I'm stick to manual!

Friday, October 30, 2009

It's definitely not about car....ngee..:P kalau kereta, macm2manapun aku tetap pilih yang auto..ahaha...tapi it's about breastpump.....Walau oranglain telah upgrade ke berbagai2 breastpump yang lebih canggih dan effisyen dengan electric/ battery power supply aku masih lah dengan My manual Avent ISIS lagi....Sebab musababnya...

1) Setahun lalu, meeting room tempat aku mengepam tiada available electric point..satu yang ada telah digunakan untuk small fridge....jadi kalau beli electric/ battery breastpump pun tidak berguna...setelah kena hamun oleh safety officer tak guna maka berhijrahla ke meeting room lain yang bercermin besar dan bersebelahan dengan laluan orang ramai..kalau pakai yang electric/ battery breastpump yang berbunyi itu kompem mengundang perhatian orang ramai untuk menjengah ke dalam..ekeke..lagipun bersebelahan dengan bilik HOD..yer activity hampir 2tahun aku nih masih menjadi rahsia dari bos2 besar...so nak buat kena senyap2...ekeke..Sangatlah berpuas hati dengan kesenyapan Avent ISIS itu yer...yang sangat senyap adanya...

2) Ianya sangat mudah dibawa kemana2....masukkan sekali dalam Simple Dimple Cooler Bag ni.....owh angkut saje ke hulu ke hilir..ekeke..By the way, my Simple Dimple Cooler Bag masih berfungsi dengan baik dan belum ada koyak di mana2...kualiti agak memuaskan walaupon harganya murah..:)

Itu saje sebab utamanya...tapi manual kan..penat jugak sebenarnya...kalau2 dapat beli yang electric plus double pump lagi mesti best..tapi itulah keadaan tempat mengepam tidak mengizinkan..mana tau InsyaAllah ada rezeki anak akan datang bertukar tempat kerja bulehla angkat satu...:)

8 comments:

IntanSham said...

beb... kumpul duit, sambar FS beb..sangat efisyen, ko nak pam kat cubicle pun blh ... tp mmg tabik springsprong kat ko still thn ngan manual.. mak nih kureng sabo nyahhh..
btw.. haku punye nanang baru 1.50 beb, apakahhhhh?????? :(

Mommy Harith Hannah said...

Aku nyer Avent ISIS nie, buat pakai kalau keluar berdating ajer mi. Pumping kat dlm keter.

Seperti Intan, aku pon kurang penyabar. Kompem lama giller pumping baru boleh kosongkan breast, kalau aku guna manual nie. Hihi.

~ As ~ said...

ni plan nak beli breastpump baru ke plan nak tambah lg satu ni??? aku confius tujuan entry ini....ahaksss...

Ealyie said...

ekekeke.. entry apakah ini?? nk bgtau something ke mcm si As tuuu... ;)

~Umi.Sufira~ said...

Intan--> FS tuh bising tak nyah? Wah kalau aku pump kat cubicle, exec muda sebelah aku nih kompem dok menyengih tepi meja tau...seksi ko!ekeke...Mana tau ada rezki lebih buleh angkat satu..:) Takpe2 nanti aku klik2 lagi eh:)

Aru--> ekekeke..aku pun selalu rasa macam tak kosong je b after pump pon...abistuh nak yang senyap punya pasal..belasah ajerla...;P tapi yang bestnya selesa guna tuh..:)

As, Ely--> Tujuan entry ini adalah untuk mengatakan yang aku TAK ADA electric breastpump..ekekeke...=D

IntanSham said...

bising ke tak? aku rasa kalo nak pam kat cubicle, ko letak dlm laci, timbun2 sket ngan tuala ke hape.. org tak prasan kot.. tp sejauh ni aku masih lom pernah pam kat bilik guru lah, sbb terlalu open.. dgn anak murid, cikgu2 kuor masuk.. lagi selesa buat projek dalam port aku.. hahahaha

Ealyie said...

btw, aku selambe jegh pam dkt meja even boss depan bijik mata..tapiiiii dgn Spectra3 la dolu2..sbb ala2 mcm hp in silent & vibrate mode je munyiknya.. Tak caye, tanya Arnie..hehehe
Ini PISA aku lom try sbb munyiknya ada mcm kuss..kuss.. sket..hahaha..:P Lebih kurang mcm FS jua kekdahnya kalo tak silap telinga aku lah..

~Umi.Sufira~ said...

Intan--> Owh...tak brapa bising yer? best jugak kan...InsyaAllah la nyah..kalau ada rezeki baby akan datang...tapi mahal banget nih..maybe aku carik yang murah sikit kot..:)

Ely--> Ooo..not bad gak bunyi dia yer...takpun nanti aku pi umah ko bila2 buleh test drive..tengok buleh kena cekup ke idak dengan bunyinya tuh..:)