Countdown!

Monday, October 12, 2009

Diam tak diam lagi 45 hari birthday Sufia ke-2....secara tak langsung lagi 45 hari gak our fully breastfeeding journey aku ngan Sufia nak mencapai target....Alhamdulillah sekarang masih actively pumping di tempat kerja...nak capai 3 kali memang tak dapat....2kali je sehari....kalau bz tak hengat ataupun meeting tak sudah2 alamatnya sekali jelah pump di tempat kerja...

Hasil perahan pun tak semenggah mana...8-9oz...tu pun dah habis terror lah tuh...untuk batu tenggelam dapatlah antara 6-7oz sahaje....stok daripada 11botolx5oz masa bulan Ramadhan harituh dah susut ke 4botol aje...tu semua sebab sibuk melampau masa Ramadhan harituh..cuma dapat perah sekali je sehari...

Yang sadisnya...di saat lagi 45 hari lagi nak mencapai target ni, ummi Sufia ini sekali lagi di uji...sudahla stok tinggal 4botol ajer....semalams seingat2nya sebelum keluar gi open house aku sibuk nak buat ais, tiba2 petang semalam balik dari open house pintu fridge atas tuh tak bertutup rapat..huwaaa!!!sungguh rasa nak menangis...habis cair semua EBM....dapatkah capai target ni wahai Sufia..

So mulai hari ini..nampak gaya perah harini hanya untuk esok..hand to mouth situation..huhu...Semoga capailah target Umi Sufira nih walaupon tangan dah makin gatal nak beli FM...kekeke..Amin:)

11 comments:

~ As ~ said...

sikit lg tu 45...

Unknown said...

boleh roza, insyaallah!

mirah said...

mimi, usaha selagi terdaya.
Ok lah lagi 45 hri, mirah ni lagi 6 bulan. Tak tahulah macamne ni, tawakal je lah.

Ila said...

go..go..roza...
just 45 days to go!!!!
jgn mengalah....
wish you the best of luck!!!

IntanSham said...

wahhh beb, alangkah indahnya 45 days to go.. insyaAllah bulehhhh... caiiyyooo caiiyyooo..

Ealyie said...

perghhh.. lagi nak capai target, mcm hal bole jadi ek beb.. Takpa..takpa.. 45 hari pejam celik tu je beb..
Pam lagi! pam lagi! pam lagi! hehehe..;)

necchan said...

ganbare! alang2 menyeluk pekasam biar sampai ke pangkal lengan. ewah! :D ouen shiteru yo~n. heheheh..

Mommy Harith Hannah said...

Aku mmg sejak naik cuti raya nie, perah hari nie utk esok beb. Kalau tak cukup tue, sampai 4 kali aku perah sehari. Kalau tak cukup gak, aku suruh Humaira bersabar jerr. Buleh? Ekekeke.

- Aku yg ader lagi 67 hari utk grad -

~Umi.Sufira~ said...

As--> Oh sehari bagaikan sebulan...;P

Zety--> Semoga semangatku makin kuat..

Mirah--> Thanks atas kata2mu itu;) Itulah usaha selagi terdaya...

Ila--> Thanks a lot Ila...:)

Intan--> Indah tu indah jugak...tapi macam lamanya lagi...

Ely--> Ahaks! Tak terdaya dah nak pam lagi dan lagi....masa mencemburui aku...

Oja-->Ihik..sungguh tepat sekali peribahasa yang ko gunakan itu:) InsyaAllah la Ja..

Aru--> Sampai 4kali??sungguh aku tak serajin itu..hehehe..Kalau tak cukup gak aku suruh Sufia bersabarla macam Hannah....buleh?kekke..

Ana said...

Caiyok Caiyokkkk!!!

~Umi.Sufira~ said...

Thanks Ana!:)