Pengumpul Tegar

Friday, October 30, 2009

Seperti Cik Yan dan Cik Ar.nie pengumpul tegar mata ganjaran kad, siap buleh redeem kaw kaw punye..!:)Cik Intan dan Kak N pengumpul tegar gelas istimewa Mc D tempoh terhad...diri ini terpikir2 jugak apalah yang tegar aku kumpul sejak dulu...takde! Point Card Credit pun ala2 sendu ajer...yang ada 12800 pun dah redeem dapatlah beg balik kampung Giordano..tu pun taktau mana pi hilang masa pindah rumah harituh...ekekeke..Gelas Istimewa McD..baru ada seketul kaler hijau ni..ekekeke...=D


Tiba2...tatkala mengemas2 dapur dan ternampak beberapa keping pinggan sama yang bersusun di dapur terus check belakang pinggan...wah ini pinggan free..banyak weih! Tak caya....tengok bawah ni...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Ahaha!!Aku tegar mengumpul pinggan corak batik dengan pembelian ubat gigi berkembar Fresh N White and baru2 nih bila edisi pinggan dah habis digantikan ngan Bekas Kedap Udara Camelia pun aku kebas jugak sampai 4 bekas dah kat umah ni... Tegar tak tegar tak? Anda pengumpul tegar apa?ekekeke...;P

12 comments:

mamaDhea said...

morning beb.. :D

aku mmg suka kumpul tupperware free.. hee.. pantang nampak brg yg jual & dpt free tupperware, mesti gatal nak beli.. ahahaha.. selalunya susu HL laa offer free tupperware.. tp tgk juga bentuk tupperware tu camne laa.. klu berkenan di hati, apekan daye.. :D

klu ko nak tau, mak aku tiap tahun mesti ajak kitorang pegi end year sale LION group.. beli sabun cuci top tu berpaket2 konon agak2 cukup utk pakai sethn (biasanya tak cukup pon..haha).. ape yg bestnya, time sale camni diorang akan bg free pinggang mangkuk etc etc.. so, koleksi pinggang mangkuk free mmg menimbun giler kat rumah mak aku ni sampai tak tau nak sumbat mana dah.. KC penuh dgn brg2 tu ler.. time kenduri pon cukup klu nak pakai nok.. :D

~ As ~ said...

aku baru kaler biru....

Zaila Mohamad said...

wah, itu dah pengumpul tegar tuuu..berapa kotak dah ubat gigi habis kat situ ya??
zaila xderlah suka sangat tapi kalau kebetulan barang yg zaila guna ada buat promosi percuma sesuatu Zaila akan beli ah..pasal kita guna juga kan so xrugi beli banyak sket..nanti boleh je simpan;)

Nanak said...

aku takde..huhu

Unknown said...

aku rasa aku banyak pinggan kecik daia tu. kat umah mak aku pun berlambak. like mother like daughter lah kiranya. ngehngehngeh.

IntanSham said...

aku baru berjinak2 dalam bidang pengumpulan barang2 free ni nyahhh.. nampak cantik je tersusun dalam gobok hiasan haku tu.. hehehheee

Ealyie said...

aku pegumpul hutang tegar nyah! bolih ka??? ekekekeke..:P

m-i-o said...

hahaha! mak baru nak kasi jawapan sama dgn ealyie. kitorang bdua tengah pening. kan ealyie kannnn? :P

mak ni hutang keta lum habis, buat hutang umah lak. hadoi.

selain hutang, mak takde kumpul pape. kumpul anak bleh kot :P kahkahkah!

Nurhayati said...

wah bagus ni.. jimat duit nak beli pinggan mangkuk kan.. dapat free punye je.. bagus la...
cam yati takde la tegar sangat bab2 kumpul ni.. ada la sket.. takat ni paperbag la.. mana yg cantik2 tu simpan wat pekasam.. sampai tak tau nak letak mana.. huhuhu

Ana said...

hehehe..gelas mcd tue ana ada 7..sanggup paksa hubby makan mcd sbb nkkan gelasnya saja..xpenah pakai pun lagi..hehehe..

then ada 2 mangkuk beli pek berkembar darlie..tue xleh nk tegar sangat laa sbb yg gosok gigi ber2..mana nk beli bnyk sgt kann..tapi suka laa mangkuk tue..

~Umi.Sufira~ said...

Sha--> Taknak share ke end year sale lion group tu kat mana? sekitar2 PG ajer ke? Seronok giler tu beb..mesti harga murah kan..siap dapat hadiah lagi tuh...ahaha...syoklah tuh banyak pinggan mangkuk free..bila2 terdesak buleh pakai!:)

As--> Meh kumpul lagi!:)

Zaila--> Ntah taktau brapa ketul ubat gigi dah tu..ekeke...beli lebih takpe buleh simpan..takpun letak kat toilet lain..kalu extra jugak biasa mimi bagi kat mak mimi:)

Nanak--> ;P

Zety--> A'ah daia pun rajin bagi gree gift kan!

~Umi.Sufira~ said...

Intan--> Dan gelas edisi terhad McD itu memang sesuai ngan 'gerobok kacamu'..ekekke:)

Ely--> Nyah, dapat point gak kan?OKlah tuh leh redeem:)

MIO--> Kalau gitu semua orang adalah pengumpul tegar hutang..ekekeke..takpe kita slow2 setel hutang Ok walaupon sampai dah tua nanti..;P

Yati--> Paper bag cantik2 memang sayang nak buang kan!

Ana--> 7gelas!!!!Omak ai..mesti korang pengunjung setia McD tu!ekeke..=D