Telinga agak berbulu bila....

Tuesday, October 13, 2009

...orang lain selain menantu memanggil bonda kesayangan kami "MAK" di hadapan kami adik beradik tanpa segan silu dan bermanja2....Ini kes angkat mengangkat lah ni....sama ada bonda kami yang meng'angkat' atau si 'dia' yang tiba2 meng'angkat' diri sendiri tuh...tak taulah...

Nak dijadikan cerita, kami pergilah menemankan bonda beraya ke rumah kawannya...sebelum nih my sis ada cerita yang si 'dia' ni memang dah panggil bonda kami mak...tapi tak pernahlah jumpa or dengar depan2...nak dijadikan cerita lepas bagi salam tuh.."Eh, MAK masuklah" sambil bersalam2 dan bercium2....dan disambung lagi ngan perbualan "MAK" "MEK" "MAK" "MEK".....buleh tak rasa macam bingit jer telinga ni kan....Siap mak si 'dia' sendiri buleh cakap, "Eh, tuangkanlah air untuk "MAK"nya tuh..."..ewah ewah...nak je cakap "eh ni mak akulah bukan mak ko..."...kekeke..buleh?

Senang cerita aku memang agak tak berkenan orang lain panggil bonda kami mak..mungkin jugak cemburu tapi lebih pada rasa tak suka...Yang pasti bukan sorang tapi 3,4 orang jugak yang panggil mak kami ni mak...Ada tak yang seangkatan dengan aku nih...?ke aku sorang macam ni...uhuk..

P/S: Cik Seri terkecuali la yer...sebab dah baik sgt dengan kami sekeluarga:)

13 comments:

YatieJay said...

Cemburu kot?!

Tapi kalau kak yatie dalam kasut kau, akak rasa akak pun akan rasa mcm tu gak. Dah tu tanpa rasa segan silu depan anak2nya pulak tu declare mak Mimi sebagai MAK.....

Sabor...saborrr....

Fara said...

mungkin mak u baik sgt kot. dia dah rasa mcm mak sendiri plak...hihihi

~Yu.Es~ said...

Kak Yatie, taktaulah cemburu ke hape...tapi both my sis pun tak berkenan juge ngan 'budak' tuh..kemain mesra MAK MEK MAK MEK..mengalahkan kami anak dia ni hai..sabor jelah...

Fara, kalau dah rasa macam mak sendiri pon janganlah hover sangat mengalahkan anak dia ni kan...ekekeke...

Fid said...

i tak tau nak komen..kalau ngada2 i marah la kot takat panggik MAK ok kot

Zety Zin said...

kalo aku, aku tak berkenan gak :)

ar.nie said...

Laki ke pompuan, mi?

~Yu.Es~ said...

Kak Fid--> Masalahnya agak ngada2 di situ....

Zety--> Aku memang tak berkenan..

Aru--> Pompuan...Jumpa kat kursus dan dan jadik anak angkat...terus over baik lak..huhu...

Sayang.Ibu said...

alamakkk.. baru ingat nak panggil mak ko mak..ahahahahaa... apa kesss???
eh beb mmg laa.. kalo aku pun berbulu nyahhh.. mcm skang nih aku berbulu btol awex adik aku, dok ber mak-mak, ber ayah-ayah ngan mak ayah haku.. blom kawen dah nak mesra2 alam gitu.. koser haku

pearl said...

uish.. cemburu betul ye.. aku rasa mcm tak kisah kot if ada sesapa nak panggil mak aku mama... ada sepupu aku masa kecik tinggal sekejap ngan mak aku, so dengar kitorg panggil mak kite 'mama' so dia pun ikut je la..rasanye anak2 tak jeles kot..tapi rasanye 'ibu' dia ada agak sedikit jeles..kottt

Mama-Miya a.k.a Jedi Hopeful said...

wah..ur bonda must be a real wonderful mom. tu yg semua org nak dia jd mak nye tu.

Siti @ nurie said...

he he he...mcm siti tak..tak berkenan betul kalau org lain panggil mak kita ngn "mak"....kene pulak, mak siti ni niaga, abis semua budak2 indon ngn pekerja buat h.way tu panggil dia "mak"...ish.....rasa cm semacam lak...

~Yu.Es~ said...

Intan--> Dahla stranger tiba2 dok manja2 panggil mak kita "MAK" "MEK" mengalahkan anak dia sendiri...hinsh...hadoi awex adik ko tupun satu kess gak tu..;P

Wani--> Hahaha..mak budak tu lak yang jeles eh! Betul jugak tu..kalau aku pun jeles kot..;P

Mama-Mia--> Ntahla...Ramai sgt minat nak panggil dia mak apsal ntah...

Siti--> Samalah kite!!!kekeke..tak berkenan!

Umi Nawfal said...

hmm.. kalau aku terbalik pulak!! kalau ada org pggil mmak aku 'mak' aku akan rasa bangga.. hihihi.. bangga sbb org berebut² nak ber'mak'kan mak aku.. tp mak ku tetap mak ku jua.. hahahaha..