)/ <--- sy angkat tangan ni.. nampak tak??? heheheh..
klaila pernah... tp bukan time balik keje laaa... time2 kalo pi travel ke mana2 n damia tido kat dalam car seat. rasa sangat RUGI kalau tak pam..

~Umi.Sufira~ said...

Afkar'z--> Kalu masjid tuh ada orang..kompem ambik peluang toleh ke dalam kereta masa ko ngah perah tuh..kahkahkah;P

K.Laila--> yea yea nampak (comel sungguh icon tuh!) owh sampai begitu skali K.Laila gigih mengepam..kalu mimi sufia ada memang jarang2la amik peluang nak mengepam;P

Nani~~{@ said...

owh..hebat sungguh kak mimi! sgt mencabar tuh!^^

~Umi.Sufira~ said...

Nani--> You should try once;P