Dah Ada 'Search Box'!:)

Tuesday, June 2, 2009


Aku kan dari dulu lagi gedik nak letak search box nih kat blog sendiri...jalan2 kat kebanyakan blog sudah ada...senang kan nak carik old entry...Asalnya sebab aku nak buat satu entry and nak link kan pada entry yang dulu2..buleh kan carik ikut label tuh tak jumpa..lagi2 kalau post under label tuh dah ratus2..hihi...so ngan kayu IT nya terbengkalaila niat aku meletakkan seach box itu...

Sehinggalah..aku telah gatal tangan meninggalkan komen di blog Cik Zuhaini... Sungguh baik hati Cik Zuhaini telah membuat special entry ini untuk saya eh! Saya amatlah berbesar hati lagi berterima kasih!lapp youuu!!ngee:)

OK so dah nampak search box itu di sebelah blog ini? Ada sape2 yang nak buat dan tak reti macam diriku ini silalah refer DI SINI.:)


9 comments:

Diver Mom said...

oh.. no hal lah.. :)

harap-harap it helps! :)

*oh ya, sebenarnya, besides tepek code itu, ada satu lagi cara (saya lupa habaq).. di Add a Widget > ada ADD SEARCH

Tapi saya pernah try.. slow sikit la loading dia, coz search tu powered by google.. tp kalau nak try, x salah! :)

tapi untuk tidak memeningkan umi sufira, remain je lah yg ini ya! :)

~Umi.Sufira~ said...

Zuhaini--> Owh panggil lah saya 'MIMI' ajer..lebih mesra alam gitu:)

Owh ye ke? saya nih yang mana2 pon tak reti..memang kayu btul!;P

BTW, thanks a lot..hope it helps other people yang nak buat tapi tak reti macam saya as well!:)

Nani~~{@ said...

mcm best je ada search box nih..thanks for sharing kak Mimi =)

~Umi.Sufira~ said...

Nani, no hal..thanks 2 cik Zuhaini kita tuh;)

siti noriza saleh said...

mimi...ku tiru mua jua...he he he

~Umi.Sufira~ said...

Siti--> ku pun tiru orang juga..hihi..;P

Crazee Choc's said...

Bravo!

Crazee Choc's said...

Bravo!

~Umi.Sufira~ said...

Marisa--> Apa yang bravo?;P